Author

Jon

Browsing

 

Jaja, jullie weten inmiddels dat ik als moeder van twee en juf wel dol ben op spelletjes. We hebben er dan ook best wel wat in huis en spelen dus ook geregeld een spelletje. Met kerstmis kreeg onze, nu 6 jarige, een nieuw spel; mijn eerste doolhof. Een spel dat zeker bij de favoriete hoort.

En ik vertel er meer over in dit blogartikel.

 

Mijn eerste doolhof

 

Dit spel is voor kinderen van 4 tot 6 jaar. Maar eerlijk gezegd denk ik voor 4 jarige best nog lastig. Onze, sinds januari 6 jarige, speelt het spel goed. Maar ook onze 8 jarige dochter vindt het spel nog leuk om te spelen. Al zou zij de volwassen versie wel aankunnen.

 

Mijn eerste doolhof lijkt ontzettend veel op de volwassen versie. Dit speelbord is echter kleiner (minder vakjes) en heeft grotere speelstukken. Voor jonge kinderen is dit ideaal.

Je kan het spel met 2 tot 4 personen spelen. Je start met je eigen kleur in je eigen hoek. Mijn eerste doolhof heeft twee speel varianten. Zelf vind ik dit altijd fijn. Zo heb je een eenvoudige versie en een versie met wat meer uitdaging.

 

Inzicht

 

Bij dit spel heb je inzicht nodig. Je moet namelijk het losse kaartje in het speelbord schuiven zodat er een weg ontstaat naar het omgedraaide kaartje (klein rondje). Op deze kaartjes staat een afbeelding. De bedoeling is dat je met je speelpoppetje een weg zoekt door het doolhof. Wie het eerste bij het omgedraaide kaartje komt, mag dit kaartje hebben. Dit is overigens de eenvoudige versie, die wij veelal spelen.

Bij de versie met meer uitdaging heeft elke speler een eigen stapel kaartjes en weet je van elkaar niet naar welke afbeelding je je weg moet zoeken.

Verder heeft het speel niet teveel regels. Ook altijd handig voor jonge kinderen.

 

Inzicht hebben is dus een belangrijk onderdeel bij het spelen van dit spel. Het spel spelen duurt maximaal 15 minuten. Voor kleuters een prima speeltijd. Vaak spelen wij twee potjes achter elkaar. Dit verveelt namelijk niet.

 

Aanrader

 

Mocht je dus nog twijfelen, zeker een aanrader. Het spel is o.a. hier te koop. Een tip, kruidvat heeft dit spel ook geregeld te koop voor een mooie prijs.

 

 

In het blogartikel over “goede” voornemers liet ik weten vaker een date “dag” met vriendlief te plannen. Afgelopen jaar deden we een aantal leuke dingen, maar het kan veel meer. Vaak komen wij op hetzelfde uit, namelijk ergens een hapje eten. Maar er is zoveel meer dat je met zijn tweetjes kan doen. Zowel thuis als buiten de deur.

Wat doen wij op een date “dag”?

Ik heb het even “dag” genoemd, want het kan natuurlijk ook ochtend, middag of avond zijn. Net waar je zin en tijd voor hebt. Een paar uurtjes samen is al gezellig, even geen papa en mama. Afgelopen jaar zijn we een paar keer samen eropuit geweest. Helaas minder vaak dan we samen willen, maar wat we deden, deel ik vandaag met jullie. Wie weet zien jullie er nog iets leuks tussen…

1.Uiteten. Jaja, lekker standaard. Maar samen lunchen of dineren doet het altijd goed. Telefoons zoveel mogelijk aan de kant en zo minder mogelijk praten over de kinderen. Een uitje dat geen uren hoeft te duren, maar wel altijd even fijn.

2.Bioscoop. Ook gezellig, samen naar de film. Enige nadeel is dat je tijdens de film niet samen kan praten. Maar voor of na de film kun je natuurlijk altijd een drankje nemen. Wij gaan niet heel vaak samen naar de film, ik ben meer van de romantische feel good films en vriendlief ziet toch liever wat meer actie.

3.Casino bezoekje. Dit deden wij afgelopen jaar voor het eerst. En dit is goed bevallen. Heerlijk uitje. En iets dat we dit jaar wederom samen willen gaan doen. Bij het Casino kun je ook een hapje eten.

