Author

Jon

Browsing

 

Vaderdag is in aantocht. En dat betekent voor de kinderen leuke knutselwerkjes maken . Maar het is ook leuk om er nog een ander cadeautje bij te doen. En daar weten wij wel raad mee.

 

Vrouwen zijn dol op glitter en glamour, mannen zijn dol op gadgets. Vooral de elektrische apparaten. Ze zijn er vaak net zo blij mee als kleine kinderen met een cadeautje. En zeg nu zelf, elektrische apparaten zijn er tegenwoordig genoeg te vinden.

 

Toch is het ook leuk om een ander cadeautje te kopen dan een elektrisch apparaat. Wat dacht je van een persoonlijk telefoonhoesje ontwerpen. Ook papa’s zijn ontzettend trots op hun kind(eren). Je kan dus een nieuw hoesje laten maken met een mooie foto erop. Zo heb je een echt persoonlijk cadeau namens je kind(eren).

 

Je kan ook kiezen voor een neutraal hoesje. Vriendlief, de papa van onze kinderen, gaan we namelijk blij maken met een nieuw telefoonhoesje. Geen persoonlijk hoesje, maar een mannelijk, zwart hoesje. Hij vindt deze hoesjes altijd fijn, omdat ze met een magneet werken. En er is tevens plek voor briefjes geld of pasjes.

 

Ook leuk om te geven aan papa’s is een oplader voor in de auto. Handig voor onderweg. Zo kun je je gsm dus opladen. Maar een powerbank is ook een optie. Deze kun je makkelijk overal mee naar toe nemen om je gsm op te laden.

Allemaal handige, leuke gadgets om papa’s cadeau te geven voor Vaderdag.

 

Maar papa’s zullen vast en zeker ook geregeld denken wat een drukte in huis. Kunnen die kinderstemmen misschien een toontje zachter? De oplossing, oordopjes. Deze kun je gebruiken voor in je gsm of voor een I-pad. Zo kan papa even afschakelen met een muziekje en de kinderen op de achtergrond lekker door tetteren.

 

Dan zijn er ook nog heel andere cadeautjes die je kan geven. Wat ik zelf ook leuk vind om te geven is bijvoorbeeld een ijs bon. Samen met de kinderen genieten van een lekker ijsje. Of een dagje uit voor papa en de kinderen, samen naar de bioscoop zal zeker in de smaak vallen

 

In ieder geval zijn er genoeg leuke gadgets te krijgen of leuke uitjes te verzinnen om die lieve papa’s eens in het zonnetje te zetten!

 

Dus verwen die papa’s maar eens met Vaderdag!!

 

Weet jij al wat je gaat geven voor Vaderdag?

 

 

 

 

 

 

 

Ik ben zo iemand die graag wil sporten, gezond wil eten en het liefste ook een goede conditie heeft. Maar ja, ik ken mezelf. Ik houd dit zo’n 2 weken vol, en dat is al lang, en dan val ik weer in mijn oude patroon. Maar ik denk, dat ik eindelijk een sport gevonden heb!

 

Tennis is verleden tijd
Ik schreef een paar jaar geleden een blog over sportende mama. Ik startte namelijk met tennislessen. Een beetje beweging kan geen kwaad. Ik heb er ook veel plezier aan beleefd, maar het was toch niet helemaal wat ik zocht. Een uurtje tennisles in de week gaf niet het gevoel echt te sporten. Tussendoor tennissen met vriendinnen of bekenden lukte helaas zelden. Zo kwam mijn tennis niveau ook niet omhoog. Daarom besloot ik dit jaar te stoppen met tennissen.

 

Ik heb ook meerder keren geprobeerd eens op mijn eten te letten, meer te bewegen. Deze ervaringen deelde ik ook telkens op mijn blog. Ik ben nu eenmaal een watje ofzo, want doorzetten, ho maar. Ik ben niet echt te dik dus waarom zou ik? Uhm nee, door zetten. Ik wil het wel. Meer beweging, minder snoepen maar vooral ook conditie hebben. Het gaat me niet zozeer om kilo’s te verliezen. (Oké, een kilootje of 3 minder is mooi meegenomen)

 

Zumba it is!
Thuis voor de tv met youtube volgde ik wel eens zumba. Ontzettend leuk. Maar ja, daar komt het weer, doorzetten. Ik dacht thuis sporten is ideaal. Maar de discipline heb ik er niet voor. Ook dit was van korte duur.

