Author

Jon

Browsing

 

Kinderfeestjes, gezelligheid! Je kan tegenwoordig genoeg doen met zo’n feestje. Je kan je feestje thuis vieren, maar ook ergens anders. Maar wat ik zelf nog altijd leuk vind is de creatieve kinderfeestjes. Deze feestjes zie je het meeste bij de meiden. Vandaag deel ik wat leuke creatieve tips. En dit zijn de tips van de feestjes die onze eigen dochter heeft mogen vieren, thuis en bij vriendinnetjes.

 

Crea tips

 

Er zijn veel leuke crea feestjes te bedenken. En zonde om ze niet met elkaar te delen. Want zo’n thuis feestje is vaak ontzettend leuk. De kinderen maken iets en krijgen dat dan mee naar huis. Leuk toch?

 

    • Etagère knutselen. Dit kun je eenvoudig met kartonnen bekertjes en bordjes doen. Je hebt er niet veel voor nodig. Wat verf of stiften en de kinderen kunnen aan de slag. Je kan er koekjes bij bakken of een high tea erbij doen. Onze dochter maakte deze etagères een aantal jaar geleden met haar eigen feestje.

 

    • Ikea lampjes. Bij Ikea kun je eenvoudige lampjes kopen. Deze lampjes kun je helemaal naar eigen smaak versieren. Dit kun je doen met mooie, vrolijke stofjes. Eventueel nog wat bloemetjes of andere diamantjes erop en klaar. Dit lampje maakte onze dochter zo’n 2 jaar geleden bij haar beste vriendin en nog steeds heeft het lampje een plekje op haar slaapkamer.

 

    • Tasjes pimpen. Wederom creatief en iedereen kan zijn tasje naar eigen smaak maken. Je kan kiezen voor een canvas tas of voor rieten tasjes. Gelukkig zijn er winkels zoals Action, Zeeman en Xenos waar veel knutsel materiaal voor een fijn prijsje te vinden is.

 

    • Pimp je slippers. Hoe leuk is dit! Met deze creatieve slippers kwam ze afgelopen week thuis. Versieren en je hebt een prachtig exemplaar aan je voeten. Teenslippers kun je al voor een klein prijsje kopen. Voor de meiden erg leuk.

 

    • Dromervanger. Dit is vooral voor iets oudere meiden, want nog best lastig te maken. Maar met wat hulp, prima te doen. Ook deze mooie dromenvanger maakte onze dochter vorig jaar op een feestje. Ik vind het vooral leuk dat ze de gemaakte dingen nog steeds kan gebruiken of bewaard heeft.

 

    • Als laatste tip, een knuffel maken. Dit heeft onze dochter gedaan bij fier tof stof. Ze koos voor een flamingo, mochten jullie je afvragen wat voor diertje dit is. Maar trots is ze er in ieder geval op. Zelf ontwerpen, en meehelpen met naaien.
      Heb jij nog een leuke aanvulling voor een creatief kinderfeestje?

 

 

Een jaar geleden liep ik met de gedachte mijn baan in het speciaal onderwijs op te zeggen. Een vast contract en een stichting waar ik al 6,5 jaar werkzaam was. Ik solliciteerde en kreeg iets aangeboden in het regulier onderwijs, niet wat ik meteen wilde, maar wel leuk. Welke keuze maak je dan? Ik heb er destijds goed over nagedacht en nog steeds tevreden.

 

Dag speciaal onderwijs

 

Ik heb jullie in een blog laten weten waarom ik het speciaal onderwijs gedag ging zeggen. Ik koos voor een nieuwe uitdaging. En eerlijk is eerlijk, tot de dag van vandaag mis ik het cluster 4 onderwijs niet. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er met plezier gewerkt en veel geleerd. Maar de tijd liet weten dat dit onderwijs niet meer bij mij paste.

 

Ik solliciteerde op een vacature. Vanuit deze vacature boden ze me een jaarcontract met een vaste vervanging. Prima dus om mee te starten.

 

Welkom regulier onderwijs 

 

Ook deelde ik al een blog met jullie over mijn ervaring. Dat ik blij was en ben met mijn gemaakte keuze. Ik zei mijn vaste contract ervoor op. Dat is natuurlijk wel een stap. Anderzijds, werk genoeg in het onderwijs. In ieder geval als invaller, flex werker. Dit houdt wel in dat je flexibel moet zijn, geen vaste groep hebt. En dus invalt op verschillende scholen.