4.Thermaalbad / sauna. Wij zijn zelf niet zo van de sauna’s maar een dagdeel in het thermaalbad doorbrengen vinden we heerlijk. Het is ontspannend, warm water en gewoon even tijd voor ons samen. We pauzeren meestal met een warm drankje met gebak. Met dit uitje sloten we 2019 dan ook af.

5.Wandelen. Buitenlucht en bewegen. Meteen een prima combi. En dan samen met je liefde is het een fijne tijdsbesteding. Wij doen het eerlijk gezegd meestal met de kinderen erbij, maar afgelopen jaar hebben we ook een aantal keer een lange wandeltocht met zijn tweetjes gemaakt. Dit zou een voornemen moeten zijn, weer samen wandelen.

6.Theater. Helaas hebben we dit in 2019 gedaan, maar voor 2020 is dat zeker weer de bedoeling. Samen naar een theater voorstelling. Dit kun je natuurlijk ook weer combineren met een drankje of hapje voor of na de voorstelling. Ik vind dit dus fijne uitjes.

Wat nog meer?

Natuurlijk kun je nog veel meer doen. Ik zie wel eens date “dag” fotootjes op bijvoorbeeld Instagram voorkomen. En ja, daar kun je best leuke ideetjes uithalen.

1.Shoppen, samen door de stad slenteren of gericht kleding shoppen. Tussendoor lunchen of een terrasje nemen, ideaal toch. Voor mij helaas wat minder, haha. Vriendlief is niet zo van het winkelen. Dan hobbelt hij er maar wat achteraan. Maar, een terrasje vindt hij daarentegen wel samen genieten.

2.Spelletjes avond. Ook ontzettend leuk, thuis spelletjes spelen met een borrelplankje erbij. Op de camping spelen vriendlief en ik wel eens een spelletjes, maar thuis eigenlijk niet. Althans niet met zijn tweetjes, wel met de kinderen. Spelletjes spelen samen met vrienden doen we daarentegen wel weer.

3.Nachtje of weekendje weg. Iets dat wij veel vaker zouden moeten doen. Maar ik vind het vaak gedoe met oppas regelen. Om de oma’s nu een heel weekend met de kinderen op te zadelen? Een nachtje gebeurt natuurlijk wel eens en dat is ook prima. Maar ik zou zo graag eens richting Madrid, Barcelona of Londen willen.

Origineel?!

Mocht iemand nog een te gek uitje weten voor een date met vriendlief, let me know. Wij blijven vaak een beetje hangen in de standaard uitjes. Och zolang we in ieder geval maar samen dingen blijven doen is dat al erg fijn 🙂

 

 

Ik ben geen lid van een sportvereniging, sportclub of wat dan ook. Ik heb er wel eens naar gekeken, maar fitness past niet bij mij als persoon. Vroeger deed ik aan teamsport, twee keer per week trainen en wedstrijd spelen. Heerlijk om te doen. Maar ook dit past nu niet meer in mijn leven, te druk met gezin, werk, vrienden etc. Als je echt wil kan het natuurlijk zeker, maar echt sporten doe ik niet, maar ik doe wel andere dingen om voldoende beweging te krijgen.

 

Sporten

 

Fitness is gewoonweg niks voor mij, zweten op die apparaten en spierenballen maken. Groepslessen vind ik dan wel weer leuk. Ik dacht dan ook een sport gevonden te hebben die bij mij past, Zumba. En Zumba vind ik nog steeds leuk, maar het kwam qua dag en tijd niet uit waardoor ik er na ruim een half jaar alweer mee stopte. Een aantal jaar geleden heb ik ook nog tennis beoefend. Best oké, maar met 1 keer per week trainen kwam ik op techniek gebied niet vooruit. Dit hield ik dus na 2 jaar voor gezien. Ook omdat er bij ons in het dorp geen wintertennis is.

 

Echt sporten doe ik dus niet meer, maar wel andere dingen om beweging te krijgen. En dus op deze manier conditie, me weer beter in mijn vel te voelen en misschien wel een kilootje of twee mee kwijt te raken.

