Author

Jon

Browsing

 

We hebben een paar prachtige zondagen achter de rug. Het was zo lekker dat we zelfs naar het strand zijn geweest. Ja, vakantie in eigen land is met mooi weer een prima keuze. Echter vergeet ik telkens één ding…

Insmeren

Nee hoor, insmeren met zonnebrand vergeten we niet. De kinderen worden goed ingesmeerd en wij vergeten onszelf ook niet. De afgelopen dagen brachten we op het strand door. Met de wind erbij lijkt de zon minder fel, maar vergis je daar niet in.

Ik heb een lichte huid maar verbrand gelukkig niet te snel. Oké, mijn neus verbrand wel altijd vrij snel. Al trekt het ook vrij snel weer weg. Anders wat crème of foundation erop en de roodste laag is verdwenen. Te overzien dus. En daarbij is een dag later de roodheid meestal weg.

Maar oeps…

Toch is er iets dat ik telkens vergeet. Mijn lippen! Ik heb van mezelf een vollere onderlip. En deze verbrand zeer snel. Bij een beetje zon, voel ik het al. Je hebt er prima zonnelippen balsem voor, maar deze vergeet ik altijd.

En ook afgelopen dagen heb ik mijn lippen vergeten. Resultaat, opgezwollen, rode onderlip. En gevoelig. In de nacht voel ik het al. En denk dan DOM! Weer vergeten, eigen schuld. De lippen bestaan uit dunne huid en verbranden gewoon sneller. Meestal duurt het bij lippen een kleine 24u voor je door hebt dat ze verbrand zijn.

Tips

Ik ben het inmiddels gewend, maar het is gewoon dom om het telkens te vergeten. Ik moet gewoon standaard een sun labello bij me hebben. Wat helpt? Koelen. Vooral bij opgezwollen lippen. Ijsklontje in een washandje en koelen maar. En balsem met aloe vera helpt ook.

Dus ja, ik weet dat mijn lippen gevoelig zijn en snel verbranden. En toch verzorg ik ze met zonnige dagen te slecht. Maar voor komende week, met al die zon die eraan komt, ga ik mijn best doen. Flink sun lippenbalsem smeren!

Heb jij wel eens verbrandde lippen gehad? 

 

 

December 2016 kregen we de sleutel van ons nieuwe huis. We hebben eerst een ruime maand geklutst en in januari 2017 gingen we dan ook echt verhuizen. We wonen er nu 2,5 jaar en het bevalt prima. Er was alleen een grote klus die echt gedaan moest worden. En afgelopen week is deze klus geklaard!

 

Het regent binnen…

 

Toen we dit huis kochten besloten we een nieuwe keuken en nieuw toilet te nemen. Verder de standaard klusjes zoals verven, veel verven.  Daarnaast alles goed schoonmaken en we konden verhuizen. We hadden echter wel gezien dat dit huis houten kozijnen had en deze niet meer de nieuwste waren. Maar ze konden er best nog even mee door. Nieuwe kozijnen zijn immers niet goedkoop.

 

Maar begin dit jaar waren er wat flinke regenbuien. Hmm, de vloer bij de ramen lijkt wel nat? Nee, dit kan toch niet. Maar jawel. Het regende wel degelijk binnen. Hoog tijd voor nieuwe kozijnen. Naast het binnen regenen, tochtte het ook enorm. Vooral in de wintermaanden was dit voelbaar. De isolatie bij de ramen was gewoon slecht.

 

Kunststof kozijnen

 

We besloten daarom om toch echt voor nieuwe kozijnen te gaan. Kunststof kozijnen. We hebben het maar meteen goed aangepakt en bijna de gehele benedenverdieping vernieuwd. Op het wc-raampje en schuifpui na is alles onder handen genomen.

De eerste twee dagen van mijn vakantie had ik werkmannen over de vloer. Het was enorm stoffig door het verwijderen van de oude kozijnen. Maar hé, wat ben ik blij. Het is zoveel lichter. Alle donkerhouten kozijnen zijn nu wit. Dit maakt alles een stuk lichter in huis.