Totdat een vriendin met Zumba lessen ging starten. Ideaal, nu moet ik doorzetten. En de eerste les was ontzettend leuk. Dus volgende week ga ik weer. En ja, dit is sporten, zweten en een gevoel hebben dat ik iets gedaan heb.

Ook handig is dat je een 10 ritten kaart koopt. Kun je een keer niet, geen probleem. Je leest het dus goed, ik ga er weer voor. Sporten! En het liefste in combinatie met thuis voor de tv een extra zumba lesje in de week.

Nu nog even letten op de lekkere dingen en dan is deze mama weer fit, sportief en tevreden.

 

En om mezelf extra te motiveren is een leuke, nieuwe sport outfit misschien wel een idee. Schoenen heb ik nog van de tijd dat ik aan steps deed. Maar een nieuwe broek en shirt kan ik zeker gebruiken.

 

Welke sport doe jij?

 

Wat was de maand mei een prachtige maand qua weer. Heel veel zonnige dagen. Wij brachten dan ook veel dagen op de camping door.

Ook was mei de maand van moederdag en andere gezellige dagen. Lees je mee?

Camping
Wij hebben zoals ik al eens eerder liet weten een seizoensplek op de camping. De eerste weken van mei hadden we nog vakantie. We waren dan ook veel dagen te vinden op de camping. We kregen daar ook gezellig een dagje bezoek van vrienden met hun twee kinderen. Tevens de vriendjes van onze kinderen. Het was een fijne dag.

Ook met onze vakantie buren hebben we genoten van deze dagen. Samen naar het zwembad en de bbq aan. Genieten zeg!

Moederdag
De vakantie sloten we af met moederdag. Ik kreeg prachtige knutselwerkjes en papa kocht nog samen met de kinderen een cadeautje.

Deze dag was ook wel verdrietig. Want het is de sterfdag van mijn vader, inmiddels 2 jaar geleden. In de avond zijn we dan ook met mijn moeder, mijn broer en zijn gezin en ons gezin gaan uiteten. Even samen zijn op deze dag is dan prettig.

Kermis
Voor de kinderen een feest. Met Pinksteren is er kermis bij mijn moeder. We zijn dan ook bij haar gaan eten en meteen een rondje kermis gedaan. Ik moet wel zeggen dat ik schrok van de prijzen. Ze kregen van oma en een tante wat geld. Het meeste hebben ze opgemaakt. Wat over is, is in hun nieuwe spaarpotje gegaan. Want dit geld is immers van hun en mogen ze sparen.

Gezelligheid
Deze maand ben ik nog naar een vriendin geweest, ze had een nieuw appartement. Ook had ik een feestje van mijn schoonzusje en haar man, ze vierden samen hun verjaardag.

En afgelopen week, eindelijk, weer eens met twee vriendinnen bijgekletst.

Aardbeien
Dit was ook de maand dat de aardbeien in onze tuin rijp waren. We hebben al enorm veel aardbeien geplukt. Lekker om zo op te eten, in de yoghurt of lekker op de pannenkoeken.

Blog
Qua bezoekers was het een goede maand. Eind deze maand ook nog twee leuke samenwerkingen. Deze komen begin juni online.

Mocht je je vervelen met regendagen (hopen dat die niet komen) kun je een artikel terug vinden over zelf kaarsen maken.

Of nog op zoek naar een lekker recept? Wij maakten iets met Turks brood. Ook lekker met warme dagen.

Verder kon je nog lezen over leuke ideetjes voor de juffen- meesterdag. Ik verzamelde de ideeën van afgelopen jaren. Die ik samen met mijn kinderen gemaakt hebt.

De maand mei was fijn. En ik heb in ieder geval weer zin in de maand juni. Hopelijk net zoveel mooie dagen als in mei 🙂

 

 


 

Op veel scholen komt juffendag er weer aan. Op deze dag is het altijd leuk om iets mee te nemen voor de juf of meester. Dit kunnen zelf gemaakte cadeautjes zijn, maar natuurlijk kun je ook iets leuks kopen in de winkel.

