Author

Jon

Browsing

Vandaag is alweer de laatste dag van maart. De maand waarin we de winter gedag zeiden en de lente van start is gegaan. En lente dagen hebben we zeker al gehad, wat is dat genieten. Het was een fijne maand met goed nieuws. Waarom? Dat vertel ik jullie in deze blogpost.

Carnaval
De maand startte met carnaval in Midden-Limburg. Ik schreef al kort een kletsblog over deze dagen. We vierden het niet uitgebreid, maar genoten toch van 2 feestdagen. De rest van de carnavalsvakantie bleef rustig. Een dagje speeltuin met een vriendin en haar kinderen en thuis wat rommelen in huis.
Maar deze vakantie eindigde ontzettend leuk. Vriendlief en ik hadden een date night inclusief overnachting.

I-phone
Dit was ook de maand waarin ik mijn telefoon gebruik minderde. En nog steeds is dit het geval. Gewon 1/3 per dag minder telefoon gebruik! En het bevalt me eigenlijk wel goed zo. Ook vriendlief heeft geluk, zijn I-phone is niet meer gevallen.

Wat nog meer?
In maart is ook weer onze seizoens plek van start gegaan. De caravan staat weer op zijn plek. En we hebben er ook al gelogeerd, genoten van de zon en gebruik gemaakt van het zwembad. We duimen weer voor een prachtig seizoen.

Deze maand vierden we ook nog de verjaardag van ons neefje en mijn moeder. Altijd gezellig. Een extra feestje deze maand, vriendlief zijn broertje, wonend in Amerika, kwam een weekje langs. Bij zijn aankomst hebben we samen gegeten en vanavond zijn week samen afgesloten door weer samen te eten.

Werk
Op werkgebied was het een fijne maand, met goed nieuws. Ik maakte afgelopen schooljaar de keuze om mijn vaste contract in het speciaal onderwijs op te zeggen. En koos weer voor regulier onderwijs. En ik heb te horen gekregen dat ik mag blijven, een vaste aanstelling is toch wel prettig. Ik praat jullie binnenkort helemaal bij.

Verder ging ik met mijn collega’s een hapje eten bij de pannenkoekenbakker. Gewoon voor de gezelligheid.

Omdenken
Bijna vergeten. Samen met een vriendin ben ik nog naar het theater geweest. Na de voorstelling van omdenken. Lastige kinderen? Heb jij even geluk! Een fijne avond, mooie voorstelling. Avondjes die ik eigenlijk veel vaker zou moeten doen.

Blog
Het blijft me verbazen dat mijn blogpost over de etagère nog steeds zo vaak bezocht wordt. En er waren weer wat meer bezoekers dan in februari. Dus prima. We gaan gewoon door met hobby bloggen.

Op naar april!


 

Afgelopen zaterdag was het eindelijk zover. Iets waar we toch wel naar uitkeken, afgelopen jaar was het ons namelijk goed bevallen. Dus ook dit keer jaar zijn we van de partij.

 

Campingseizoen

 

Vorig jaar besloot schoonmoeder om een seizoensplek te nemen. Zo zou de caravan vaker gebruikt worden en konden we er met 3 gezinnen van genieten.

 

Achteraf hebben wij er het vaakst van genoten. Wij waren dan ook degene die de caravan moesten neerzetten en afbreken. Daarnaast waren de meeste spullen in de caravan van onszelf. Wij gebruikten de caravan namelijk al een aantal jaren. We besloten dan ook om dit jaar een eigen caravan te nemen. En mochten deze van schoonmoeder overkopen. Ideaal. Een bekende caravan voor ons. We besloten wel om een nieuwe voortent en luifel te kopen. Groter dan de voortent die erbij zat. En dat was een goede keuze. Genoeg ruimte nu, mocht het een keer minder goed weer zijn. s.

 

Lenteplek 

 

De seizoensplek die wij nu voor de 2e keer gekozen hebben is een lente plek. Van 29 maart t/m 23 juni. Er vallen veel vrije dagen in, zoals Pasen, Pinksteren, meivakantie. Het weekend ervoor, gisteren dus, mochten we al opbouwen. De caravan staat dus weer op zijn plek. Voortent en luifel eraan en alles ingericht. En we mochten meteen een nachtje blijven.