En de voordeur is ook vervangen. Kijk maar eens wat een verschil.

 

De mannen hebben keurig netjes gewerkt en alles opgeruimd. Ik ben tevreden met hun werkzaamheden en deze grote klus is dus geklaard! Al volgt er nu wel een klus die ik zelf moet gaan doen. Stofvrij maken heb ik meteen gedaan toen de mannen de deur uit waren. Echter is het alleen erg licht in huis, want er hangen nog nergens gordijnen. Gelukkig bij de twee grote ramen hangen er overgordijnen. Maar zoals je al in mijn vakantie klusjes lijst hebt kunnen lezen, ga ik binnenkort op zoek naar raamdecoratie / gordijnen.

Mocht iemand tips hebben voor kunststof kozijnen, ze zijn welkom! Want ik heb nog geen idee hoe we dit gaan doen qua bebestiging, want boren in kunststof kozijnen is voor mij een No go.

 

 

De DM in Duitsland is een winkel waar wij toch wel 1x per 3 maanden naar toe gaan. We nemen dan een voorraadje mee. De meeste producten zijn daar toch wel goedkoper. Qua afstand is het voor ons prima te doen. En vaak combineren we het met een bezoekje aan de Real. Een grote supermarkt.

 

DM prijzen vergelijken

 

Wij gingen een paar jaar geleden voor de eerste keer naar de DM. We hoorden er veel over en dachten, laten we ook eens gaan. Ik maakte in oktober 2018 een shoplog en vergeleek de prijzen. Afgelopen week brachten we wederom een bezoekje bij de DM. We kochten wat minder deze keer, maar toch wil ik graag nogmaals met jullie de prijzen vergelijken.

Is het nog steeds goedkoper dan de Nederlandse drogisterijen?

 

    • Huismerk: Balea is het huismerk van de DM. De producten zijn naar mijn mening prima. Wij gebruiken hier de shampoo en douche producten van. Deze producten kosten 0,55 eurocent. De producten van het kruidvat merk kosten rond de 0.89 eurocent. Ik twijfel even over de grote van de fles. Maar veel verschil zal er niet inzitten.

 

    • Garnier AS Kids factor 50 en 200 ml. We betaalden bij de DM hiervoor 9,45. Onze dochter gebruikt deze zonnebrand omdat ze allergisch is voor vele anderen. Bij het kruidvat betaal je hiervoor 19,45. Een behoorlijk groot verschil. Gelukkig is deze in de Nederlands drogisterijen wel geregeld in de aanbieding.

 

    • Nivea Sun spray factor 50 en 200 ml. Bij de DM betaalden we 8.95. In de Nederlandse drogisterijen betaal je er tussen de 9,00 en 10,00 voor. Het prijs verschil is dus minimaal.

 

    • Fa kids. Een shampoo die ik handig vind. Het is 2 in 1. Ideaal voor het douche na de zwemles en voor bij de camping. Je hoeft dan maar 1 fles mee te nemen i.p.v. twee. We betaalden 1,45 bij DM. De gemiddelde prijs die ik hier tegenkwam is rond de 2,00.

 

    • Oral-B tandenborstel Pulsar. Wij betaalden 3,45. In Nederland kosten ze rond de 5.75.

 

    • Sensodyne ZC Multic 75ml. Deze kost bij de DM 2,85. De prijzen in Nederland liggen wat hoger. Tussen de 3,00 en 5,00 euro. Ik vind de prijzen wel heel verschillend, een zoektocht is zeker de moeite waard bij deze tandpasta.

 

    • Garnier haar crème kleuring. Ik betaalde 3,45. Bij bol.com betaal je er rond de 5,50 voor.

 

De moeite waard?

 

Voor ons is de DM een kleine afstand en vind ik het zeker de moeite waard om er eens per 3 maanden naar toe te gaan. De prijzen liggen gemiddeld toch wat lager. En we kopen dan meestal een grote voorraad.