 

Bewegen maar #tips

 

1.Een klein voornemen in 2020, toch die extra kilo’s kwijt te raken die er in 2019 zijn bijgekomen. En daarvoor heb ik meer beweging nodig. Afgelopen week heb ik dan ook al twee keer een work-out thuis gedaan. Kan dat? Jazeker. En ik moet eerlijk zeggen, het voelt goed. De dag te starten met inspanning. Ik zoek via de I-pad op YouTube een beginners work-out van 30 minuten. Ja, om te starten is dat meer dan genoeg. Trek mijn sportkleren aan en leef me uit. Voordeel: thuis bewegen, ik hoef de deur niet uit en kan sporten wanneer ik wil. En niet onbelangrijk. het kost me niks. Nadeel, niemand die controleert of ik de bewegingen goed doe en wellicht dat ik sneller “oversla” omdat ik weet dat ik er niet voor betaal en omdat niemand met me mee hoeft. Makkelijke keuze dus om op de bank te blijven hangen. Maar nee, ik ga volhouden!

 

2.Wandelen. Dit kun je heel eenvoudig in het weekend samen met je gezin doen. Wij proberen dit dan ook wekelijks. Kinderen vaak op de fiets waardoor ons looptempo hoger ligt. Beter voor de conditie 😉 Tevens in de buitenlucht, gewoon heerlijk, zeker in de herfst- en wintermaanden. Even weg bij die warme verwarming of kachel.

 

3.Zwemmen. Zondagochtend is er familiezwemmen. We doen dit niet erg vaak, maar wanneer we gaan probeer ik even heerlijk wat baantje te trekken. Goed voor alle spieren en wederom de conditie. Ik wil daarom gaan proberen om eens wat baantjes te gaan trekken op donderdagochtend. Kinderen op school en mijn vrije dag. Niet wekelijks, maar wel regelmatig. Alle extra beweging is mee genomen.

 

4.Meer de fiets nemen. Ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben zo iemand die toch snel de auto neemt. Terwijl de Jumbo hier maar 2 km vandaan ligt. Bij de Jumbo doe ik geen grote boodschappen dus de producten die ik daar koop, kunnen gemakkelijk mee in mijn fietsmand. Naar school is het ongeveer 2,5 km, helaas redden we dit tussen de middag (lunch) niet om op en neer te fietsen. Soms vind ik dit wel jammer, want is toch weer extra beweging.

Maar de fiets kan ik ook nemen om bij schoonmoeder op bezoek te gaan. ook maar 2km. Dus onzin om daarvoor telkens de auto te nemen. En raad eens wat wij vanmiddag deden… juist met de fiets naar omi. Meteen een frisse neus gehaald, win win situatie.

 

5.En als laatste, schoonmaken met een muziekje. Ik heb laatst ergens gelezen dat je met schoonmaken best wat calorieën verbruikt. Dus muziekje aan en poetsen maar. Op deze manier heb ik een extra work-out in de week erbij. Bukken voor stof op de plinten, armen hoog voor de spinnenwebben.

 

Al met al, moet ik zo toch voldoende beweging krijgen om die extra kilootjes gedag te zeggen. Natuurlijk in combi met letten op de juiste voeding, maar voor nu ben ik goed gestart! En ga ik niet opgeven na 2 weken….

 

Wat doe jij om voldoende beweging te krijgen?

 

 

Allereerst voor iedereen de beste wensen. Ik hoop dat jullie een mooi jaar krijgen. Wij hebben het jaar afgesloten met ons gezin en vrienden. En vandaag start dan toch echt een nieuw jaar, 2020. Ik liet jullie al weten dat ik niet aan voornemens doe…. of toch wel?! En hebben we al plannen voor 2020?

 

Nieuwe start

 

Daar ga ik al, ik riep zo hard ik doe niet aan voornemens. Maar toch voelt een nieuw jaar als een frisse start. Je begrijpt vast en zeker wat ik bedoel. Een nieuw jaar om avonturen te maken. Avonturen in een groots begrip. Doelen, uitjes, gezondheid…

 

Ik meld het alvast, nooit doen, op 1 januari de weegschaal opstappen. Die is dan echt niet aardig. Daar begint het al, een doel. Ik wil toch stiekem nog altijd die paar kilootjes eraf, maar vooral meer bewegen, sporten en beter op mijn voeding letten. Oplettende lezer. Twee doelen dus; 1. beetje afvallen en 2. meer bewegen en/of sporten. Oh en 3. misschien gezonder eten. Ofja dat doen we eigenlijk al vrij goed, maar beter opletten.

 

Nog een voornemen, roep ik ook jaarlijks, meer met vriendlief samen doen. Afgelopen jaar genoten we van date night bij het casino, Thermaalbad, bioscoop uitje, hapje eten en fijne wandelingen. Maar dit kan natuurlijk beter.