 

De kinderen genoten weer. De hele dag buiten spelen met hun buurjongetje. Dit gezin leerden we vorig jaar kennen. Het klikte gewoon zo goed dat we nu dus weer samen, naast elkaar, op deze camping staan. Namelijk De Heldense Bossen. Natuurlijk waren er ook weer andere vriendjes en vriendinnetjes. De kinderen vermaken zich in ieder geval goed en spelen erg leuk samen.

 

Wat doen we nog meer?

 

Thuis ben je steeds in de weer. Ik meen dat ik dan vanalles moet doen in het huishouden etc. Op de camping geniet ik. De buitenlucht met fluitende vogeltjes, terrasje op de camping, wandeling in de bossen. Maar vooral ook lezen. Thuis kom ik er weinig aan toe. Op de camping geniet ik gewoon van een boek. Daarnaast is er een binnen- en buiten zwembad en nog een grote speeltuin. Genoeg te doen. Op een kleine 10 minuten afstand is er een leuk dorp met winkels en terrasjes. Maar voornamelijk brengen wij de tijd voor de caravan door. Samen met andere mensen, kletsen, thee of een wijntje erbij.

 

We gaan dus zeker weer genieten van deze seizoensplek. Ondanks dat we vorige keer maar 3x de caravan hoefden te delen met de andere gezinnen is het nu gewoon fijn dat dit niet perse hoeft. Dus laat de zonnige weekenden maar komen!

 

Ben jij een kampeer mens? 

 

 

Je kent het vast wel. Je bent aan het wachten in een wachtkamer, verveelt je thuis, in bed even chillen of gewoon omdat je even wil checken of je niks gemist hebt. En dus grijp je naar je gsm. Onbewust heb je je gsm heel wat minuten of eigenlijk uren in je hand. Ik had al vaker tegen mezelf gezegd, ik wil minderen. Maar ja…

 

Instagram Poll

 

Een hele tijd geleden schrok ik eigenlijk best van het aantal minuten of eigenlijk uren dat ik doorbracht op mijn Ihpone. Een functie die je laat zien hoe actief je bent, leuk maar confronterend.

Via instagram vroeg ik mijn volgers of ze minder dan 3 uur per dag of meer dan 3 uur per dag op hun gsm zaten. Meer dan 3 uur per dag won. Dus viel mijn gsm gebruik eigenlijk nog mee. Ik haalde de 3 uur net niet.

Toch merkte ik dat ik op vrije dagen of in de avond geregeld mijn iphone pakte en scrolde door social media kanalen. Op mijn Iphone staat de app instagram en facebook. Twitter heb ik heel lang geleden al verwijderd. Wat doelloos kijken, zonder echt doel.

 

Minderen

 

En dus besloot ik dat ik best minder tijd kon doorbrengen op mijn Iphone. Ik heb me dit al vaker voor genomen, maar helaas. Dit keer ging het beter. Ik besloot mijn Iphone gewoon uit het zicht te leggen. Appjes kunnen later worden gelezen, geluid hiervan staat ook uit. En mocht het heel belangrijk zijn, dan bellen ze maar. Hiervan staat mijn geluid wel aan.

En eigenlijk ging dit veel makkelijker dan ik dacht. Ik had niet eens de behoefte om telkens mijn Iphone erbij te nemen en doelloos te scrollen door social media kanalen.

Mijn Iphone tijd is dan ook enorm verminderd! Van net geen 3 uur per dag naar gemiddeld een uurtje. Soms zelfs eronder. En dit uur is niet alleen social media, maar ook bijvoorbeeld ouderportaal. Een app waarop te communiceren als moeder en als juf.

Dus eigenlijk ben ik best wel trots. Want van licht verslaafd, ja zo kun je het toch wel noemen als je steeds je Iphone in handen wil hebben naar, hoe zal ik het noemen, een gewone Iphone gebruiker.

 

En dit wil ik zou houden! Meer tijd om weer eens een boek te pakken, te bloggen, spelletjes met de kinderen te doen of een serie op netflix te kijken.

 

Hoeveel minuten / uren per dag ben jij actief op je Iphone?