We kopen echter nog meer dan de bovenstaande producten. Vaak neem ik nog wasverzachter, scheermesjes en flesjes parfum mee. En producten die we minder vaak gebruiken zoals voetencrème, bodylotion of make-up spulletjes.

 

Ga jij wel eens naar de DM? Heb je ook favoriete producten?

 

 

De zomervakantie is van start. We hopen dan natuurlijk op mooi weer, maar de kans is groot dat er toch wat regendagen zijn. Wij kiezen vaak voor een vakantie in Zuid-Frankrijk. Hier zijn we voorzien van zon, veel zon. Dit jaar verblijven we in Nederland. We gaan twee weken kamperen in Zeeland. In 2016 zijn we hier ook geweest en qua weer viel de regen reuze mee. Dus dat hopen we dit jaar weer. Maar mocht er regen komen, weten wij ons wel raad…

 

Caravan

 

Wij zijn kampeerders. En dan niet met de tent maar met de caravan. Mijn vaste lezers weten inmiddels wel dat wij de afgelopen twee jaar genoten hebben van een voorseizoen op de camping. Heerlijk, vrijheid, blije kinderen, genieten. En in de zomervakantie gaan we dan nog eens twee weken kamperen met de caravan.

Zuid-Frankrijk stond wel op de planning, maar door omstandigheden (die uiteindelijk goed zijn afgelopen) verblijven we dit jaar met de caravan twee weken in Domburg. Dicht bij zee en genoeg leuke dingen in de buurt. En Nederland kan net zo leuk zijn als het buitenland.

 

Regen programma

 

De kans op regen in Nederland is natuurlijk veel groter dan regen in Zuid-Frankrijk. Onze caravan heeft een voortent en luifel dus bij regenweer is er plek genoeg om hier te verblijven. En met regenweer kunnen wij ons best vermaken op deze plek.

Want wat doen wij bij een dagje regen:

 

    • Spelletjes. Vast en zeker herkenbaar, spelletjes spelen op vakantie. Bij regenweer kun je gezellig een spelletjes dag houden. Wij nemen eigenlijk altijd dezelfde spelletjes mee. Kwartet, uno, regenwormen en kroko loko. Dit jaar ga ik eens kijken voor een aanvulling. Vriendlief en ik spelen nog rummikub en yathzee. Maar voor de kinderen ga ik dit jaar nog wat extra spelletjes meenemen.

 

    • Knutselen. Ik neem altijd een bak met knutselspulletjes mee. De kinderen vinden dit erg leuk. Vaak ga ik van tevoren nog even langs de Action. Hier koop ik dan wat nieuwe knutselpakketjes. Hier kunnen ze zich tijdens een regendag prima mee vermaken.

 

    • Boeken. Lezen, vooral ik vind dit fijn. Regen die op de voortent tikt. Dochterlief heeft de smaak van het lezen ook te pakken. Ik heb dan ook wat nieuwe boeken gekocht voor haar en mij. De kleine man krijgt een nieuw voorleesboek en vriendlief kocht zelfs een boek voor zichzelf. Onze 5 jarige vindt het ook leuk om in de bobo te werken. Hierin staan verhaaltjes maar ook leerzame spelletjes. Voor de iets oudere kinderen zijn de squla boekjes ook een aanrader.

 

    • Bioscoop. Lekker op bed een filmpje kijken op de I-pad. Iets te drinken en lekkers erbij en je hebt een bioscoop. Naar Zuid-Frankrijk nemen we nooit een t.v. mee, maar tijdens het voorseizoen, waar we 3 maanden verblijven, staat wel een tv in de voortent.

 

    • Post. Hoe leuk is het om je vriendjes en vriendinnen een kaartje te sturen? Wij doen dit eigenlijk elk jaar wel. Op een regendag kun je hier extra de tijd voor nemen. Vaak neem ik blanco kaartjes mee. Deze kunnen ze dan zelf versieren, vol tekenen.

