Afgelopen zaterdag ging ik met een vriendin even winkelen. Ik kwam in een winkel een leuke rok tegen en ik kocht deze. Bij de kassa werd gevraagd naar mijn klantenpas. Och ja, die heb ik. In deze winkel was het enorm fijn dat ze even keken hoeveel punten ik had en eventueel korting kreeg. Helaas niet het geval, maar wel fijn deze controle. Dat is namelijk in veel winkels wel anders…
Spaarkaarten
Ofja kaarten, pasjes eigenlijk. In veel winkels krijg je een klantenpasje. Op deze manier kun je punten sparen. Deze punten kun je dan weer inleveren voor korting of producten. Dit klinkt natuurlijk allemaal leuk. Maar toch werkt het bij mij helaas minder goed. Ik vergeet namelijk gewoon mijn punten in te leveren…
Hema. Tja, om maar meteen met de deur in huis te vallen, het systeem vind ik nogal apart. Na een bepaalde tijd vervallen namelijk je punten. Oké, de punten van 2019 kun je t/m februari 2020 inwisselen. Maar dan nog… Een klein pluspunt, met je verjaardag krijg je een gratis tompouce. Een groot nadeel, vind ik, dat je je voucher online moet activeren. Daar gaat het bij mij mis. Ik ga niet voordat ik naar de Hema ga eerst online naar “meer Hema” klantenpas kijken.
Ik kocht tijdens het winkelen zaterdag nog kaarsjes bij Hema. Hierop kreeg ik 20% korting, dat was weer wel fijn, dat ik via mijn “meer Hema” pas direct korting kreeg. Dan is zo’n klantenpas wel handig.
Kruidvat. Een klantenpas met veel punten erop. Dit is namelijk een winkel waar ik geregeld kom en ook wat koop. Maar ook hier geldt dat je je punten online moet activeren. Dit kan ook via een app, maar om nu al die apps op mijn i Phone te installeren, uhm nee. Ik heb een enkele keer gehad dat er bij de kassa gevraagd werd of ik mijn punten wilde inwisselen voor korting. Maar deze keren zijn op één hand te tellen.
Zo spaar ik nog bij Esprit (koop daar te weinig om er iets mee te doen), H&M (hier heb ik eigenlijk geen idee wat ik met gespaarde punten kan) en er zijn vast nog meer klantenpasjes in mijn portemonnee te vinden.
Zo heb ik dus nog wel meer pasjes, maar de conclusie is dus gewoon dat ik het domweg vergeet om te kijken naar de aanbiedingen en mijn vouchers te activeren. Nu kun je wel instellen dat je een mail ontvangt om op de hoogte te blijven, maar dan puilt mijn mailbox weer uit. Het is dus het één of het ander….
Wat ik niet vergeet is mijn pasje tevoorschijn te halen in de winkel. Ik ben dus wel een top punten spaarmens. Alleen bij het inwisselen gaat het dus even weg….
Heb jij klantenpasjes? En activeer jij je punten wel?
Comments are closed.