 

Maar zoals jullie konden lezen, was dit voor mij niet zo gepland. Ik heb het eerste half jaar met plezier les gegeven aan groep 5/6 en daarna kreeg ik een ander voorstel. Binnen de stichting en cluster scholen ging ik van groot naar klein. Ik werk op dit moment dus in groep 0/1. En wat is dat genieten. En nee, ook hier is er uitdaging en genoeg te leren.

 

Yes!

 

Gelukkig ben ik een vrij flexibel, spontaan en makkelijk persoon. Want in een jaar tijd heb ik op twee scholen gewerkt. En daarna? Ik zou het wel zien. In april werd ik uitgenodigd voor een gesprek. Dit was met vier personen. Het voelde wederom als een soort sollicitatie. Ik kreeg positieve feedback vanuit mijn twee werkplekken. En… ik kreeg te horen dat ik voor een ft van 0,6 (dit is 3 dagen) een vast contract kreeg. En dit voelt zo fijn. Dus ik heb echt de juiste keuze gemaakt en mijn gevoel gevolgd.

 

Ik heb voor komend schooljaar mijn nieuwe werkplek al te horen gekregen. Ik start vanaf januari 2020, net zoals ik nu doe, een instroomgroep. Zo ontzettend leuk. De verdere invulling krijg ik nog. Maar mijn vaste contract heb ik binnen en al per post ontvangen.

 

Oke, wel weer een wisseling van school. Maar och, ik ben blij met mijn werk in het regulier onderwijs. Ik ben weer een vrolijke, enthousiaste, leergierige juf. Dat betekent voor mij meer dan een juf die afgelopen jaar vol twijfels zat. Twijfels of ik nog wel thuis hoorde in het cluster 4 onderwijs. Hierdoor zit je minder lekker in je vel, zowel op je werk als thuis.

 

En lieve lezers, ik ga jullie natuurlijk op de hoogte houden van mijn nieuwe werkplek. Ook wil ik meer met jullie gaan delen over de leuke ervaringen als juf. Uhm ja, en soms de minder leuke ervaringen. Maar dat zijn er gelukkig zeer weinig!

 

 

 

 

 

 

Voor alle moeders een fijne Moederdag! Ook dit jaar organiseren we weer een Moederdag Bloghop. We hoppen langs bijna 30 blogs om kennis te maken met elkaar en om leuke prijzen te winnen.

Doe je ook dit jaar weer mee?

 

Moederdag
Vandaag vieren we moederdag. Een dag waarop moeders verwend worden. Maar deze bloghop is niet alleen voor moeders. Iedereen mag deelnemen. Helaas zijn er ook vrouwen, die om welke reden dan ook, geen moeder kunnen zijn. Ook deze vrouwen mogen verwend worden met mooie prijzen.

Misschien ken jij mijn blog al, maar misschien ben ik nieuw voor je. Byjon bestaat nu een paar jaar en is een hobby blog. Naast deze hobby werk ik drie dagen per week in het onderwijs. Iets dat ik al 10 jaar met plezier doe. Thuis heb ik nog een gezin, partner en twee kinderen van 5 en 8 jaar. Samen genieten we van leuke dingen.

Op mijn blog kom je wisselende onderwerpen tegen. Van persoonlijke artikelen als juf tot outfit foto’s en knutsel/ diy werkjes. Ik blog dus gewoon wanneer ik zin en tijd heb en denk “dit wil ik graag met mijn lezers delen”.

Ingrid
Het kan ook zijn dat je via blogsbyingrid bij mij terecht bent gekomen. Ingrid heeft een blog over persoonlijke verhalen, maar ook over kids, beauty en nog veel meer. Naast dit alles vind je ook nog lekkere recepten terug op haar blog. Er dus genoeg leuks om te lezen op haar blog.

Als juf en moeder vind ik het leuk om boeken op haar blog terug te vinden. Ook hier geeft ze tips en reviews over.

 

Miriam
Na mij in deze bloghop vind je meervanmir. Ook zij heeft een blog vol leuks om te lezen. Een werkende moeder, die haar verhalen deelt. Want druk heeft ze het zeker, met 3  prachtige, jonge meiden in huis. Ook heeft ze een aantal gastbloggers die samen met haar zorgen voor deze blog. En ook hier vind je reviews en tips over boeken.