 

Regen programma deel 2

 

Maar er zijn gelukkig ook nog anderen dingen te doen bij regenweer. Een dagje bij de caravan blijven is prima. Maar dit moet natuurlijk niet dagen achter elkaar zo zijn.
De camping waar wij verblijven heeft nog een binnenzwembad. Dus ook hier kunnen we ons vermaken. Ook is er een bowlingbaan. Iets dat de kinderen ook leuk vinden om te doen. En twee jaar geleden bezocht we bij een regendag het Arsenaal. Dus ook dit kunnen we vast en zeker nog een keertje overdoen.

 

Natuurlijk hopen we op dagen zonder regen, maar mocht er regen voorbij komen, geen probleem we vinden het een fijne oplossing op te doen!

 

 

In het zuiden van het land is vandaag de zomervakantie gestart. 6 weken vrij, genieten. Op het einde van het jaar geef je de juf/meester vaak een bedankje. Ik als juf, vind dat eigenlijk niet perse nodig. Maar het gekke, ik geef mijn eigen kinderen zelf wel iets mee voor hun juf. Alleen is het elk jaar weer moeilijk, want wat geef je?

Niet nodig?

Ik werk in het onderwijs. Mijn werk als juf vind ik ontzettend leuk. Op het einde van het schooljaar worden we meestal verwend met kaartjes en cadeautjes. Ik vind het eigenlijk niet nodig, juf zijn is gewoon mijn werk. De postbode, winkelier of monteur geef je ook niks extra’s toch?

En van de andere kant zorg je een schooljaar lang voor de kinderen van een ander, je leert ze dingen bij. En dat wordt gewaardeerd. Dus ja, dan is een bedankje natuurlijk extra lief. Dat is stiekem ook de reden dan ik mijn kinderen op het einde van het schooljaar iets meegeef.

Wat geef je?

Het gaat om een lief gebaar, bedankje. Groots hoeft het daarom niet te zijn. Chocolade is vaak een standaard cadeautje en geef ik liever niet. Toch heb ik de juf van mijn zoontje een doos merci gegeven. Hij komt immers na de vakantie weer bij dezelfde juf. Wel gaat hij van groep1 naar groep 2.
Bedankjes voor de juf/meester

De juf van onze dochter heb ik bedankt met een persoonlijk kaartje. Ze is in groep 3 en groep 4 haar juf geweest. En ik ben zeer tevreden over haar. Ze heeft onze dochter goed ingeschat en haar talenten naar boven gehaald. Voor haar maakten we dan ook een klein pakketje.

De printables kreeg ik via mijn schoonzus. Zij vond ze online bij, makerisme.nl. Er staat een eenvoudig uitleg bij via een filmpje.

Bij de Action kochten we wat kleine dingen voor erin, zoals een gezichtsmaskertje, pen met leuke spreuk, notitie blokje, rolletje washi tape en nog wat lekkers.

Voor de onderwijsassistente en stagiaire kochten we ook een kleinigheidje, notitieboekje met een vrolijke pen. Dat kunnen juffen altijd wel gebruiken.

Nog anderen ideetjes….

Via pinterest kom je de leukste bedankjes tegen. Of kijk maar eens op instagram of onder de bloggers. Zij geven allemaal leuke ideetjes.

Ik maakte met mijn eigen klas een canvas tas voor mijn vrijwilligster. Ook een leuk idee om de juf te geven.

Verder kun je nog ideetjes terug vinden bij eerdere blogartikelen:

    • Beregezellig cadeautjes.
    • Zoals ik al schreef, schrijfspulletjes doen het altijd goed. Vooral leuk om te zien dat de juf het schriftje dit jaar gebruikte.

De eerste helft van het jaar is voorbij. De maand juni hebben we namelijk afgesloten. Een maand die wederom eindigde met zeer zonnige dagen. Maar ook de maand waar we gedag zeiden tegen de camping en gewoon genoten van fijne dagen. Lees je mee?

