Author

Jon

Browsing

Zoals jullie vast en zeker gewend zijn is er ook dit jaar weer een leuke bloghop. Er doen bijna 30 bloggers mee, gisteren de intocht van sinterklaas, is feestelijk gestart. En daarom spelen wij vandaag voor Sinterklaas en geeft elke blog een te gekke prijs weg! Ik wens jullie veel plezier met hoppen vandaag!

Waar kom je vandaag en naar wie ga je verder hoppen?

Een bloghop is een leuke manier om kennis te maken met andere blogs. Waarschijnlijk ben je via Saskia naar mijn blog gehopt (dankjewel!). Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat je bent gestart op mijn blog. Goed om te weten over deze bloghop: als je weer eindigt bij de blog waar je bent begonnen, heb je de hele #SinterklaasBloghop2019 volbracht!

Saskiaswereld, mijn voorgangster, is een moeder van een zoontje. Ze blogt al een aantal jaar. Ze deelt leuke diy artikelen en ze blogt over haar dagelijkse dingen. Zo deelde ze bijvoorbeeld een leuke schoenzetkalender voor deze tijd van het jaar.

Zodra je klaar bent met lezen van mijn blog, kun je verder hoppen naar batboy. Ook dit is een mama blogster. Zij heeft drie zoontjes. Ze schrijft persoonlijke blogs en dat vind ik zelf vooral leuk om te lezen. Ik zou zeggen, neem vlug een kijkje op haar blog.

Byjon

Dan nog kort iets over mijn eigen blog. Misschien ben je een vaste lezer en weet je wie “ik” ben. Voor alle nieuwe lezers, welkom. Ik ben een moeder van 2 kinderen, een dochter van 8 jaar en een zoontje van 5 jaar. Naast mijn gezin, werk ik drie dagen per week in het onderwijs. Ik ben nog altijd blij met mijn werk als leerkracht, al 11 haar. Ik geniet verder van leuke uitjes, lezen, knutselen en winkelen. Mijn blogartikelen gaan hier dan ook vooral hierover. Ik vind het voornamelijk leuk om kind gerelateerde tips met jullie te delen.

Prijs

Onze (klein)kinderen worden de komende weken vast en zeker genoeg verwend met cadeautjes. Daarom heb ik een prijs voor alle dames en heren. Een cadeaukaart ter waarde van €10,00 te besteden bij smartphonehoesjes. Aangevuld met handige touch screen handschoenen en een gadget om je gsm beter te kunnen vasthouden.

Hoe maak je kans?

-Like het bericht op facebook en/of de facebook pagina van byjon.nl

-Laat hier een berichtje achter dat je mee doet + een geldig mail adres

-De winactie duurt t/m zondag 24 november

Ik zou het natuurlijk leuk vinden wanneer je mijn berichtje deelt op facebook en mij gaat volgen via instragram (byjon.nl). Dit is echter geen voorwaarde om kans te maken op deze prijs.

De winnaar: Mirjam Hellingman 

Fijne SinterklaasBloghop2019 vandaag!

 


 

Zoals beloofd een speltip. Zeker rond deze tijd van het jaar zijn spelletjes in trek. Door de donkere maanden en door alle feesten in december. Ik deel daarom weer één van onze spellen.

Volwassen en kinderversie

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb het idee dat er nu veel meer kinder- oftewel junior versies zijn. Zo kende ik in mijn jeugd alleen monopoly of levensweg, maar geen junior versie hiervan. Ik vind het wel ontzettend leuk dat er nu wel junior versies zijn.

We hebben er zelf pas een paar in huis. Maar komende maand, met Sint en Kerst komen er nieuwe spellen aan.

Stratego junior

Waar we wel al een junior versie van hebben is stratego. Het spel ziet er vrolijk uit. En ook zeer stevig. Erg handig zijn ook de grote kasteeltjes . Daarnaast zijn de afbeeldingen erg duidelijk en aantrekkelijk voor kinderen.  Het spel is voor kinderen vanaf 4 jaar.

De junior versie heeft twee varianten om te spelen. Stratego zoektocht en stratego zegetocht. De zoektocht is de eenvoudige versie die je speelt met een dobbelsteen. Je kastelen met daarop de afbeeldingen zet je willekeurig op het speelbord. Deze blijven ook staan en verschuif je niet.