 

Winnen

Ik hoop dat je al veel leuke blogs bent tegen gekomen en hopelijk wat nieuwe blogs! En ook al leuke prijzen tegen gekomen? Ook ik geef een prijs aan jullie weg.
Als moeder zijnde ben je vaak dol op foto’s maken van je kinderen via je gsm. Maar dan … batterij leeg. Wat is er dan handiger om een universele powerbank bij je te hebben. En ideaal, deze bevat een spiegeltje. Kun je meteen even checken of je er nog goed uit ziet, zonder vieze vinger vlekken van je kind(eren) in je gezicht.

 

Wil jij mee doen om deze powerbank te winnen?

*Laat hieronder weten dat je graag mee doet

*Een like via facebook of instagram (byjon.nl) is altijd leuk

 

Je kan meedoen t/m woensdag 22 mei, daarna krijgt de winnaar bericht

 

Winnaar: JASMIJN

 

 

Ik hoef je niet meer te vertellen dat ik als moeder en juf altijd wel op zoek ben naar leuke puzzelboekjes voor de kinderen. Onze 8 jarige dochter is ook dol op puzzelboekjes. Ze vindt dit vooral leuk om in de auto te doen tijdens een (lange) vakantierit, bij regen in de caravan of gewoon thuis op de bank. Vaak doe ik met haar mee. Ook de jongste van 5 vindt het steeds leuker om spelletjes en puzzels te doen.

Denksport Junior

Dat puzzelen niet alleen maar voor volwassenen hoeft te zijn, blijkt wel uit de populariteit van de Denksport Junior. Op een speelse manier geef je kinderen met puzzels een leuke vrijetijdsbesteding, maar help je hen indirect ook hun woordenschat en denkvermogen te vergroten.

Zo staat het beschreven en ik ben het er helemaal mee eens. Ze leren er ook nog eens van.

Via Denksport Junior hebben wij al een aantal leuke boekjes mogen proberen. Zo is Quarks nog altijd een favoriet met de bijhorende app. Maar dochterlief heeft nieuwe leuke boekjes ontdekt.

Denksport Junior en squla hebben samen vier leuke boekjes uitgebracht voor kinderen van groep 3,4,5

1.Rekenhotel. Alles draait om getallen en sommen. Er wordt mee getoverd en gespeeld. Het staat vol met sommen, reken quizjes en reken kleurplaten.

2.Topotrein. De trein staat klaar voor vertrek. Stap in en Q laat je de wereld zien. Je maakt kennis met allerlei landschappen en culturen. Je leert dus op een leuke manier veel over aardrijkskunde.

3.Letterflat. Een boekje vol taal- en spellingpret van A tot Z op een leuke manier. Woordzoekers, raadsels en nog veel meer.

4.Vlucht Q. Leer woordjes uit andere landen. Engels. Duits, Frans en zelfs woorden uit Spanje en Italië. Wederom met veel variatie.

Wat vonden wij ervan?

Onze dochter is net 8 jaar en zit in groep 4. Haar favo boekje is duidelijk de letterflat. Oefeningen die bij haar niveau passen, leuke spelletjes.

Het is ook allemaal goed leesbaar voor haar. Ze heeft weinig hulp nodig.

Topotrein en Vlucht Q vindt ze nog wat moeilijk. Maar met wat hulp prima te doen. Vooral de vreemde talen vindt ze dan interessant. En trots wanneer ze al bepaalde woordje kent in bijvoorbeeld de Engelse taal.

Deze boekjes zijn dus zeker geslaagd. Zoals je squla misschien kent via de app, zijn ook deze boekjes leerzaam, gevarieerd maar toch alles op een speelse manier.

 

De lente is alweer een volle maand bezig. We hebben al genoten van zonnige dagen, maar ook nog wat behoorlijke frisse dagen. Net voor de lente van start ging, nam ik me voor een grote lente schoonmaak te gaan houden. Uhm, alleen is deze er nog niet van gekomen.

Afgelopen week zag ik opeens kruimels in het keukenkastje, vlekken op de kussens dus ja… de lente schoonmaak komt eraan!