 

Dankbaar

 

Waar ik wel ontzettend dankbaar voor ben is dat we in 2019 onze vriendengroep weer dichter bij elkaar hebben gebracht. Een paar jaar geleden koos iedereen zijn eigen weg, mede door de komst van kinderen. Onzin, want vrienden en kinderen gaat eigenlijk prima samen. Afgelopen jaar zochten we elkaar weer op, spontaan maar ook geplande uitjes. Zo fijn! En dat gaan we doorzetten in 2020.

 

2020

 

Het zijn dus geen grote voornemens, maar stiekem heb ik ze toch in mijn achterhoofd. En het zijn voornemens waar ik toch echt zelf mee aan de slag moet. Verder ben ik blij dat het afgelopen jaar over het algemeen meer positiviteit bracht dan vervelende dingen. Op een klein puntje na, waar ik nu vooral trots op vriendlief ben.

 

2020 wordt hopelijk wederom een mooi jaar. We hebben geen grootste plannen. Maar zo kijken we in januari en februari uit naar de verjaardagen van de kinderen. De kleine man wordt 6 en de grote dame wordt 9. In maart mogen we weer… juist onze caravan op de voorseizoen plek zetten van een gezellige, familie camping. Samen met andere gezinnen die we hebben leren kennen. Het wordt ons 3e seizoen alweer. Eind juni nemen we de caravan weer mee naar huis.

 

In de zomervakantie brengen we namelijk 3 weken in Domburg door. Jaren naar Frankrijk gereden, maar door omstandigheden op gebied van gezondheid lukte dit afgelopen jaar even niet. Domburg beviel ons prima en tevens zijn er ook vrienden van ons te vinden. De knoop dus doorgehakt en is de plek voor 2020 al gereserveerd.

 

En voor de rest zien we wel wat 2020 ons gaat brengen.

 

Heb jij voornemens of al plannen voor dit nieuwe jaar? 

 

 

 

 

 

Vandaag deel ik met jullie mijn laatste byjon blikt terug overzicht. Ik weet nog niet hoe ik het in 2020 ga doen, maar dat gaat vast goed komen. Eerder deelde ik met jullie elke maand een “wist je dat” en de afgelopen twee jaar deed ik dat met “byjon blikt terug”. Korte terugblikken over de maand die voorbij is. En vandaag is gewoon de laatste dag van december, de laatste dag van 2019. Kijk je mee naar onze laatste maand van het jaar?

 

SinterKerst

 

Dit was natuurlijk de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vierden. Dit begon bij ons al het laatste weekend van november bij mijn moeder thuis met pakjes. Donderdag 5 december vierden we thuis Sinterklaas. Dit deden we door eerst samen met mijn moeder te gourmetten en vervolgens kregen de kinderen pakjes.

 

Kerst zag er bijna het zelfde uit. Kerstavond bij mijn schoonmoeder met familie eerst gourmetten en pakjes onder de boom. Bij beide feesten zijn de kinderen goed verwend. Ook wij, vriendlief en ik, kregen wat leuke dingen.

Eerste Kerstdag aten we samen met mijn broer en zijn gezin bij mijn moeder thuis. Een gezellig middag en avond. Tweede Kerstdag gingen we in de ochtend even een frisse neus halen. Dit deden we al vroeg en wandelden een rondje door Outlet Centrum Roermond. Niet om te winkelen maar voor de gezelligheid met het reuzenrad en alle lichtjes met natuurlijk de grote kerstboom.

Eind van de middag gingen we naar mijn broer. Hun verbouwing is zo goed als klaar dus namen we daar een kijkje. En we bleven nog even borrelen met hapjes voor het avondeten.

 

Zoals je kan lezen, vrij rustige, maar fijne dagen. Vandaag natuurlijk nog de afsluiting van 2019. Dit doen we samen met vrienden, dit jaar bij ons thuis.

 

Uitjes

 

Ook deze maand maakte ik wat uitjes. Zo gingen we op de vrije dag van de kinderen samen maar de bioscoop, Frozen 2. Eind van de maand ging ik nog een keer naar de bioscoop. Samen met de moeder van een vriendinnetje van onze dochter. Inmiddels kan ik haar wel vriendin noemen. We zijn beide dol op kerstfilms dus die moesten we nog even zien, Last Christmas. Tja, wat we ervan vonden? Daar kwamen we niet helemaal uit. Het was niet een soort film zoals we op Netflix kijken, maar echt tegen viel de film ook weer niet.