 

De juffendag bij onze zoon en dochter op school is dit jaar niet door gegaan. Erg jammer, want ook voor de kinderen is dit een gezellige dag. Maar op het einde van het schooljaar is het natuurlijk ook leuk om iets te geven.

Juffendag is vaak een feestdag waarop ze alle verjaardagen van de juffen en meesters in één keer vieren. Of ze doen dit op het einde van het schooljaar om iedereen te bedanken.

 

Wij, in Limburg, moeten nog 6 weken naar school voordat de zomervakantie van start gaat. Ik heb nog geen idee wat ik de kinderen laat maken of wat ik eventueel ga kopen.

Toch deel ik vandaag met jullie wal leuke ideetjes. Allemaal ideetjes die wij de afgelopen geknutseld en bedacht hebben om de juffen te geven.

 

Wat kun je maken of geven aan je juf/meester:

 

Je koopt een houten vogelhuisje en laat dit door je kind verven. Je kan het mooi inpakken en een leuk cadeautje is klaar!

 

 

 

 

 

Je kan een doos tissues kopen en de doos mooi laten versieren voor de juf. Tissues komen altijd wel van pas in een klas. Een leuk aandenken voor het nieuwe schooljaar. Want de juf of meester kan dit in zijn nieuwe klas neerzetten.

 

 

 

 

 

 

Een pennenbakje is ook eenvoudig te maken. Ook iets dat de juf of meester zeker kan gebruiken. Met schoolbordverf verf je een glazen potje. Je kan er een leuke hanger aanmaken. En natuurlijk met krijt een lief bedankje voor de juf of meester erop noteren.

 

 

 

 

 

Een bosje bloemen is ook leuk. Deze maak je dan natuurlijk zelf. Met papier en een vrolijk bakje heb je dit zo gedaan.

 

 

 

 

 

En wat dacht je van een sleutelhanger? De houten kralen kun je bij Action, Xenos of Aliexpress kopen. Versier ze, maak er een oogje (rond ijzertje) aan en klaar. Wederom een eenvoudig, leuk en bruikbaar cadeautje.

 

 

 

 

Vorig jaar gaven wij een potje gevuld met snoepjes. Beren snoepje. Een toepasselijk tekst: ik vond het beregezellig bij jou in de klas!

 

Heb jij ook een blog over cadeautjes of bedankjes voor de juf/meester? Laat het me weten en deel je link!

 

[linkparty id=”1″]

 

 

De maand mei is altijd een mooie maand qua geld. De meeste mensen krijgen deze maand vakantiegeld. En vaak krijg je in dezelfde maand of de maand erna ook nog eens geld van de belasting. Dat is natuurlijk niet bij iedereen, maar in ons geval wel.

 

Extra geld
Ik werk in het onderwijs. Binnen het onderwijs krijgen wij vakantiegeld. Altijd een mooi, extra bedrag. Ook vriendlief krijgt vakantiegeld en we krijgen ook nog eens geld van de belasting terug. Alles bij elkaar een welkom, extra bedrag.

Het grootste gedeelte gaat naar de spaarrekening en we betalen hiervan ook onze vakantie. Hiervan is overigens 1/3 deel al betaald. Het rest bedrag valt dus nog mee.

Maar toch heb ik ook altijd een wensen lijstje. Van zo’n extra bedrag kun je leuke dingen doen en in mijn hoofd bedenk ik van alles wat ik met dat geld wil en kan doen.

 

Wish List
-De voortuin. Helaas zijn onze struikjes in de voortuin aangevallen door ongedierte. Alles is dor. En vriendlief is dan ook begonnen met al deze dorre oftewel dode planten uit de voortuin te halen. Met ons extra geld zouden we de tuin dus wat kunnen opknappen. Echter hebben we nog geen idee wat we precies willen, maar hiervoor zou het geld prima te gebruiken zijn.