 

Lente schoonmaak
De lente staat voor een nieuwe start, de lente kriebels komen, het zonnetje schijnt naar binnen (en dan zie je alle vlekken op de ramen), de bloemetjes gaan bloeien… en ja, dan krijg je opeens zin om je huis eens een grote schoonmaakbeurt te geven.

Dat dacht ik net voor de lente ook, maar toen de lente van start ging had ik er weinig zin in.

Maar afgelopen week heb ik toch een plannetje bedacht en aan de slag gegaan.

 

Schoonmaakroosters
Ik heb geen vast schoonmaakrooster. De dinsdag is mijn vrije dag en dan maak ik de beneden verdieping schoon. Verder heb ik geluk met een moeder die bij ons thuis oppast en daarom geregeld mijn badkamer en/of boven schoonmaakt. Maar dit is niet wekelijks. Is ze er niet, heeft ze geen zin of tijd dan doe ik dit natuurlijk gewoon zelf.

Toilet en stofzuigen zijn taakjes die ik vaker dan 1x per week doe. Maar goed, even terug naar mijn lenteschoonmaak. Zodra het gaat kriebelen en ik me stoor aan vlekjes in de kussens, kruimels in de kastjes is het tijd voor een grote schoonmaakbeurt.

Via pinterest zoek ik dan altijd naar leuke schoonmaakroosters. Ze geven hier tips, lijstjes wat er valt schoon te maken of schema’s. Niet dat ik me hier echt aan vasthoudt, maar ik haal er zeker tips uit.

 

Wat ga ik doen?
Ik ben vanaf deze week gestart. Ik doe heus niet alles op1 dag. Dat kan ik niet. Maar ik werk in stappen het huis af. En dan bedoel ik de extra klusjes. De (keuken)kastjes uitruimen, schoonmaken en opnieuw inruimen. De kussenhoezen worden gewassen. De tapijten worden buiten gelucht en alle hoekjes in huis worden grondig schoon gemaakt.

Gordijnen wassen sla ik dit keer over. Begin juli krijgen we op de gehele beneden verdieping nieuwe kozijnen. Dus dat houdt in dat ik ook op zoek wil naar nieuwe gordijnen. De overgordijnen zijn nog prima hoor. Het gaat om de glasgordijnen / raamdecoratie.

Die moeite bespaar ik me dus even om de “oude” te wassen voor die paar maandjes.

 

Verder ben ik al druk bezig geweest met ontruimen. Heel wat spulletjes gratis weg gegeven op een fijne facebook groep, wish en gift. Goede spullen of waarvan ik zeker weet dat ze verkopen, heb ik verkocht. Dus dat ruimt al goed op.

 

Stiekem best fijn zo’n grote opruim en schoonmaakbeurt. Maar eerlijk is eerlijk, meestal is dit maar 2x per jaar. En nu de lente bezig is, voelt een schoon huis zeer fijn. Zeker wanneer er bloemen op tafel staan, de zon via schone ramen naar binnen schijnt en alles fris gewassen ruikt. Genieten 🙂

 

Doe jij wel eens de grote schoonmaak?

 

Ik ga met jullie terug blikken naar de maand april. De maand waarin de meivakantie startte, we Pasen en Koningsdag vierden en wederom genoten van zonnige dagen.

Een fijne, rustige maand.

Hoe zag onze maand eruit?
Deze maand heb ik weinig foto’s gemaakt dus eigenlijk geen grote bijzonderheden mee gemaakt. Het eerste weekend van april genoten we in ieder geval op de camping. Een weekend waarin we volop zon hadden. Daar genieten we natuurlijk het meeste van.
Ook vierden we begin april de verjaardag van mijn schoonmoeder. We werden uitgenodigd om bij haar te komen eten. Altijd gezellig.

De kinderen hadden deze maand geluk. Beide hadden ze een kinderfeestje en ze hadden een studiedag. Ze brachten deze dag met omi door, en maakten een rondje door de stad en aten daar wat lekkers.

Dochterlief had nog extra feest want ze mocht deelnemen aan de kidsparty vanuit JongNL. Ook vriendlief was hier aanwezig, hij ging twee dagen meehelpen.

De jongste in huis vond het wel een goed plan om dan samen met mij naar de film te gaan. Een moeder zoon momentje. Het weer was dat weekend frisjes dus eigenlijk een goed plan. Hij koos Masha en de Beer II. Popcorn en drinken erbij en wij hadden samen een fijne dag.