Als gezin gingen we ook nog op een zondagmiddag naar een muziekbandje in het dorp. Erg gezellig. 5 januari staat al het volgende muziekbandje op de planning. Het fijne is dat de kinderen gewoon mee kunnen. Deze bandjes spelen op zondagmiddag, begin van de avond. Ideaal dus.

Met vriendlief sloot ik het jaar relaxe af door nog samen een ochtend naar het thermaalbad in Arcen te gaan. Gewoon even samen en lekker genieten van het warme water. Ontspannen!

Ook vierde ik deze maand nog de verjaardag van een vriendin. Ze had een heerlijke brunch voor ons verzorgd.

 

Hoesten en snotteren

 

Helaas ook een maand met veel gesnotter. Begin van de maand was ik zelf echt niet fit. Hierdoor heb ik me ook 1 dag ziek moeten melden op het werk. Veel hoesten vooral en nog een dag koorts erbij. Na een paar dagen ging het gelukkig beter. Dochterlief had het erger te pakken. Ze is maar liefst 4 dagen ziek geweest en alleen maar op de bank gelegen. Zelfs een filmpje op de I-pad kijken was haar teveel. Daarna had ze nog 2 dagen nodig om weer wat bij te komen en dag 7 leek ze dan eindelijk weer wat fitter. De kleine man ook veel gesnotter en vriendlief mag van geluk spreken.

 

Blog

 

Ook deze maand was ik niet heel actief met bloggen, maar er kwamen zeker blogs online. Zo gaf ik een leuke tip voor doeboeken tijdens deze kerstvakantie en nog leuke knutseltips.

Zelf ging ik ook creatief aan de slag met figuren stippen.

 

En ik liet jullie mijn wensenlijstje voor 2020 weten. Uhm ja, heel wat wensen, maar een mens mag dromen toch? Ondanks de mindere blogs kwamen jullie toch gezellig mee lezen. Via facebook deelde ik wat oudere blogs over Kerstknutsels en dat viel goed in de smaak bij veel mensen.

 

De beste wensen

 

Als laatste wens ik jullie vanavond allemaal een hele fijne jaarwisseling. Met hopelijk een liefdevol 2020! Met mensen die je lief hebt, fijne wensen en gewoon gelukkig met jezelf zijn!

 

Ik hoop jullie weer allemaal terug te zien op mijn blog om artikelen te komen lezen. Artikelen over speltips, creativiteit, misschien iets meer persoonlijke artikelen en vast en zeker nog veel meer…. Ik ben in ieder geval nog bezig met het een en ander achter de schermen…

 

Liefs

 

 

Een maandje of twee geleden leerde ik van mijn tante stippen. Voor mijn verjaardag half november kreeg ik een eigen setje porseleinverf en stokjes. Het is geen hobby die je dagelijks doet, maar je kan er wel leuke dingen mee doen. Zo maakten dochterlief en ik iets voor kerst.

 

Cadeautje

 

Met stippen kun je mooie, vrolijke bordjes, schaaltjes en mokken maken. En nog meer hoor, zolang het maar porselein is. Zo zag ik bij mijn tante een prachtige vaas, wel veel werk. En een gestipt werkje is ook leuk om iemand cadeau te doen. Een schaaltje stippen en vullen met bijvoorbeeld chocolaatjes is leuk om te geven, inpakken in cellofaan, strik erom en klaar.

 

Figuren

 

Met stippen hoef je niet alleen maar mandala vormen te maken. Je kan ook figuren stippen. Slim is dan om eerst van papier een mal te maken. Deze trek je over met kleine stippen, denk hierbij aan een saté prikker. Daarna kun je het over doen met een stipstokje.

 

Dochterlief maakte zo een kerstboom voor mijn schoonmoeder. We vulden dit bordje met kerstkoekjes en pakte het mooi in. Een kleinigheidje, maar wel persoonlijk gemaakt.

 

Zelf maakte ik een kerstboom op een wat groter bord. Het was nog even experimenteren, maar eigenlijk best leuk geworden. Ik gebruikte het bord thuis voor onze kerstlunch.