De eerste speler gooit met de dobbelsteen. Dan mag je een kasteel op de voorste rij van je tegenstander omdraaien. Is deze gelijk aan de gegooide afbeelding? Dan mag je het kasteel pakken. Is de afbeelding niet gelijk? Goed onthouden wat je omdraaide en de volgende speler is aan de beurt. Je mag dus alleen kastelen omdraaien die je vanaf jouw kant van het bord kunt zien.

Zo moet je proberen bij de achterste drie grote kastelen te komen. Dit zijn de nar, roofridder en vlag. Wanneer je de vlag bereikt heb je gewonnen.

Deze versie is voor onze jongste makkelijk en leuk om te spelen. Een zoektocht naar de vlag.

Stratego zegetocht

Deze versie is voor wat meer ervaring. De spelregels komen ook al meer in de buurt van het echte stratego. Deze versie speel je zonder dobbelsteen en hier mag je wél je kastelen bewegen. Alleen de draken mag je niet voortbewegen. Je mag je kasteel naar voren, naar achteren en opzij bewegen.  Je kan je tegenstander aanvallen. Je kijkt dan naar de afbeeldingen. Deze zijn voorzien van cijfers. Het kasteel met het laagste cijfer verliest en gaat van het speelbord af. Zijn ze beide even sterk? Dan gaan ze ook beide van het veld af.

Er zijn een aantal afbeeldingen met een betekenis erbij. Dit kun je in de spelregels lezen. Bij de laatste rij mag je één van de drie grote kastelen aantikken. Bij de vlag heb je gewonnen.

Deze versie eist wat meer denkwerk. En vooral voor kinderen van 6 jaar of ouder leuk om te spelen. Je moet je kastelen namelijk zo neerzetten dat de sterkste afbeelding, de koning, niet meteen kan doorlopen. Onze dochter van 8 jaar vindt deze versie leuk om te spelen.

Wat vinden wij?

Doordat er twee speel versie zijn is het spel leuk voor zowel onze 5 jarige zoon als onze 8 jarige dochter. Je zet je kastelen telkens anders neer dus speel je het ook steeds anders.

Daarnaast vind ik dat dit spel niet duur is. Je koopt het hier nu voor maar 13,99. Een leuke tip dus voor de decembermaand!

 

 

11 november is het Sint Maarten. Afgelopen jaar kochten we een papieren lampion. Helaas waren deze niet erg stevig. Daarnaast vind ik het gewoon leuk om samen met de kinderen te knutselen. Daarom besloten we dit jaar om weer zelf een lampion te maken.

In ons dorp vierden we afgelopen vrijdag al Sint Maarten, maar mocht het bij jullie nog gevierd worden en een lampion tip nodig? Lees dan vlug verder…

De pet-fles lampion

Met een lege pet fles kun je ontzettend leuke lampions maken. Deze lampions zijn ook nog eens stevig. Ideaal dus. En aangezien je tegenwoordig van die handige stokjes met lichtjes erin hebt is deze knutsel variant dus prima.

Samen met de kinderen ging ik dan ook aan de slag met een pet-fles. De kinderen kozen voor vogeltjes / uiltjes.

Wat je nodig hebt:

-Pet-fles

-Sits papier. Dit is dun papier, waar je een beetje doorheen kijkt en makkelijk te scheuren is.

-Cupcake vormpjes

-Wiebeloogjes

-Veertjes

-Papier, plakkertjes etc.

-Schaar, lijm, nietmachine

Hoe maakten wij deze lampion:

Ik sneed eerst met een mesje de bovenste rand van de fles. Daarna hebben we de fles met gescheurde stukken papier beplakt. Vervolgens namen we de cupcake vormpjes. Om ervoor te zorgen dat ze niet los lieten, heb ik ze nog extra bevestigd met een nietje. In de vormpjes plakten we de wiebeloogjes. Verder nog een snaveltje en versieren maar. Onze jongste plakte er verschillende stickertjes op en onze dochter koos voor armpjes en beentjes d.m.v. muizentrapjes.

Deze lampionnen zijn eenvoudig en heb ik in 45 minuten gemaakt. Prima knutselwerkje met een leuk resultaat.