 

 

 

 

 

 

Een tijd geleden liet vriendlief zijn Iphone vallen. Flink balen want het scherm was beschadigd. met een plakbandje heeft hij het tijdelijk opgelost. En het ging best goed. Maar… hij liet hem weer vallen. En jawel, het hele scherm stuk. Flink balen, maar een geluk bij een ongeluk verliep zijn abonnement bijna af en hoefde hij maar 2 weken te overbruggen. Nu met zijn nieuwe Iphone gaat hij zeker weten voorzichtiger zijn….

 

Gsm beschermen
Een gsm heb je eigenlijk altijd wel bij je. In je broekzak of in je tas. En vaak leg je je gsm ook even weg. En dan is het natuurlijk wel verstandig dat je je gsm beschermd. Les 1 voor vriendlief dus. Koop een goed telefoonhoesje voor je gsm in zijn geval een Iphone. Er zijn veel verschillende soorten hoesjes. Dus je kan er eentje kiezen die jij zelf prettig vindt. Je hebt bijvoorbeeld hoesjes die je hele gsm bedekken, zoals een flipcase of booktype. Je kan ook kiezen voor een insteekhoesje.
Zelf heb ik een soft case hoesje. Deze zijn minder dik en zijn rondom beschermd. En je hebt ze in leuke printjes. Ideaal om in een portemonnee te stoppen.

Maar wil je een echt leuk hoesje ter bescherming kun je kiezen voor een eigen ontwerp. Zo heb ik ook voor mijn smartphone een iPhone 5s een hoesje kunnen ontwerpen. Jeps, ik heb dus meerdere hoesjes, voor verschillende gelegenheden. Maar ook bij het zelf ontwerpen kun je zelf kiezen welk soort hoesje je wil. Je krijgt dan helemaal een eigen hoesje naar smaak met bijvoorbeeld je favoriete foto erop.

 

Extra bescherming
Inmiddels heeft vriendlief een stevig, mooi hoesje om zijn phone heen. Dus mocht zijn gsm nog eens vallen, is de kans een stuk kleiner dat het scherm stuk gaar. En natuurlijk heeft hij nog een extra bescherming genomen. Namelijk een screenprotector.  Dit is extra bescherming voor je scherm. Dus hopelijk laat hij zijn gsm niet meer vallen. En anders met dubbele bescherming, een goed hoesje en screenprotector moet het zeker goed komen.

 

Ben jij zuinig met je gsm? Heb je ook goede bescherming of net als ik meerdere hoesjes?

 

 

 

 

 

 

Je leest en hoort het overal. Je moet zorgen dat je relatie goed blijft en daarom samen met je partner tijd inplannen. Wij maken geregeld als gezin een uitje, wandelen, zwemmen op vakantie. Maar met zijn tweetjes eropuit gebeurt eigenlijk te weinig. Maar afgelopen vrijdag hadden we een date….

 

Casino
Ik schreef in mijn kletspraat over carnaval al dat er vrijdag wat leuks op de planning stond. En afgelopen vrijdag vond dit plaats. Vriendlief en ik hadden eindelijk weer eens een avondje met zijn tweeën gepland. In november, voor mijn verjaardag, kreeg ik een try out kaart voor het casino. Beide waren we hier nog nooit geweest. Het leek ons daarom wel eens leuk om een kijkje te nemen binnen in het casino.

 

Try out kaartjes zijn daar perfect voor. Je betaalt 35 euro en krijgt hiervoor de entree, hapje en drankje, 10 euro speelgeld voor de automaten en 15 euro fiches voor andere spellen. Daarnaast kregen we nog 1 speelmunt voor het roulette en een 2e gratis drankje.
We besloten van tevoren nog eerst een hapje te eten. Ook dit ging in het casino. Genoeg keuze, lekker eten en niet duur. Na het eten liepen we eerst een rondje, even oriënteren. De dag dat wij in het Casino waren, was er een groot pokertoernooi. Leuk om dit eens te zien. Heel veel mensen, heel veel fishes en dus heel veel geld op tafel.

 

Nog iets dat erg prettig was, er was een zone voor beginners. Hier wordt met minder grote bedragen gespeeld, duidelijke uitleg gegeven en de spelregels zijn net iets eenvoudiger. Hier hebben wij dan ook een tijdje gespeeld en zelfs winst behaald.