 

 

Nog maar 10 dagen en dan is het alweer oud op nieuw. Veel mensen hebben dan goede voornemens. Denk maar eens aan meer sporten, stoppen met roken of afvallen. En nee, ik doe niet aan voornemens. Ik roep al jaren dat ik meer beweging wil, gezonder wil eten enz. Ik weet van mezelf dat me dit toch niet lukt. Gewoonweg omdat ik het niet belangrijk genoeg vind. Maar ik heb wel andere wensen voor 2020. Lees je mee?

 

Mijn wensen / to do lijst @ home

 

Ik heb wel een lijstje voor thuis. En daar bedoel ik mee wensen in en rondom het huis die ik nog graag zou willen. En ik denk dat een aantal van deze wensen wel gaat lukken in 2020. Ik ga ze eens voor jullie op een rijtje zetten.

 

1.Nieuwe achterdeur. We hebben in de zomervakantie de beneden verdieping voorzien van een nieuwe voordeur en nieuwe kunststof kozijnen. De achterdeur lieten we zoals die was. Achteraf spijt van. Deze deur is namelijk best wel aan vervanging toe. En meteen actie ondernomen, dinsdag 7 januari komen ze een offerte maken.

 

2.Op de boven verdieping nieuwe kozijnen. Ons slaapkamerraam en de badkamerraam zijn ook echt toe aan vervanging. Ook hiervan wordt dinsdag 7 januari een offerte gemaakt. We zullen dan bekijken wat de kosten zijn en op welke termijn we dit laten vervangen.

 

3.Nieuwe bank. Uhm ja, ik roep het al een aantal weken. Onze bank is nu 9 jaar oud. En echt versleten is die nog niet, het was destijds ook een dure aankoop. Maar langzaamaan beginnen de kussens wat in te zakken en zie je hier en daar wat vlekken. Ik zou dus heel graag een nieuwe bank willen. En woonprogramma’s als VT wonen kijken is dan eigenlijk helemaal niet goed. Ik zie teveel leuks.

 

4.De muren schilderen. We hebben afgelopen jaar een kleine lekkage gehad. Hierdoor zijn er een aantal vlekken op het plafond en bovenkant muur. We wonen in januari 2020, 3 jaar in onze woning. Nu weet ik niet om de hoeveel jaar mensen hun woning opnieuw schilderen, maar we willen de vlekjes graag weg. En daarom besloten om meteen wat ander schilderwerk erbij te nemen. De meeste muren blijven gewoon wit. We hebben maar 1 gekleurde muur, nu verdeeld in 2 kleuren. Hier wil ik weer 1 kleur van maken. Dit staat gepland rond de lente/zomer.

 

5.De slaapkamers. Beide kinderen kunnen wel wat verandering gebruiken. De slaapkamer van dochterlief hebben we al een beetje aangepakt. Nog steeds blij met haar gouden bollen. Bij haar hoeft dus niet heel veel meer te gebeuren. Alleen wat “grote” meiden aankleding. De kleine man, ofja hij wordt over een kleine maand al 6, heeft nog altijd de boekenkast en klein bureautje vanuit het oude huis. Zijn kledingkast en bed zijn nog prima. Maar ik wil graag een stoer (boeken) kastje met bureau voor hem. En ook voor hem wat “grote” jongens aankleding.

 

6.De badkamer. Ja, ik heb teveel wensen. En deze zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren in 2020. Maar de kleine lekkage was dus bij de badkamer. Het is opgelost, maar stiekem zou ik hierom toch een nieuwe douchbak / douchecabine willen. En ja, dan moet er ook meteen een nieuwe vloer in.

 

7.Als laatste klus de voor- en achtertuin. Met de achtertuin zijn we al begonnen. Dit ligt nu in de wintermaanden stil. In 2020 willen we achter graag nieuw gras. De voortuin, dat is een ander verhaal. We weten totaal niet wat we hiermee willen. Dus of dit in 2020 al gaat lukken, da zien we dan wel weer.

 

Heb jij kluswensen voor 2020?

 

 

Afgelopen weekend was er veel regen. Het is dan heerlijk om thuis lekker te spelen of knutselen. Onze kinderen vinden het beide leuk om te knutselen. Ze kregen van Sinterklaas twee leuke setjes. Hier zijn ze dan ook al mee bezig geweest. Knutselen is natuurlijk niet alleen voor regen dagen, maar ook in de Kerstvakantie is een dagje knutselen best leuk.