Feestjes
Deze maand hadden we wat feestjes op de planning staan. Zo vierden we de verjaardag van mijn schoonzus en neefje. Nog een verjaardag van een vriendin en onze dochter genoot van twee kinderfeestjes. Naast deze feestjes hadden we nog een Kika Pannenkoekenfestijn. Een vriend van ons gaat in november naar Athene om de Kika marathon te lopen. Dit was dus een mooi feestje om wat extra geld in te zamelen.

En ik hielp mee op de feestje van mijn schoonmoeder. Zij is deze maand met pensioen gegaan en dat mocht gevierd worden.

Dag Camping
Het vierde weekend van juni sloten we ons campingseizoen op de Heldense Bossen af. Voor het 2e jaar op rij hadden we hier een voorseizoensplek. Dit is van 23 april t/m 23 juni. Wederom goed bevallen dus de boeking voor 2020 is al gemaakt. We verplaatsen dan alleen naar de overkant van het straatje. Deze plek is wat dieper en heeft wat meer zon momenten.

De caravan staat maar even stil, want binnenkort start onze zomervakantie en gaan we nog twee weken eropuit met de caravan.

De kinderen
Ook mocht ik deze maand twee keer genieten van een optreden van onze dochter. Een kort dansoptreden en een blokfluitoptreden. Beide erg leuk. Vooral omdat ze hier zelf enorm van geniet.

Verder trots op beide kinderen. Ze hebben een mooi rapport en ze zijn beide over naar een volgende groep. Onze 5 jarige start na de zomervakantie in groep 2 en onze 8 jarige dochter start in groep 5. Eerst genieten van vakantie, maar zin hebben ze er al in!

Vaderdag / Wandelen
Dit was ook de maand waarin we Vaderdag vierde. Niks bijzonders. De kinderen hebben hun papa verwend met eigen gemaakte cadeautjes en hij kreeg er nog een Donald Duck en dropjes bij. Verder een lekker ontbijtje en daarna een fijne wandeling. Wandelen doen we de laatste tijd veel vaker. Het heeft ook te maken met de gezondheid van vriendlief dat we dit hebben opgepakt. Er zat een “kink in zijn kabel”, heeft even wat rustig aan gedaan, maar het gaat weer de goede kant op.

En eerlijk is eerlijk, het wandelen doet mij ook goed. Daarnaast letten we op de lekkernijen en ons eetpatroon. Veel afvallen doe ik er niet mee, maar ik voel me er wel fitter door. En dat is al mooi meegenomen.

Blog
Oei… dit was afgelopen maand niet best qua artikelen. Maar daarentegen zijn mijn bezoekersaantallen best oké. Ik had wat weinig zin, maar de zin is weer terug. Dus ik plaatste eind juni nog een paar blogartikelen. Over me-time en daar heb ik afgelopen vrijdag weer van genoten, een nieuw kleurtje gelnagels, even tijd voor mezelf.

Ook liet ik jullie weten welke klusjes ik allemaal in de vakantie ga doen. Al ben ik er toch nog vergeten te noemen. De vloer, we hebben een grindvloer, krijgt namelijk ook altijd een grote beurt. Dit moeten we met een speciale machine doen en kost wel wat uurtjes werk. Prima vakantieklus dus. En nog een vergeten klusje, de speelkamer. Ik wil de spelletjes uitzoeken en de knustelkast een grote opruimbeurt geven.
En ik plaatste nog een blogartikel over mijn outfits de afgelopen week. Dit vinden jullie als lezers altijd wel leuk om even te zien. En dan zag ik ook terug bij de lezersaantallen.

Juli
De maand waarin ik weer meer blogs wil gaan plaatsen. Dus dan betekent ook voorwerken. Aangezien dit de maand is waarin we op vakantie gaan. Onze zomervakantie start namelijk al eind deze week. Voor mij zelfs donderdag al! Woensdag en donderdag nog, afscheid nemen van mijn lieve, kleine kleuters. Ik zal ze zeker gaan missen, maar zo trots dat ik ze heb zien groeien!

Verder hoop ik deze maand weer te mogen genieten van het kamperen, ons gezin en zonnige dagen!

Heb jij nog wat leuks voor de maand juli?