Ook speelde we nog op de speelautomaten. Niet helemaal duidelijk, maar toch ook hier een winst van 40 euro.

 

Na een aantal uurtjes besloten we dat het genoeg was en berekenden we een winst van 132,50 euro. Hoe leuk! Eerste keer casino en nog een winst ook. Zeker voor herhaling vatbaar om zo’n avondje uit te doen. Je moet natuurlijk in een casino wel je grenzen weten en niet teveel geld opmaken of meenemen.

 

Overnachting
En wat een fijne avond. Vriendlief had als verrassing een hotel geregeld. Volgens mij waren we al sinds onze jongste ( 5 jaar inmiddels) niet meer samen een nachtje weg geweest. Dus dit was ontzettend lief. De kinderen logeerden bij omi en wij genoten met een drankje nog na in het ons hotel.

En hoe lekker zijn de hotel ontbijtjes in de ochtend. Ontzettend fijn om weer eens een dag en nacht voor ons samen te hebben.

 

Ik roep het eigenlijk wekelijks, meer tijd samen inplannen. Maar je kent het wel…. werk, kinderen, clubjes, afspraken, waardoor je de dates met je partner snel “vergeet”.

 

Zowel onze date samen als het casino zijn beide voor herhaling vatbaar.

 

Plan jij wel eens bewust een date night? En wat doen jullie dan?

 

 

De action is een heerlijke winkel om te komen. Je koopt er altijd meer dan de bedoeling was. Ook voor anti-verveel dagen kun je prima bij de Action terecht. Ze hebben ontzettend veel diy pakketjes en knutselspullen. Ook ik kocht wat spulletjes voor vakantie- en regendagen.

Knutselen

Voor leuke, goedkope knutselspullen kun je bij de Action altijd wel terecht. Ze hebben rond de feestdagen ook specifieke themaspullen. De lente / Pasen komt er over een aantal weken aan dus de Action ligt hier al vol mee. Ik vond bij de lente / Pasen spullen kleine knutsel zakjes. Deze zakjes kosten 0,49 eurocent. Ik kocht twee verschillende soorten, kuikentjes en vlinders. Passend bij de lente. Voor Pasen lagen er nog eitjes en paashaasjes. De foamstickers haal je makkelijk uit de verpakking. In elk zakje zitten 4 figuurtjes. Kinderen kunnen hier prima mee knutselen. Vervolgens kun je de figuurtjes in huis ophangen. Onze figuurtjes hebben al een plek in huis.

Bakken

Bij de Action lagen verschillende pakjes om te bakken. Ze kosten 0,99 eurocent. Wij kozen voor de koekjes. Je moet zelf wel nog even boter toevoegen, maar meer ook niet. In de doos zit ook nog 1 uitsteekvormpje.
We hebben de koekjes nog niet gebakken, maar zeker een leuke bezigheid. Er lagen dus meerdere varianten om te bakken, maar allemaal voor dezelfde prijs. Wij gaan ze binnenkort maken en natuurlijk proeven.

Doosjes verven

Iets dat kinderen ook altijd wel leuk vinden is verven. Op papier kan dit natuurlijk, maar Action heeft kleine, houten doosjes. Deze doosjes zijn er twee varianten en kosten 0,89 eurocent per stuk. Ik kocht er nog een zakje met diamantjes bij. Een heel zakje vol voor maar 0,65 eurocent.

Met deze spulletjes kunnen ze wederom heerlijk bezig zijn. Doosjes verven en versieren.

Zo zie je dus, met wat eenvoudige, maar vooral ook betaalbare spulletjes kun je fijn aan de slag samen met je kind(eren). Hier in huis vonden ze het erg leuk om te doen. Even iets anders dan gewoon kleuren of verven.

 

De kortste maand van het jaar is voorbij. Een maand met  koude dagen, maar ook met lente dagen. En een maand met leuke uitjes en de verjaardag van onze dochter.

Verjaardag

In januari vierden we de 5e verjaardag van onze zoon. Afgelopen maand, februari, vierden we de 8e verjaardag van onze dochter. De dag waarop ze jarig was, had ze een dans optreden. Ze genoot hier enorm van. Eerst dansles en trakteren. Daarna met twee lieve vriendinnen en hun moeders gaan lunchen. Om meteen weer door te gaan naar hun optreden. Hier werd ze nog verrast met een enorme snoepzak.