 

Zandkunst

 

De kinderen kregen een leuke set van zandkunst. Deze set vond ik bij Baker Ross. In een set zitten 7 verschillende kleuren zand: rood, blauw, geel, oranje, groen, paars en zwart. Ook nog 6 verschillende ontwerpen. ( Formaat insect: 13 cm x 10 cm. )Trek de voorgesneden delen los en strooi vervolgens het zand op de plakkerige ondergrond. Het leuke is dat er bij deze set ook magneetjes aanwezig zijn. Je hebt uiteindelijk dus 7 gekleurde magneet insecten. Bij ons hebben ze al een mooie plek in huis.

Deze set is nu in de aanbieding voor vier euro. Maar er zijn ook nog andere leuke setjes te verkrijgen. Zo zag ik dat er nu ook superhelden zijn. Heel leuk! Wellicht een idee voor een kinderfeestje. Deze set kost 6 euro voor 8

 

Onze 5 en 8 jarige vonden deze set beide erg leuk. En nee, het zand geeft geen kliederboel. Wanneer je ze leert kleine gaatjes te maken in de zakjes en voorzichtig te schudden gaat het prima. Het overige zand, wat teveel op het kartonnetje is geschud, kunnen ze in een bakje doen.

 

Mozaïek

 

Een tweede knutselsetje dat ze kregen, was afkomstig van de Action. Ik betaalde er maar 1,99 voor. Het is een set met meerdere grote, kartonnen kaarten. Deze kunnen ze zelf vullen met de gekleurde, bijgeleverde stickertjes. Beide kinderen kregen een eigen thema. Onze zoon een jungle thema en onze dochter kreeg dieren. Wederom ook weer leuk om cadeau te geven, net zoals de denksport boekjes.

Knutselen

 

Ik vind zulke setjes altijd wel leuk. De kinderen vermaken zich er prima mee. Ze spelen natuurlijk ook graag met hum playmobil en lego, maar crea bezig zijn vinden ze beide ook fijn. Daarom zijn zulke setjes ideaal ook gezien de prijs. En zo ben ik dus geregeld op zoek naar leuke creatieve knutselsetjes voor onze kinderen.

 

De zandmagneetjes hebben ze inmiddels allemaal af, maar met de mozaïek kunnen ze in de Kerstvakantie nog aan de slag.

 

Welke zet lijkt jouw het leukste?

 

 

Onze kinderen kregen afgelopen week een schoencadeau dat meteen in de smaak viel. Ze kregen namelijk beide een te gek doeboek van Denksport Junior. Hier heb je vast en zeker wel vaker over gelezen op mijn blog. En nu zijn er twee, zeer leuke, nieuwe boeken uitgebracht. Een winter- en dino doeboek.

Winter doeboek

Een dik boek van 160 pagina’s. Een boek vol met puzzels zoals sudoku’s, woordzoekers, zoek de verschillen, doolhofjes en nog veel meer. Naast de puzzels staan er ook mooie winter kleurplaten in. Het boek is voor kinderen van 6-10 jaar.

Onze 8 jarige dochter is al volop bezig geweest in dit boek. Voor haar leeftijd perfect. Ze leest de opdrachten zelf en ze zijn goed uit te voeren. Het winter doeboek verschijnt 1x per jaar en koop je hier voor 7,95.

Super Dino doeboek

Onze jongste, bijna 6 jaar, kreeg het super dino doeboek in zijn schoen. Een boek helemaal in dino thema. Ook voor de leeftijd van 6 -10 jaar. Voor een bijna 6 jarige zijn sommige puzzels nog wat lastig, maar meer dan genoeg wat hij wel al kan. Ook hij was helemaal enthousiast. Dit boek bevat 48 pagina’s met puzzels, moppen en weetjes. En een extraatje, een 3d knutsel setje om een dino te maken.

Dit leuke boek verschijnt 4x per jaar. Te koop in de winkel maar ook hier te koop voor 4,95. De doeboeken zijn in kleur en dit maakt het voor kinderen aantrekkelijker.

Tip

Deze doeboeken zijn dus zeker een tip. De prijzen zijn niet te hoog zodat deze boeken ook leuk zijn om cadeau te geven. En past prima onder de kerstboom 😉 Maar ook zeker leuk voor een kinderfeestje.