 

-Nieuwe kleren. Ja, dit wil toch iedere vrouw? Ik koop genoeg kleren voor de kinderen. Maar voor mezelf vind ik het niet dringend nodig. Terwijl ik toch echt wel nieuwe items kan gebruiken. Op mijn wish list staat dan ook een dagje shoppen en gewoon geld uitgeven zonder te denken “Hmm, ik vind dit jurkje toch te prijzig, ik hang het maar weer terug.”

 

-Accessoires voor in huis. Ik beken, ik ben zo iemand die het zonde vindt om daar geld aan uit te geven. Vraag me niet waarom, want bij Action en Xenos bijvoorbeeld kost het geen drol. Dus ik zou  nu gewoon eens los kunnen gaan en wat leuke nieuwe accessoires kunnen gaan kopen.

 

-De trap. Dit is iets waar we niks aan gedaan hebben toen we in januari 2017 in ons huis zijn gaan wonen. De trap kan best wel een opknapbeurt gebruiken. Er zitten hier en daar wat verf plekken op van het klussen destijds. Dus een opschuur beurt, verven en nieuwe trapmaantjes zijn meer dan welkom.

 

Maar zoals ik al schreef, het grootse bedrag komt op de spaarrekening terecht. En van mijn wish list zal uiteindelijk weinig terecht komen. Heus, dit komt wel een keer, maar blijven dromen over wat je met geld allemaal kan, zal vast en zeker bij meer mensen gebeuren 😉

We zetten het geld eerst keurig even opzij, totdat we weten wat we precies willen…. Dan komt het geld daarna zeker goed van pas.

 

Wat doe jij met je vakantie en/of belastinggeld?

 

 

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen. Action is en blijft gewoon een heerlijke winkel. Ik koop er wat standaard producten, maar ook geregeld kom ik andere leuke dingen tegen. En voor dat geld, laat ik het natuurlijk niet liggen.

Wat kocht ik?
Ik vond het wel weer eens leuk om wat spullen te delen die ik bij de Action kocht. Zoals ik al schreef, ik koop er vaak standaard spullen. Denk hierbij aan de snoetenpoetsers, dressing honing/mosterd of bijvoorbeeld de wok olie met knoflook smaak. Hiervoor ga ik eigenlijk altijd naar de Action. In deze shoplog kom je ook nog andere standaard dingen tegen die ik geregeld bij de Action koop.

 

Eerst dit leuke dekbed overtrek voor onze 7 jarige dame. In eerste instantie kocht een vriendin dit voor haar dochter. Maar ik ben toch terug gegaan en kocht het ook. Voor €9,95 geen geld eigenlijk. Dan kunnen haar “kinderachtige” overtrekken eens vervangen worden.

 

Daarnaast een tafelzeil met een leuke print. Er waren meerdere varianten. Ze lagen niet bij de tafellakens, maar bij de buitenspullen. Het is een tafelzeil van 140cmx250cm. Ik kocht het voor €2,86 en is bedoeld voor op de tafel buiten.

 

Een tijdje terug schreef ik over zakgeld. Ik was dus op zoek naar twee spaarpotjes, die ook geopend kunnen worden. Ik vond een meiden- en jongens variant. Kleine potjes, maar voor een zakcentje in te sparen prima. Ze waren €0,69.

 

 

 

Hier word ik zelf erg vrolijk van. Ten eerste de streepjes. Ik houd van blauw/wit gestreept. En gelukkig vind onze dochter dit ook leuk. Haar andere lange jurk was te kort geworden dus ik nam deze voor maar €2,49 mee.

En jawel, de jurk staat haar erg leuk. En valt goed op maat.

 

 

En als laatste kocht ik nog wat producten die ik meestal wel bij de Action koop.

Dreft. Afwasmiddel dat gewoon fijn is. Je betaalt er €1,13 voor. Ook Silan wasverzachter koop ik altijd bij de Action.

En de geurzakken zijn ideaal. Ruiken fris en passen perfect in onze prullenbak. De zakken hebben een lavendelgeur en kosten €1,49 voor 15 stuks.

Dan kocht ik nog een tijdschriftenhouder die ik ga gebruiken voor papier. Ik wilde eigenlijk een leukere, maar bij Action hadden ze alleen deze. Binnenkort dus eens richting Ikea, waar ze bijvoorbeeld vrolijke bakjes hebben.Overigens geen standaard product, maar iets eenmaligs. Ik betaalde er €1,35 voor.