Nog meer lampionnen

Inmiddels alweer 3 jaar geleden dat ik voor onlybyme een drietal lampionnen knutselde. Je vindt ze hier. Een lampion gemaakt van een papieren bordje, een lampion van gelamineerd papier en een glazen potje. Stuk voor stuk, makkelijk te maken.

 

 

Ik ben zo’n vrouw oftewel moeder die altijd dezelfde sieraden draagt. Sieraden met een persoonlijke waarde, maar bijzonder mooi of opvallend zijn ze zeker niet. Maar veranderen van sieraden of geregeld wisselen doe ik gewoonweg niet. Ook wat betreft mode mag het allemaal wel wat toffer…Want een hippe moeder kan toch best?

 

 

 

Opvallend item

 

Jeps, ik kies voor eenvoud. Een zilveren ring, kettinkje en een smal armbandje. Tijdens een feestje komt er een extra armband bij, maar daar blijft het ook bij. Eigenlijk zou je voor een outfit compleet te maken één, tof opvallend item moeten kiezen. Zoals een gouden ring. Deze valt wat meer op. De kleur is mooier dan zilver. Dit maakt een outfit toch wel af. Iets waar ik wel wat vaker aandacht aan mag besteden. Want ja, op deze manier kan ik toch echt een hippere moeder worden.

 

 

Nog meer toffe items

 

Een outfit kun je natuurlijk op meerdere manieren afmaken. Zo kwam ik bij my-jewellery ontzettend leuke autumn trends tegen. En hier staan ook gouden ringen bij, maar wat dacht je van een stoere, vrouwelijk sjaal. Ik ben natuurlijk dol op sjaals, maar dat wisten jullie al.

 

 

Als tip las ik ook nog dat Ton Sur Ton weer terug is van weg geweest. Ton sur Ton betekent kleur op kleur. Nu denk je vast, dit is saai. Het oogt rustig, maar is zeker een blikvanger. Een keuze die ik zelf niet gemaakt zou hebben, maar de outfits zien er top uit, blauwe Rok of skinny, blauwe blouse en Blauw lang vest bijvoorbeeld.

 

 

Trends

 

Ik kwam er dus voldoende trends tegen. Wat dacht je van de animal printjes? Of de maxi dress jurken? Ik moet toch eens wat gaan experimenteren met mijn outfits en bijpassend items die het geheel afmaken… Want alleen op deze manier kan ik van mezelf een hippere vrouw en moeder maken.

 

 

 

Wat is jouw favoriete trend op het gebied van kleding / accessoires in de herfst/winter? Laat het me weten…

 

 

 

 

Een jaar of twee geleden kreeg ik via een Instaswap twee gestipte theezak schoteltjes. Deze vind ik ontzettend leuk. Ze worden dan ook geregeld gebruikt. Vanaf die tijd wil ik het zelf al leren. Wel geregeld workshops gezien, maar te duur, te laat met aanmelden of gewoonweg op een onmogelijke dag en tijdstip. Maar afgelopen week maakte ik kennis met stippen…

Stippen

Ken jij het? Van dat leuke servies dat gestipt is. Meestal in een mandala vorm. Ik vind het zelf ontzettend leuk. Van theepotten, schoteltjes, bakjes tot aan borden. Via Pinterest wel eens gekeken, maar zelf dus nog niet gedaan.

Maar toen vertelde mijn moeder opeens dat ze ging leren stippen bij haar schoonzus, mijn tante. Uhm, wacht eens even, dat wil ik ook wel. En zo gebeurde het dat ik eindelijk leerde stippen.

Makkelijk of toch niet?

Voor het leren stippen heb je een aantal spullen nodig. Natuurlijk (wit) servies, porselein verf, stipstokjes, alcohol voor het schoonmaken van het servies en wattips. Deze kun je gebruiken bij een vergissing. Mijn tante heeft al deze spullen dus voor mijn moeder en mij was dit handig. We kochten alleen zelf bij Action wat kleine bordjes.

Mijn tante legde het duidelijk uit. Het lijkt niet moeilijk, maar je eerste stipwerk is toch best lastig. Je moet goed kijken waar je start, welke kleuren je wil gebruiken en of je diepte in je stipwerk wil. Dus heel makkelijk is het niet voor een eerste keer. Maar door het vaker te doen, leer je al snel.