De dag erna vierden we haar feest thuis met familie. En een week later was haar kinderfeestje. Ook gaf ik deze maand wat kleine cadeau tips voor een feestje.

Mama uitjes

In februari had ik ook nog wat uitjes. Begin van de maand een etentje met mijn team. Lekker gegeten en leuke avond gehad. En ging ik samen met mijn moeder, een vriendin en haar moeder naar de film. Gezellig en leuke film, verliefd op Ibiza. Een paar dagen later ging ik wederom met mijn moeder en dit keer tante en nichtje uiteten, naar de wok. Samen met vriendlief nog een avondje op stap, namelijk naar het uitroepen van prins carnaval.

Als gezin geen grote uitjes deze maand. Wel genoten van het mooie weer tijdens een boswandeling. En we zijn naar Ikea geweest waar we meteen een hapje gegeten hebben.

Start carnaval

Ook is de carnaval gestart. De prins is uitgeroepen en op school vierde ik al carnaval. De peuters en mijn groepje mochten namelijk naar de bejaarden. Deze mensen genieten hier enorm van. We deden een optreden, liepen polonaise en zwaaiden naar alle ouderen.

Mijn blog

Qua bezoekers aantallen bleef ik deze maand wat achter. Ik plaatste ook maar 5 blogs online. Het best bezocht werd mijn Ali aankopen. Zelf blijf ik dit ook leuk vinden bij andere. Ik deelde ook nog met jullie mijn falen qua sport. Nu het weer toch langzaam naar de lente gaat, kan ik misschien wat meer wandelen. Anders gewoon bankhang mama i.p.v. fitmom.

Maart is vandaag van start gegaan. Een nieuwe maand met carnaval en vakantie in Limburg. Een paar uitjes staan alweer gepland en verder laten we ons weer verrassen.

Hoe was jouw maand februari? 


 

Onze dochter werd 2 weken geleden 8 jaar. Ze wilde haar kinderfeestje dit jaar thuis vieren. Wat mij betreft prima. Maar wat ga je dan doen? Ik keek via pinterest naar ideetjes en kwam bij strandtassen pimpen uit. De zoektocht naar een strandtas viel echter tegen, maar ik kwam een prima alternatief tegen.

Kinderfeestje

Een kinderfeestje, hier kijken ze meestal toch wel naar uit. Inmiddels was dit voor onze dochter haar 4e kinderfeestje. We vierden de eerste twee feestjes, bij 5 en 6 jaar thuis, het 7e verjaardagsfeestje vierden we ergens anders en dit jaar wilde ze weer graag thuis blijven.

Strandtassen pimpen in Ibiza style. Dat was het idee, Echter zijn strandtassen erg prijzig. Gelukkig bestaat er zoiets als aliexpress en nam ik daar een kijkje. Geen strandtassen, maar wel kleine rieten tasjes. Ook prima. Ze waren gevoerd en met rits. En dat voor maar 2,50 per tasje. Ik was redelijk op tijd met bestellen, maar toch spannend. Boven wonder had ik de tasjes binnen een week al binnen!

Wat hebben wij gedaan?

We starten de middag met wat lekkers en cadeautjes uitpakken. Daarna gingen we aan de slag met de tasjes.

Ik kocht bij de Action en Xenos wat versiering. Zoals lint, strikjes en bloemen. Het handige van het Action lint is dat het zelfklevend is. De andere lintjes, strikjes en bloemen moesten we vastmaken met een lijmpistool. Hierbij heeft mijn moeder geholpen. Voor 7 en 8 jarige is dat wel handig, gezien de lijm erg warm wordt.

Als extraatje maakten we er een sleutelhanger bij. (De bestelling van alie hiervoor is helaas nog steeds niet binnen).  Mijn schoonzus ontdekte bij de Action hartjes sleutelhangers. Erg leuk. Zelf iets schrijven en kleuren. Verder had ik nog wat kralen, veertjes en symbooltjes. Hiermee zijn ze dus lekker bezig geweest. Dus de alie bestelling was helemaal niet nodig geweest.