Ik vind deze boeken zelf ideaal voor regenachtige dagen of voor de kerstvakantie die over twee weken van start gaat. Kinderen zitten al geregeld achter schermpjes en dit is dan een fijne leerzame afwisseling. Ik koop zelf geregeld leuke puzzelboekjes voor de kinderen maar deze van denksport junior zijn ook echt een aanrader!

 

 

Vandaag is gewoon alweer de laatste maand van het jaar 2019 van start gegaan. De tijd gaat zo snel! November was op blog gebied wat stil Net zoals vele andere bloggers even een dipje. Waar moet ik over schrijven? Maar ook veel andere dingen op de planning waardoor ik geen tijd had om me even rustig ervoor te gaan zitten. November was wel een fijne maand…Lees maar snel mee.

Vrienden

Deze maand hadden we veel gezelligheid met vrienden. We speelden met een grote groep mee met de dorpskwis in ons dorp. Het startte laat in de middag en ging door tot 22:00. We genoten volop zodat we tussendoor nauwelijks tijd hadden om onze eigen gemaakte hapjes op te eten. Een week laten kwamen we weer samen. De uitslag van deze te leuke kwis. Ons harde werken werd beloond. We werden derde.

En weer een week later zagen de meeste van ons elkaar weer. De intocht van Sinterklaas. Niet alleen voor de kinderen een feest maar ook voor ons. In een zaal met Sint en zijn pieten. Muziekje, drankje….

Verder hadden we deze maand twee etentjes op de planning. Een etentje met de baas van mijn partner. Samen met zijn vrouw erbij gingen we uiteten in een kasteel in Duitsland. Prachtig daar, al helemaal in de kerstsfeer. En afgelopen weekend werden we meegenomen door mijn schoonmoeder en zijn partner. We hebben twee keer heerlijk gegeten.

Verjaardag

Naast de fijne dagen met vrienden en familie mocht ik nog mijn verjaardag vieren. Dit doe ik meestal vrij rustig. Met familie en twee goede vriendinnen. Wederom een fijne dag. En stiekem toch leuk wanneer je verwend word. Naast mijn eigen verjaardag vierde ik nog de eerste verjaardag van ons neefje en de verjaardag van mijn peettante.

In dezelfde week als mijn verjaardag had ik nog een avond met vrienden. Ik had een Optidee party bij mij thuis. Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de party’s, maar voor een keer best leuk. En de producten vind ik fijn.

Onze weekenden waren vooral goed gevuld. Want ik vergeet nog helemaal te vertellen dat we Sint Maarten vierden. Hiervoor maakten we leuke lampionnen. En we bezochten ook nog vrienden die we op de camping hebben leren kennen. We zien elkaar tijdens het voorseizoen. In 2020 alweer voor het 3e jaar. (Nu al zin in)

Blog

Ik liet het jullie al weten. Op blog gebied was het wat stiller. Gewoonweg de zin en tijd niet gehad. Door de week ben ik drie dagen de juf aan het uithangen. En dit is leuk, maar kost ook energie en tijd. Vooral in deze drukke periode, rapporten, gesprekken, Sint…. De overige twee vrije dagen in de week werden afgelopen maand gevuld met fysio bezoeken, een kappers bezoek, schoonmaken, boodschappen, vieringen van de kinderen op school etc. Dus jaja, vol genoeg 😉

Ik liet jullie wel weten dat ik een nieuwe hobby heb gevonden, stippen. Nog steeds leuk om te doen. Ik heb iets leuks voor de kerst gezien, dit wil ik gaan proberen te stippen. Mocht het lukken, deel ik dit uiteraard met jullie.

Verder vroeg ik me af hoe ik een hippe moeder word. Niet dat ik zo saai ben, maar wat meer aandacht aan mezelf besteden mag best. Uhm ja, dit roep ik inderdaad al heeeel lang.

En nu ik dit schrijf vergeet ik helemaal te vertellen dat we zaterdagavond al pakjesavond bij mijn moeder thuis hadden. De kinderen genoten ervan. Oma Sint heeft ze weer verwend. Verder samen frietjes eten en spelen met hun neefjes en de cadeautjes. Onze kleine man kreeg een leuk spelletje, ook dit komt zeer binnenkort online. Ik deelde deze maand ook al een andere speltip.

Het was dus wederom een fijne maand. En ik weet zeker dat de laatste maand van het jaar ook feestelijk gaat worden. We gaan deze week nog pakjesavond thuis vieren. De kerst komt eraan en nog veel meer….