 


 

Over 1,5 week start bij ons, in Limburg, de zomervakantie. Als juf heb ik op wat terug kom dagen na, bijna 6 weken vakantie. Twee weken hiervan gaan we eropuit met de caravan. De andere weken brengen we thuis door, met leuke uitjes, bezoekjes aan familie en vrienden en vullen we met klusjes. Ik verzamel vaak wat klussen die ik omtover tot vakantie klussen.

 

Klusjes

 

Ik ben zo iemand die altijd wel lijstjes heeft liggen, to-do lijstjes. Maar er staan geregeld dingen op die ik blijf doorschuiven. Vaak zijn het klussen die wat meer tijd kosten. Tijdens een vakantie neem ik me dan voor om deze klussen te gaan uitvoeren. En eigenlijk lukt me dit dan ook wel. In een vakantie kan rustig aanrommelen, de klus eventueel verspreiden over meerdere dagen of vriendlief kan helpen, omdat hij ook thuis is. Niet de gehele vakantie, maar er zijn in ieder geval dagen dat hij kan helpen.

 

Welke klussen staan op mijn to-do-list?

 

Ik deel vandaag welke klussen er op mijn lijstje staan. Leuke klusjes, maar ook klusjes die ik niet voor niets steeds vooruit heb geschoven.

 

    • Slaapkamer dochter. Onze 8 jarige dochter vaagt al een paar weken of we haar kamertjes kunnen veranderen in een grote meiden kamer. We hebben de prinses schilderijtjes al verwijderd, maar er kan nog meer gebeuren. Ze heeft nu nog veel roze, dit kunnen we gaan aanpassen in een andere kleur (roze hartjes op de muur, roze dekbed overtrek). Haar roze kaptafel en tapijt mogen van haar nog blijven. We gaan wel nog kijken naar een ander gordijn.

 

    • Administratie bijwerken. Op onze kleine zolder (we hebben een kleine en grote), staat een doos met papierwerk. Deze moet echt worden uitgezocht. Alles netjes in de juiste map.

 

    • Losse foto’s inplakken. Ik heb veel losse foto’s. Nu heb ik twee fotoboeken gekocht. Zo kan ik voor onze dochter en zoon een album maken met hun losse foto’s. Dan hebben ze in ieder geval al iets. Want helaas heeft onze 8 jarige pas fotoboeken t/m3 jaar en onze 5 jarige alleen van zijn eerste jaar. Oeps… Ik ben hier geen held in daarom wel mijn voornemen wat foto’s in te plakken.

 

    • Gordijnen uitzoeken en kopen. De eerste week van de vakantie krijgen wij nieuwe kozijnen op de beneden verdieping. Ik wil dus tijdens de vakantie op zoek naar nieuwe raam decoratie. Nog totaal geen idee wat.

 

    • Onze eigen slaapkamer. Ik wil deze wat pimpen. Leuke foto’s aan de muur of een schilderij. Eventueel wat accessoires toevoegen. Kortom, wat sfeervoller maken.

 

Er zullen vast nog klussen bijkomen, maar hier wil ik in ieder geval mee aan de slag in mijn vrije weken. Ik laat na de zomervakantie aan jullie weten of alles gelukt is en of er nog klusjes zijn bijgekomen.

 

Heb jij vakantie klusjes?

 

 

 

Steeds meer kom ik via social media de term me-time tegen. Ik-tijd, tijd voor jezelf. Gewoon even iets doen wat jij leuk vindt, met vriendinnen of lekker in je eentje. Ik gebruik zelf te weinig me-time. En deels is dat mijn eigen schuld. En elke keer weer denk ik, ja nu ga ik aan mezelf denken. Nu, lekker een blogje type, valt eigenlijk al even onder me-time, hobbyen. Maar uhm, mijn laatste blog kwam 7 juni online, oeps…

 

Zelf schuld

 

Ik heb een fijn gezin, partner en twee kinderen van 5 en 8 jaar. Daarnaast werk ik 3 dagen in de week als juf en zorg ik voor het huishouden zoals de schoonmaak, boodschappen en de was. Vriendlief is een goeie kok dus hij verzorgt het avondeten.