Mijn eerste stipwerk bestaat uit roze tinten. Ik vind het zelf een vrolijk bordje geworden. En best trots voor een eerste keer.

 

Nieuw hobby

Mijn moeder en ik zijn enthousiast geworden. We kunnen nu ook zelf aan de slag met het stippen. Mijn moeder heeft namelijk een start set van 12 kleuren porselein verf besteld en houten stipstokjes.   Dus ook ik ga snel weer iets leuks stippen. Het is ontspannend om te doen, de tijd gaat vlug voorbij en je houdt er een vrolijk servies aan over.

 

 

 

De laatste dag van oktober is alweer aangebroken. Het was een maand vol vriendinnen bezoekjes en uitjes. Een maand met zon, regen en al frisse dagen. Een maand waarin de herfstvakantie was, kortom een fijne maand. Lees je mee?

Bezoekjes

Een maand waarin ik veel afspraken met vriendinnen had. Eigenlijk best gezellig om met iedereen bij te kletsen. Zo ging ik samen met een “pabo” vriendin bij een andere “pabo” vriendin op bezoek. Ze had een mooi, nieuw huis en we mochten er blijven lunchen.

Ook ging ik bij een oud collegaatje bijkletsen. En dan niet te vergeten nog samen met een andere vriendin een rondje stad. Gewoon allemaal fijne bijklets momenten.

En dat was niet alles. Ik was nog uitgenodigd door de moeder van een vriendinnetje van onze dochter (volg je het nog) op haar 40e verjaardag. Dat vierden we met gourmetten.

Uitjes

Naast al die vriendinnen dates stond er afgelopen maand ook nog een theater bezoek gepland. Helaas konden mijn moeder en peettante door omstandigheden niet mee. Maar een vriendin had wel zin om mee te gaan. We bezochten “Mijn man begrijpt me niet”. Een leuke theatershow met Victoria, Anouk en Tanja.

Eind oktober is in ons dorp kermis. Op de zaterdag gaan we dan met de vriendengroep uiteten. Dit deden we bij Bubbles en bites. Een restaurant waar we genoten van allemaal kleine gerechtjes. Aansluitend gingen we nog even een dansje doen.

Verder maakte ik nog een uitje met de klas van onze jongste. Zij bezochten een museum. Ze mochten er zelf een kruimeltaartje en broodje bakken. Zo ontzettend leuk.

Herfstvakantie

Onze herfstvakantie was ontzettend fijn. We besloten een midweekje naar Center Parcs in Frankrijk te gaan, Le Lac dÁilette. Een park gelegen rondom een meer. Het is er prachtig. Helaas hadden we wel veel regen, maar genoeg te doen op het park. Ook de omgeving was zeer mooi. In het plaatsje Laon was vooral veel te zien.

Verder natuurlijk elke dag wezen zwemmen. Je voelt je meteen weer een kind. Er waren ontzettend veel glijbanen en een waterpark voor de kinderen. Kortom, een top midweekje vakantie!

Blog

Door de vele afspraken en herfstvakantie lag het bloggen weer even op een lager pitje. Ik wil wel, maar neem me de tijd er niet voor. Ook niet erg, want het is en blijft een hobby.

Ik denk dat veel ouders op zoek zijn naar december cadeautjes, want mijn blog over het kaartspel Uno werd druk bezocht. Ook lazen jullie veel mijn artikel over de vraag of ik dit jaar echt eens op tijd ben met inkopen doen. Vast en zeker herkenbaar voor veel ouders.

En om jullie te helpen gaf ik wat speltips.

Verder kon je lezen over onze raamdecoratie keuze en mijn klantenpassen die ik altijd vergeet. Echter vergat ik het deze week niet en scoorde ik een gratis Hema washandje met mijn punten.

En als laatste nog twee tips, over de kinderkamer en wax pennen.

De komende maand vier ik mijn verjaardag, komt Sint in het land en vast nog veel meer.