In totaal zijn ze een uur bezig geweest met het versieren van hun tasjes en het maken van de sleutelhangers. Ideaal dus om te doen met een kinderfeestje. Gezien het mooie weer zijn ze nog heerlijk gaan buiten spelen. En om 16:30 stond de tafel klaar om te gaan gourmetten. Op het gourmetten reageerde de meiden enthousiast. Het is weer eens iets anders dat frietjes of pannenkoek.

Het was een relax en gezellig feestje. De meiden hebben genoten.

Pimp je tasje

Tasjes (gekocht via Alie voor 2,50 per tasje)

Lint (Action en Xenos prijzen tussen de 0,50 en 1,50)

Sleutelhangers in hart vorm (6 stuks voor nog geen euro)

Kraaltjes en draad (Deze spulletjes had ik zelf allemaal, maar vast en zeker ook bij Action, Xenos te vinden)

Verder heb je nog lijmpistolen nodig om alles vast te maken.

Eenvoudig meten hoeveel lint je nodig hebt. Daarna plak je het vast. Ook de strikjes en bloemen plak je makkelijk vast met een lijmpistool. En het blijft zitten. Het tasje is al mee naar school en de carnavalsdisco geweest en zit nog prima vast.

De papieren hartjes zitten bij de sleutelhangers erbij. De meeste meiden schreven hun naam erop. Nog wat kralen en figuurtjes aan de sleutelhanger en dit vrolijkt je tasje nog meer op. Ik had achteraf alleen beter ander draad kunnen gebruiken. Bij twee vriendinnetjes liet de sleutelhanger namelijk al los. Maar was snel op te lossen.

En dit is het resultaat van mijn dochter:

 

 

 

 

Ik was een paar maanden geleden enthousiast. Ik had namelijk een nieuwe sport gevonden. Dit ging ook best een tijd goed, maar…. hoe gaat het nu? 

 

Sportende mama

 

Een aantal jaar geleden liet ik jullie weten dat ik startte met tennisles. Dit heb ik ook met plezier gedaan. Helaas kwam mijn niveau niet veel verder en meer dan 1x per week een uurtje les kwam ik niet. Ik besloot daarom te stoppen. Toch wilde ik graag iets doen op gebied van sport. Beweging is goed voor je figuur, conditie en om je gewoon beter in je vel te voelen.

 

Zumba

 

Ik was dan ook blij om een nieuwe sport te hebben gebonden. Namelijk zumba. Een vriendin deed ( en nog steeds eigenlijk) aan zumba. Ik ging mee en vond het leuk. Ik kocht ook een tien ritten kaart en was enthousiast. Een uurtje per week, maar dit gaf me wel energie. Daarnaast leek me de rittenkaart handig, ga ik een keer niet, betaal ik ook niet.

 

Toch liep het anders. In het begin ging ik wekelijks. We hadden een oppas, omdat vriendlief precies op dezelfde dag en tijdstip bij de jeugdvereniging moest zijn. Helaas leek dit minder ideaal dan ik dacht. Onze oppas loopt stage in de zorg en draait soms avonddiensten, hierdoor kon ze niet elke keer oppassen. Inmiddels is ze ook nog verhuisd. En eerlijk is eerlijk ik ging uitrekenen wat een uurtje sporten per week me kostte. Een les en kosten voor de oppas. Mijn conclusie, daar kan ik ook een sportschool abonnement voor kopen en dan meerdere keren per week sporten.

 

Oeps…

 

Zumba, hoe leuk ik het ook vond, is het nu dus ook niet meer. En oke, ik heb ook weinig discipline. Ik wil echt wel sporten. Ik voel me dan fitter. En sinds de feestdagen kan mijn lichaam ook wel weer wat beweging gebruiken, maar och, ik ben hier zo slecht in. Ik neem me steeds voor wekelijks thuis een uurtje of 2 uurtjes te sporten. Via YouTube. Maar ik heb de discipline er gewoonweg niet voor.

 

En zoals laatst iemand zei over lijnen, een diëtiste, pas als je echt wil, lukt het je. Geef je op dan wil je gewoon niet echt… En misschien klopt dit wel op gebied van sporten. Iets zegt, ga sporten dat is gezond en een ander iets zegt, pfff op de bank hangen is ook prima.

 

Social media

 

Of het me ooit gaat lukken, een sport te vinden, die ik wekelijks kan doen? Ik weet het niet. En dan maar te zwijgen over al die fitte moeders die ik op social media tegenkom. Foto’s in de sportschool, foto’s van “renmoeders” ….