Dan komen er nog de clubjes van de kinderen bij (zwemles, dansles, muziek en jongNL). Dit mogen ze en ik vervoer ze met plezier, het hoort nu min of meer bij de taken van een ouder zijn. En natuurlijk steken we nog tijd in de kinderen met thuis samen spelen, of eropuit te gaan.

Dus geregeld in de avond denk ik, heerlijk op de bank. Niks doen. Samen met vriendlief wat zappen op tv. Dit valt ook wel onder tijd voor mezelf, maar toch ook weer niet. Echt iets doen wat ik leuk vind, komt er de laatste tijd weinig van.

En dit ben ik gedeeltelijk zelf schuld. Ik moet gewoon meer dingen afspreken, plannen. Iets met vriendinnen, iets leuks voor mezelf of wat dan ook. Door omstandigheden was dit de laatste weken ook lastig, maar alles ziet er weer beter uit.

 

Wat zou ik willen in me-time?

Mijn doel is dus meer tijd inplannen voor mezelf. En ik heb al eens nagedacht over wat ik dan zou willen. Sporten is nog altijd iets dat ik fijn vind, mijn hoofd kan legen. Maar jullie kennen mij, de sportmama, nopes…. die is er niet. Ik begon fanatiek met Zumba. Nog steeds vind ik dit leuk. Maar hier ben ik helaas toch mee gestopt.

Ik ben dus nog altijd op zoek naar een sport (beweging) die ik kan gaan doen. Even zonder vriendlief en kinderen, tijd voor mezelf.

 

Dan zou ik ook nog meer willen afspreken met vriendinnen. Door omstandigheden helaas wat afspraken moeten afzeggen de laatste weken, maar dit wil ik weer oppakken. A.s. zaterdag ga ik in ieder geval al even eropuit, een vriendin viert haar verjaardag.

Dit is iets wat ik gewoon moet plannen en niet moet denken van ja maar… Plannen!

Ik heb wel al een leuk theaterbezoek gepland. Oké, nog even wachten tot zondag 20 oktober. Maar he, het is al iets! Ook hier geniet ik van en zou ik meer moeten doen. In maart was mijn laatste theater bezoek met een vriendin, de omdenkshow.

 

Verder heb ik de afgelopen tijd wel lekker een boek kunnen lezen. Meerdere zelfs. Dit was vooral in de weekenden. De kinderen speelden heerlijk op de camping en ik trok me terug met een boek (in het zonnetje).
Ik besloot afgelopen maand een bezoek aan de nagelstylist te brengen.  En a.s. vrijdag ga ik er weer langs. Uiterlijke verzorging is natuurlijk fijn, je voelt je dan gewoon een stuk beter. De schoonheidsspecialiste bezoek ik ook, maar eigenlijk alleen maar voor mijn wenkbrauwen te laten epileren. Misschien eens tijd voor een gezichtsbehandeling. Even ontspannen. Ook dat vind ik tijd voor mezelf.

 

Gelukkig

 

Natuurlijk ben ik blij met mijn leventje, maar meer voor mezelf doen en kiezen is duidelijk een leerpunt. Dus dat gaan we maar eens doen! En ja, onze leefstijl is in 2019 nu eenmaal druk en vol!

En waar ik vandaag mee begonnen ben; niet denken ik ga een blogje typen, maar doen! Lekker even achter de laptop, dingen op papier zetten, hobbyen, genieten, iets voor mezelf, en dus lekker bloggen! Want ruim 2 weken lag het stil, maar I’m Back 🙂

 

 

 

 

Over de leuke boekjes van denksport junior heb ik jullie verteld. Er zijn verschillende soorten. Maar ook voor volwassen mensen zijn er leuke puzzelboekjes, misschien wel iets voor jouw papa? Vaderdag komt er immers aan.