Pasen
Wat een zon! De paasdagen vierden wij vanuit de camping. Want het weer die dagen was gewoon perfect. We zochten op de camping eitjes en gingen nog even naar mijn moeder om te eten en nogmaals eitjes zoeken. 2e paasdag verbleven we gewoon op de camping maar kwam schoonmoeder en haar partner ons een bezoekje brengen.

Ook de dagen daarna was er nog zon. We hebben toch wel 5 dagen kunnen genieten van prachtig weer! En de camping is hier ideaal voor 🙂

Koningsdag
De Koningsspelen op de scholen was vrij vroeg, 12 april. We speelden spelletjes, volgden 2 workshops en speelden in de speeltuin. Het was die dag wel frisjes! En 27 april was het weer helaas niet beter. Ik sloeg de vrijmarkt over. Te veel regen. We besloten daarom even naar DM en Real in Duitsland te rijden. En verder thuis wat aanrommelen. Na een weekje camping, waren we in het weekend even thuis. Vooral omdat er regen was voorspeld.

Maar we sloten deze maand wel weer af op de camping. Aangezien we allemaal nog vakantie hebben, een seizoensplek hebben, besloten we om nog even terug te gaan.

Blog

Ik ben nog steeds niet terug in de blogflow dus komt er niet 3x per week een blog online. Maar dat is geen probleem. Het gaat prima zo.

Jullie lazen deze maand veel mijn blog over mijn “buikje“. Pff, stiekem houdt het me meer bezig dan ik dacht, maar zoals ik al schreef, de chipjes kan ik echt niet missen. Of chocolade, heerlijk. Wellicht dat ik wat meer kan bewegen. Om in balans te blijven, haha.

Deze maand had vriendlief geluk en kreeg een mooie polo opgestuurd. Dit blijft leuk aan het bloggen. Ondanks ik geen grote blog heb, ik toch elke maand wel een samenwerking (lees review) mag doen. Zo lazen wij ook met veel plezier het boekje van de bij.

En ik schreef nog een blog over mijn low budget bikini’s. Ik merk dat artikelen over kleding / outfits meestal wel goed gelezen worden. Het is al een hele tijd geleden dat ik Jon’s outfit met jullie deelde. De laatste was namelijk in december! Dus ik denk binnenkort tijd voor een nieuwe outfit.

Wat gaat mei ons brengen?

Er staan een paar dingen al gepland. Zoals een verlaat verjaardagbezoek aan mijn schoonbroer, lunch met vriendinnen en uiteten met Moederdag en het herdenken van mijn vader die dan 3 jaar is overleden. Nog een feest bij een vriend en een communie feestje.

Verder hopen we op fijne weekenden zodat we naar de camping kunnen.

Hoe was jouw maand April


 

Als moeder van 2 kinderen en als juf ben ik dol op (voor)lezen. Ik kijk in winkels en vrijmarkten dan ook vaak rond naar boeken. En dan zoek ik boeken om thuis voor te lezen, boeken voor onze dochter om zelf te lezen, voor mijn klasje en voor mezelf. Uhm ja, genoeg boeken dus. Vandaag natuurlijk overal vrijmarkten i.v.m. Koningsdag, maar door het regenweer sloegen we dit jaar over.

Toch heb ik een leuk boekje om vandaag met jullie te delen…

 

Bzzz in het bos

 

Prentenboeken vallen altijd wel in de smaak. En zeker als het boekjes zijn over dieren. Bzzz in het bos is een boekje vol dieren die wonen in het bos. Het boekje is van quiltster Janet Bolton. De illustraties zijn gemaakt van stof en met zorg gereproduceerd. De platen in het boek zijn mooi om te zien en de dieren zijn duidelijk herkenbaar.

 

Janet Bolton (bron persbericht)

 

Janet Bolton is een Britse textielkunstenares die met behulp van de meest simpele technieken prachtige schilderijtjes maakt van lapjes en restjes stof. Haar inspiratie haalt ze uit haar omgeving, uit haar verbeelding en uit het materiaal zelf. Ze heeft een zeer trouwe en internationale groep volgers en is zeer actief op social media. Ze heeft diverse boeken op haar naam staan. In het verleden heeft ze met veel succes kinderboekjes uitgegeven en inmiddels grootmoeder, stond een nieuw kinderboekje hoog op haar wensenlijst.