 

 

 

 


 

De decembermaand is in aankomst. En dan wordt er weer druk gezocht naar cadeautjes. Zelf geven wij de kinderen altijd een spel cadeau waar ze samen iets aan hebben en het is ook gewoon leuk om te geven en krijgen. De afgelopen jaren deelde ik al een aantal leuke, favoriete, spelletjes van ons. Vandaag zet ik deze nog eens op een rijtje. En de komende maand ga ik nieuwe speltips met jullie delen. Er staan immers nog genoeg spellen bij ons in de kast, maar ook nog op ons verlanglijstje….

 

Spelletjes tijd

 

In de herfst en winter maanden kiezen wij sneller een spelletje. Het weer is dan immers minder goed en dus gezellig om in huis een spelletje te spelen. Onze kinderen zijn 5 en 8 jaar en met deze leeftijd heb je een ruime keuze. Daarom komen er deze decembermaand ook wat grotere spellen aan. We spelen nu nog geregeld een makkelijke spel gezien hun leeftijd, maar het blijft leuk!

In de zomermaanden, vooral op de camping, spelen we ook vaak een spelletje. Dit zijn dan vooral kaartspellen of spellen die wat kleiner zijn.

 

Onze speltips

 

    • Uno. We spelen eigenlijk nog altijd de junior versie. Voor onze 5 jarige is deze versie namelijk erg leuk. Maar in de kast ligt ook de normale uno. Deze is voor onze dochter prettig om te spelen. Uno is een kaartspel met cijfers en kleuren. Bij de meeste mensen wel bekend. Je kunt het hier kopen.

 

    • Vorig jaar bracht Sinterklaas bij oma twee kleinere spellen. Spellen die heel handig zijn om mee te nemen naar de camping en tijdens een vakantie. Namelijk familiepoen en Animal partij. Familie poen is een kaartspel dat wel iets weg heeft van uno, met cijfers en kleuren. Hierbij heb je ook nog muntjes en moet je elkaar betalen. Animal party is een kaartspel met dobbelstenen. Meer weten, lees dan even hier.

 

    • Halli Galli Junior. Een spel dat onze zoon vooral leuk vindt. En snel is hij! Dit spel gaat erom dat je twee dezelfde clowntjes omdraait. Alleen de vrolijke clowntjes. Dus de sip kijkend zijn instinkers. Zijn er twee dezelfde? Dan druk je zo snel mogelijk op het belletje. Een eenvoudige versie, maar zeker de moeite waard. Je koopt het hier.

 

    • Buurman en Buurman bordspel. Wederom een spel met dobbelen. Je moet d.m.v. dobbelen de kluskaartjes bij elkaar zien te spelen. Elke kluskaart heeft een bepaalde waarde. Wie als eerst zijn huis vol heeft en de meeste punten is de winnaar. Dit spel is de afgelopen tijd wat minder gespeeld, maar vergeten wordt het zeker niet in de kast. Je koopt het hier.

 

    • En als laatste deel ik met jullie Photo Safari. Een spel dat we al erg lang hebben, maar geregeld gespeeld wordt. Het gaat erom wie als eerste zijn fotolijstje met een bepaald jungle dier gevuld heeft. Deze fotokaartjes kun je krijgen door kaartje keer of d.m.v. een foto maken. Het is hier te koop.

 

Nog meer spel blogs…

 

Ik heb nog meer blog artikelen over spelletjes. Deze kun je gemakkelijk terug vinden onder de categorie Kids- tips, ideetjes enz. Maar voor meer leuke speltips, houd mijn blog in de gaten!

 

 

 

Woensdag, na de herfstvakantie heeft onze dochter juffendag. Haar juf en de stagiaire meester zijn beide jarig in oktober. Er wordt vanuit school geadviseerd om geen cadeautje te kopen. Iets maken is natuurlijk prima. Ik speel een klein beetje vals, want het is toch iets wat ik in de winkel koop, maar ook iets zelf gemaakts. En deze leuke tip deel ik met jullie…

Diy cadeautje

Een eigen gemaakt cadeautje is altijd leuk om te geven. En ik begrijp best dat de school adviseert niks te kopen. Toch is het leuk om iets te geven, iets anders dan een gewone tekening. En dit hoeft heus geen duur cadeau te zijn. Via pinterest kun je al leuke diy of knutsel cadeautjes vinden.