Denksport

Onze dochter heeft al verschillende leuke boekjes. Kleur- en puzzelboeken. Ook mijn moeder puzzelt graag. Zij kreeg voor Moederdag een abonnement op Denksport Zweedse puzzels. Eigenlijk is er voor iedereen wel iets te vinden.

huis op de bank of aan de keukentafel puzzelen. Maar ook handig, neem ze mee op vakantie, stop ze in je tas of voor tijdens een autorit.

Vaderdag

Misschien vindt jouw vader, opa of papa van je kinderen het stiekem ook wel leuk om te puzzelen. Er is een variant met verschillende puzzels. Een nieuwe uitgave. Varia 1-2* (mei 2019). Het staat vol met kruiswoordraadsel, Zweedse puzzels en flippines. Dit is vooral voor beginnende puzzelaars een ideaal boekje. Het boekje kost maar 2,95. Natuurlijk kun je ook voor een abonnement kiezen. Ook leuk om cadeau te geven, zoals ik met Moederdag deed.

Winnen

Vind jij het leuk om dit puzzelboekje te proberen? Voor je vader, opa of papa van je kinderen? Of misschien stiekem voor jezelf. Laat dan via Facebook een berichtje achter. Ik geef in totaal 3 boekjes weg. Meedoen kan t/m dinsdag 11 juni. Dan zijn de boekjes nog voor vaderdag binnen.

 

 

Een maand die weer voorbij is gevlogen. Begin mei genoten we nog van vrije dagen tijdens de meivakantie. En de maand sluiten we ook weer af met vrije dagen i.v.m. Hemelvaart. Wat boffen we met zo’n maand. En grotendeels ook mooi weer gehad.

Bezoek

We startten de maand met een verlaat verjaardags bezoek bij mijn schoonbroer. Meteen ons, toen 6 maanden oude neefje kunnen knuffelen. De rest van de week brachten we nog op de camping door. Het was immers meivakantie.

Op de camping kregen we ook twee keer bezoek. Mijn broer en gezin kwamen langs en bleven frietjes eten. En we kregen bezoek van een vriendin met haar zoontje. Onze meiden waren namelijk samen een nachtje weg, bivak, met de jeugdvereniging, JongNL.

Moederdag

In mei vierden we nog Moederdag. Ik kreeg van de kinderen een armbandje en sleutelhanger. Geknutseld op school. Daarnaast kreeg ik nog een t-shirt met mooie opdruk.

In de avond gingen we uiteten met mijn moeder en broer en gezin. Rond Moederdag (13 mei) is namelijk de sterfdatum van onze vader. Inmiddels al 3 jaar geleden. We gaan daarom jaarlijks samen uiteten.

Rustige maand

Het was verder een rustige maand. Ik ben nog met twee vriendinnen gaan lunchen. Bijkletsen vooral. En we hadden een BBQ feest bij een vriend. Leuke gelegenheden.

Ik bezocht wel nog een kijkles dededance van onze dochter. Dit doet ze ongeveer 1x per kwartaal. Leuk om haar te zien genieten. Vriendlief en onze 5 jarige zoon zijn nog samen naar de 112 dag te Venlo geweest. Ze vonden het beide erg leuk. Ik kon helaas niet mee, omdat onze dochter iets anders leuk had. En niet te vergeten hadden we nog een communiefeest.

Maar vooral de weekenden op de camping genoten en door de week de normale gang van zaken.

Blog

Met Moederdag de leuke bloghop. Veel nieuwe lezers erbij gekregen. En nog wat blogs geplaatst, over mijn vaste contract en kinderfeest tips. Ook liet ik jullie mijn nieuwe jurkjes zien. De zwarte van h&m heb ik al veel kunnen dragen.

Helaas kwam er niet veel meer dan dat online. Zin om te bloggen wel, maar geregeld de tijd niet om mijn laptop erbij te nemen. Het vooruit plannen is op blog gebied niet mijn sterkste uit.

Vandaag, zondag, bij het plaatsen van deze blog ga ik genieten van zon. Ontzettend veel zon. Want de 30graden wordt vandaag wel behaald…

Fijne juni maand, lieve lezers!