 

Waar gaat het over en wat vonden wij ervan?

 

Het boekje gaat over een bij die haar nest en bijen vriendjes kwijt is. Ze gaat in het bos op zoek. Het leuke is dat er veel dieren voorbij komen. De kinderen gingen al raden welk dier de bij nog zou tegen komen in het bos. Daarnaast is de geschreven tekst in rijm vorm. Dit spreekt kinderen al snel aan. En de afbeeldingen zien er vrolijk uit.

 

En helemaal achterin in het boekje bevindt zich een uitklap bladzijde met alle dieren nogmaals erop afgebeeld.

 

Zeker een leuk boekje om voor te lezen. En natuurlijk ook leuk om cadeau te geven. Het boekje is o.a. hier te koop voor 9.95.

 

 

 

 

 

 

 

Ik was en ben nog steeds hoor, vrij klein. Met mijn lengte van 1.60 hoor ik bij de kleinere mensen. Daarnaast was ik vroeger vrij smal. Dus ja, geregeld werd ik naar mijn leeftijd gevraagd, want naast deze twee feiten zag ( en zie) ik er jong uit. Toch hoorde ik geregeld, wacht maar tot je ouder wordt…

 

Klein maar fijn

 

Klein zijn is niet erg, maar doordat ik smal was werd ik nog jonger geschat. Ik hoorde daarom geregeld “wacht maar tot je ouder wordt, dan komen er wel wat kilootjes bij.”  En met een voller lichaam zou ik vast wat ouder lijken. Met vrouwelijke vormen. Maar nee, ik bleef rond de 45 kg. Dit ging eigenlijk jaren goed. Ik bleef mooi op gewicht, kreeg complimenten over mijn verhouding lengte, gewicht.

 

Dus klein maar fijn vond ik wel prima. In mijn jeugd sportte ik wel veel. Dus dat hielp natuurlijk mee. Maar zelfs na twee zwangerschappen bleef ik mooi op gewicht. (Inmiddels wel meer dan die 45 kg hoor!)Voelde me prima. Want het wacht maar tot je ouder wordt ging naar wacht maar tot je kinderen krijgt, maar mijn gewicht bleef stabiel.

 

Maar nu?

 

Oké, ik denk dat de grens van het ouder worden dus voller worden nu wel is bereikt. Haha, vreselijk. En ja, ik sport ook niet. Zoals je al hebt kunnen lezen in een eerdere blogblog ben ik gestopt met zumba. Maar de grammetjes komen nu langzaam erbij en willen niet meer weg. Ik moet dit nog even accepteren, maar gaan lijnen… Oh nee, zeker niet. Dit lukt mij never niet. Ik ben niet vreselijk dik, maar mijn buik. Ahhh… ik heb gewoon een rolletje Uhm vetrolletje. Stiekem moet ik wel om mezelf lachen. Sporten nee, lijnen nee, maar ik voel me prima, ofja ik ben zoals ik ben. En natuurlijk toch even zeiken hierover in een blog. Vast herkenbaar voor meer vrouwen?

 

Dus ja, ik houd het op mijn leeftijd… ik ben de dertig ver gepasseerd en dan gaan die rolletjes gewoon niet meer (eenvoudig) weg. Dus mijn “wacht maar tot je ouder wordt” grens is bereikt. Het komt goed, het is een kwestie van wennen, maar ik leef gewoon verder zoals ik doe, niet lijnen, wel chipjes en soms een wijntje, stiekem wel meer willen bewegen / sporten en dit max 2 weken volhouden… jeps that’s me!

 

Merk jij ook dat de grammetjes of kilootjes met de jaren komen? 

 

 

Ken je dat? Je wil dat je partner netjes gekleed gaat. Maar zelf wil hij niet altijd sjiek gekleed. En daarmee bedoel ik een blouse aan. Een blouse wordt hier zeker wel eens gedragen door vriendlief, maar zijn voorkeur gaat naar een ander stuk bovenkleding.

 

Polo fan

 

Hier in huis is vriendlief dol op polo’s. Hij draagt ze in de winter onder een trui, maar zomers gewoon heerlijk zonder iets eroverheen. Vaak kiest hij voor eenvoudige polo’s. Polo’s die makkelijk te combineren zijn met een trui of sportief staan bij een spijkerbroek.