Wax Pennen

Een leuke tip zijn wax pennen. Ik kocht ze vorig jaar bij Kruidvat, maar ze zijn ook hier te vinden. Met deze pennen kun je op kaarsen tekenen. Ik vind het zelf ontzettend leuk. Een kaars is immers niet duur en zo kun je toch een eigen gemaakt, persoonlijk, cadeautje geven.

Niet alleen leuk voor een jarige juf, maar ook voor juffendag, verjaardag oma of als bedankje. En met de wax pennen die wij kochten bij Kruidvat kun je lang doen. Deze zijn momenteel niet meer verkrijgbaar, maar ik zou zeggen houd de acties in het Kruidvat krantje in de gaten.

Zelf heb ik ook al kaarsjes gemaakt voor mijn Instaswap. En ook dit keer krijgt mijn swapmaatje een diy kaarsje.

 

Afgelopen zaterdag ging ik met een vriendin even winkelen. Ik kwam in een winkel een leuke rok tegen en ik kocht deze. Bij de kassa werd gevraagd naar mijn klantenpas. Och ja, die heb ik. In deze winkel was het enorm fijn dat ze even keken hoeveel punten ik had en eventueel korting kreeg. Helaas niet het geval, maar wel fijn deze controle. Dat is namelijk in veel winkels wel anders…

Spaarkaarten

Ofja kaarten, pasjes eigenlijk. In veel winkels krijg je een klantenpasje. Op deze manier kun je punten sparen. Deze punten kun je dan weer inleveren voor korting of producten. Dit klinkt natuurlijk allemaal leuk. Maar toch werkt het bij mij helaas minder goed. Ik vergeet namelijk gewoon mijn punten in te leveren…

Hema. Tja, om maar meteen met de deur in huis te vallen, het systeem vind ik nogal apart. Na een bepaalde tijd vervallen namelijk je punten. Oké, de punten van 2019 kun je t/m februari 2020 inwisselen. Maar dan nog… Een klein pluspunt, met je verjaardag krijg je een gratis tompouce. Een groot nadeel, vind ik, dat je je voucher online moet activeren. Daar gaat het bij mij mis. Ik ga niet voordat ik naar de Hema ga eerst online naar “meer Hema” klantenpas kijken.

Ik kocht tijdens het winkelen zaterdag nog kaarsjes bij Hema. Hierop kreeg ik 20% korting, dat was weer wel fijn, dat ik via mijn “meer Hema” pas direct korting kreeg. Dan is zo’n klantenpas wel handig.

Kruidvat. Een klantenpas met veel punten erop. Dit is namelijk een winkel waar ik geregeld kom en ook wat koop. Maar ook hier geldt dat je je punten online moet activeren. Dit kan ook via een app, maar om nu al die apps op mijn i Phone te installeren, uhm nee. Ik heb een enkele keer gehad dat er bij de kassa gevraagd werd of ik mijn punten wilde inwisselen voor korting. Maar deze keren zijn op één hand te tellen.

Zo spaar ik nog bij Esprit (koop daar te weinig om er iets mee te doen), H&M (hier heb ik eigenlijk geen idee wat ik met gespaarde punten kan) en er zijn vast nog meer klantenpasjes in mijn portemonnee te vinden.

Zo heb ik dus nog wel meer pasjes, maar de conclusie is dus gewoon dat ik het domweg vergeet om te kijken naar de aanbiedingen en mijn vouchers te activeren. Nu kun je wel instellen dat je een mail ontvangt om op de hoogte te blijven, maar dan puilt mijn mailbox weer uit. Het is dus het één of het ander….

Wat ik niet vergeet is mijn pasje tevoorschijn te halen in de winkel. Ik ben dus wel een top punten spaarmens. Alleen bij het inwisselen gaat het dus even weg….

Heb jij klantenpasjes? En activeer jij je punten wel?

 

 

 

De maand oktober is al een paar dagen bezig. En ik kan je vertellen, de herfst is ook echt begonnen. We hebben al veel regen gehad en de  verwarming hebben we inmiddels ook al een keertje aan gehad. Ik ging dus even denken, over een week of 6 komt Sinterklaas alweer in het land. De tijd gaat toch zo vlug. Ik neem me altijd voor op tijd inkopen voor de decembermaand te doen, maar dit mislukt eigenlijk altijd. Ik ben zo’n last minute moeder…. of toch niet?