 

Mijn conclusie? Ik ben een heerlijke bankhangen moeder. Eentje die aan haar beweging komt op haar eigen manier, schoonmaken in huis, rondje wandelen met ons gezin, op school buiten spelen met mijn klasje en eentje die het maar voor lief neemt dat ze geen fitmom zal worden!

 

Ben jij een fitmom? 

 

 

 

Kinderfeestje, een feest voor de kinderen. Hier verheugen de meeste kinderen zich wel op. Onze dochter heeft al meerdere feestjes gehad. 3 van haar zelf en feestjes van vriendinnen. Onze kleine man nog niet zoveel, maar hij is zelf ook pas 5 geworden en zijn eigen eerste feestje gevierd. Een leeftijd waarop de feestjes vaak pas starten.

Ook al heb je meerdere feestjes achter de rug, de vraag “wat geef je”, blijft!

 

Action en Kruidvat
Ik liet jullie 3 jaar geleden al weten dat dit twee winkels zijn waar je altijd wel wat leuks kan vinden, maar de kans groot is dat de jarige het al heeft. Ik koop vaak meerdere cadeautjes (zeker met kruidvat sale) en bewaar deze voor een kinderfeestje.

Zodra kinderen wat ouder worden is Action al vaak geen optie meer. Ze kiezen dan liever voor een gezamenlijk cadeau. Een goede oplossing. Zo krijgen ze iets wat ze echt willen.

 

Cadeau tips
Toch leek het me wel weer eens leuk om wat tips met jullie te delen. Cadeautjes die we hier in huis in ieder geval leuk vinden om te ontvangen, maar ook leuk zijn om te geven. Het gaat dan op kleine cadeautjes die je namens 1 persoon kan geven.

 

    • Krimpfolie. En jawel, dit kun je gewoon bij Action kopen. Het is niet duur. Dus ideaal om erbij te geven. Want het gebeurt wel eens dat kinderen een gezamenlijk cadeau doen en dit dan op 6,00 p.p. uitkomt. Meestal doe ik 7,50 dus is een kleinigheidje van de Action ideaal om er nog zelf bij te doen.

      Krimpfolie kleur je met potloden, knipt het uit, stopt het in de oven en je krijgt een hard, klein figuurtje ervoor terug. Leuk voor een sleutelhanger.

 

    • Magische krasblok. Wederom een Action cadeau. Het is een blok van 1,99. Je kan krassen met een pennetje en dan verschijnen er mooie kleuren.

 

    • Een leesboekje. Dit is vooral leuk voor kinderen die al kunnen lezen. Onze dochter vindt lezen leuk dus een eigen boek voor haar boekenkast vindt ze dan ook een prima cadeautje.

 

    • Spelletjes. Hier hebben ze altijd wel iets aan. Zo heb je al UNO junior voor 7,95. Tevens leuk voor broertjes en zusjes om samen te spelen.

 

    • Voor de meiden een leuk tasje. Ik kocht voor onze dochter, ze werd gisteren 8, een tasje via Aliexpress. Ze vond het tasje erg leuk en kan niet wachten tot ze het mee kan nemen om samen te gaan winkelen.

 

    • Knutselspullen, vast bekend om te geven. Maar ook dit is iets wat altijd wel gebruikt kan worden. Stickers, vouwblaadjes, glitterstiften of gelpennen. Voor zowel de meiden als jongens een prima cadeautip. Natuurlijk wordt dit vaak gezien als een standaard cadeau, maar toch. Je kan ook eens denken aan een punniksetje of borduurset.

 

Maar eerlijk is eerlijk, stiekem ben ik blij dat er steeds vaker voor een gezamenlijk cadeau wordt gekozen. Voor 5 en 6 jarige vind ik zelf nog wel makkelijk om iets te kiezen. Maar zodra ze ouder worden blijkt dit soms toch lastiger te zijn. Kinderen worden ouder en krijgen andere interesses.

Maar een cadeaubon kan dan natuurlijk altijd. Minder leuk om te geven misschien, maar voor de ontvangen zeer handig. En een cadeaubon kun je nog altijd op een leuke manier inpakken!