 

Voor een feestje vind ik het zelf mooi wanneer vriendlief een blouse zou dragen. Dit staat toch net wat gekleder dan een polo. Maar we kwamen erachter dat dit helemaal niet waar hoeft te zijn.

 

Nette polo

 

Via hemdvoorhem kwamen we erachter dat er zeer nette polo’s zijn. Vriendlief ontving een prachtige polo. Een nette polo van 100% katoen. Afgewerkt met een jeans kraagje en binnenin weer een ander motief. De stof van de polo is luchtig, maar toont netjes. Het borstzakje maakt de polo af. De taille is iets ingenomen voor een moderne afwerking, zelfs met een maatje meer, staat deze polo prachtig. En eerlijk is eerlijk, schoonmoeder gaf meteen een compliment toen hij deze polo droeg. Ze vond het een nette uitstraling hebben. Ze zag meteen dat dit goede kwaliteit is.

 

Perfect

 

En ook ik ben het met haar eens. Kijk maar eens naar deze polo. Hij staat prima. Dus ja, polo’s kunnen ook perfect voor een speciale gelegenheid of feestje. En met maatje xxl zelfs prachtig ☺️

 

 

Daarnaast is het goed om te weten dat hemdvoorhem ook aandacht besteed aan het verzenden van een pakket. Zo kun je een mooie polo, blouse, sokken of ander mannelijk kledingstuk kunnen kopen en laten verzenden als cadeau, want voor je het weet is het al vaderdag.

 

Dus vanuit ons, de tip, mocht je nog op zoek zijn naar een mannelijk cadeau!

 

 

 

 

Ik blijf het heerlijk vinden om te knutselen. Zeker in mijn kleuterklas vind ik dit erg leuk om te doen. Onze klas hangt dan ook al vol met fleurige werkjes rondom het thema jonge dieren (lente). Maar ook Pasen komt eraan. Thuis met de kinderen kan er nog wel wat meer geknutseld worden. Vandaag deel ik in ieder geval wat leuke ideetjes om te knutselen.

Knutsel ideetjes

Knutselen hoeft echt niet altijd veel tijd in beslag te nemen. Je kan al eenvoudige werkjes maken die erg leuk zijn. Via Pinterest kom je bijvoorbeeld al van alles tegen. En eerlijk is eerlijk, mijn inspiratie komt hier ook vaak vandaan. Ik kies zelf vaak knutselwerkjes waarbij je materialen gebruikt dat overal wel te koop is. Dat is toch wel het handigste.

Diertjes

In de lente zijn er veel jonge dieren. In onze kleuterklas werken we dan ook aan dit thema. We maakten al een kuikentje dat uit een ei komt en lammetjes. Beide met materialen die je thuis wel in huis hebt of te koop zijn bij bv de Action of Hema. Ik ga dit keer geen beschrijving erbij geven, de foto’s spreken wel voor zich. Mochten er vragen zijn, dan mag je die natuurlijk altijd stellen.

Kuikentje

Je kan voor de oogjes ook kiezen voor wiebeloogjes. Of i.p.v. watjes voor een pluizig effect kiezen voor gele veertjes. Net wat je zelf leuk vindt. Ik vind ze er in ieder geval schattig uitzien.

Schapen

Schaapjes kun je op verschillende manieren knutselen. Met een rondje, stevig karton of bierviltje, kom je al een heel eind. Houten wasknijpers en oogjes erbij en je bent al heel ver. Ik maakte schaapjes van wol en macaroni. Ideetjes genoeg.

Pasen

Een sjabloon, paashaas of ei uitknippen. Dit plak je op een vel papier dat je met gekleurde repen hebt beplakt. Dit werkje kun je overigens met van alles maken. Bloemen, dieren, net wat je leuk vindt. Maar deze paashaas kan voor het raam vrolijk staan.

Een paasslinger is ook erg leuk om te maken. Zoals je ziet kan dit al heel eenvoudig. Maar ook dit staat gewoon vrolijk in huis. En wat dacht je van verven? De kinderen stempelden een paar jaar geleden deze mooie paaseitjes. Wellicht iets dat ik binnenkort weer met ze kan gaan doen. Verven is toch favoriet hier in huis.

 

Heb je al inspiratie op gedaan door mijn knutsel tips?