 

Cadeautjes

 

Ik heb er al eens eerder over geschreven. Ik lees namelijk geregeld in blogartikelen via facebook of zelfs op instagram, dat moeders al een decembermaand cadeau hebben gekocht. Ik geef ze geen ongelijk, want er zijn geregeld fijne aanbiedingen. Denk maar eens aan Kruidvat of Lidl. En dit probeer ik ook altijd te doen, maar het komt er gewoon niet van. Zodra de pepernoten in de winkel komen (en ja die komen steeds vroeger) denk ik pas aan cadeautjes kopen. En dat is rond deze tijd van het jaar.

Ook drie jaar geleden nam ik me voor op tijd te starten met cadeautjes en dat lukte redelijk. Het lijkt dus dat ik op tijd start, zo rond oktober, maar het blijft dan vaak bij 2 cadeautjes. Waardoor ik alsnog last minute op jacht moet naar de overige cadeautjes.

 

Schoencadeautjes

 

Uhm ja, deze vergeet ik op een of andere manier. Ze mogen hier thuis een keer of drie de schoen zetten. Meestal twee keer een cadeautje en een keer wat lekkers. En dit is dus iets waarvoor ik op de dag zelf geregeld nog naar de winkel moet racen. Want och ja, Sint is in het land dus de schoen mag gezet. Wij houden schoencadeautjes ook echt klein. Dus winkels als Action, Zeeman, Kruidvat zijn hier prima voor. En nu kan ik wel zeggen, mijn voornemen is om dit binnenkort te kopen, ik vergeet het toch weer. Of eigenlijk denk ik; ik heb nog tijd genoeg!

 

Maar… ik heb cadeautjes!

 

Het is niet te geloven, maar ik heb dus al cadeautjes in huis. Oké, stiekem weer toeval. Een tijdje geleden was de dochter van een vriendin jarig. We kochten een mooi doosje Playmobil. Echter bleek ze dit al te hebben toen ik mijn vriendin appte. Geen probleem, ruilen kan. Maar we kochten het bij Cranenbroek. Hier krijg je geen geld terug maar alleen een waardebon. Daarnaast komen we hier niet zo vaak. Maar aangezien onze dochter Playmobil ook leuk vindt, hebben we het aan de kant gelegd voor haar. Cadeau 1 is dus binnen.

Ook kochten we vlak voor de zomervakantie een aantal boeken. We vonden een leuke over kamp (leuk en passend, want ze is de eerste keer op kamp geweest met de jeugdvereniging). Het avi niveau bleek toch nog wat moeilijk. Ik heb het boek dus aan de kant gelegd voor december. Cadeau 2 is dus ook binnen.

 

Vorig weekend kocht ik voor een vriendje van onze zoon een cadeautje. Hij vindt Playmobil leuk en bij Kruidvat (online) waren mooie aanbiedingen. Op dat moment kreeg ik van mijn schoonzus de tip dat een 2e doosje voor de helft van de prijs is. Ik vond voor zijn vriendje een doos van 16,99 voor 9,99. En voor onze zoon een doos van 56,99 voor 34,99. Al prachtige aanbiedingen. En ik kreeg dus nog eens korting. Ik betaalde voor de twee dozen nog maar 33 euro samen!
Het zou natuurlijk dom zijn als ik er geen tweede doos bij zou bestellen. Zijn vriendje was in ieder geval heel blij met zijn cadeau (doosje 6890, helaas al uitverkocht). En de andere grote doos staat hier op zolder. Cadeau 1 voor zoonlief is dus ook ingeslagen

 

1 gelovige en 1 niet gelovige

 

Ik ga dus de komende weken nog op jacht om de cadeautjes aan te vullen. En natuurlijk niet vergeten de schoen cadeautjes te kopen. Dit is het eerste jaar dat onze dochter (8 jaar, groep 5) niet meer in Sinterklaas geloofd. Ze geeft me dus al wat subtiele tips. En zei zelfs, ik kan ook met je mee en je helpen. Maar nee, dat vind ik zelf niet leuk. Het moet wel een verassing blijven.

Ik ga jullie op de hoogte houden of het me gaat lukken alles ruim om tijd bij elkaar te hebben. En het geen last minute (lees een week van tevoren) nog moet inkopen.

 

Wanneer starten jullie?