 

Wat koop jij altijd bij Action?

 

 

Een aantal maanden geleden aten wij voor de 1e keer Turks brood. En zoals ik toen al liet weten, vond ik dat ontzettend lekker. Dus ik dacht, dat koop ik weer eens. We bedachten hier zelf een recept bij. Iets dat ons wel lekker leek. En dat was het!

 

Turks Brood met kip en tzatziki

De eerste keer dat wij Turks brood aten, deden we dit met pittig gehakt. Het recept deelde ik met mijn lezers. En ook vandaag deel ik ons recept. Dit keer geen gehakt, maar met kip.

 

Wat heb je nodig: (2 personen)

– 2 stuks kipfilet

-Paprika groen

-Ui

-Champignons (250 gram)

-Knoflook

-Paprikapoeder

-Sla

-tzatziki saus

 

Je wokt eigenlijk alles in de pan. Eerst de kip en daarna de rest. Voor je dit doet, wel even alles klein snijden. Je kan er zoveel kruiden aan toevoegen als je zelf wilt eigenlijk. Misschien zat er bij ons ook nog wel meer onder, maar dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Zoals ik al zei, alles lekker wokken en zelf op smaak brengen.

 

Je snijdt een stuk brood af, door midden en je smeert en tzatziki saus op. Beetje sla en dan de inhoud van je wok gerecht.

Eenvoudig te maken, maar zeker lekker!

Meer recepten vind met Turks brood vind je terug op mijn vorige blog.

 

Vandaag is het Moederdag. Een dag waarop we als bloggers weer een bloghop hebben georganiseerd. Hop jij weer met ons mee op deze feestdag?

Moederdag bloghop
Er is weer een leuke bloghop bedacht waaraan zo’n 25 bloggers mee doen. En elke blogger geeft een leuke prijs weg.

Je leert op deze manier misschien wel nieuwe bloggers kennen. Dit komt doordat je van de ene naar de andere blog wordt doorgestuurd oftewel je hopt lekker rond. Lees, kijk en doe mee aan de leuke win acties!

Natuurlijk hoef je niet perse moeder te zijn om aan deze bloghop mee te doen. Maar het is gewoon een feestelijk dag voor veel vrouwen en dus een reden voor een bloghop!

Helaas zijn er ook veel sterrenmoeders of juist dames, die om welke reden dan ook, geen moeder zijn geworden. Ook zij zijn welkom om deel te nemen!

Mamaisblut
Ben je niet bij mijn blog gestart? Dan ben je afkomstig van mamaisblut. De naam van de blog zegt het al, er worden vooral veel bespaartips en andere leuke tips gegeven om van een klein budget te leven. De blogs met tips vind ik zelf het leukste. Je krijgt leuke budget restaurant tips of bijvoorbeeld tips om een kinderenkamer een make-over te geven.

ByJon
Mijn blog is voor mijn vaste lezers bekend. Ben je nieuw? Welkom! Ik ben een moeder van 30+ Samen met mijn partner, twee kinderen van 7 jaar en 4 jaar wonen we in een klein Limburgs dorpje. Ik werk 3 dagen in het speciaal onderwijs en daarnaast vind ik het dus leuk om te bloggen. Bloggen is voor mij een hobby. Ik blog dan ook over verschillende onderwerpen. Moeder-& familie gerelateerd. Leuke uitjes, shoplogs, spelletjes tips, diy en noem maar op.
Onderaan dit artikel lees je meer over de prijs die ik weggeef.

MariekeBlogt
Voor je mijn prijs kan zien, laat ik alvast weten naar wie ik jullie laat door hoppen. Dit is naar Marieke, Net zoals ik, moeder van een zoon en dochter. Ze schrijft o.a. moeder gerelateerde blogs. Ze deelt monthly berichten, shoplogs en geregeld een leuke tag.

Winnen
Bij een bloghop hoort dus een prijs. Ik heb dit keer voor jullie een prijs die geschikt is voor alle dames. Moeders die even willen relaxen wanneer de kinderen in bed liggen, of dames die na een werkdag wel ontspanning kunnen gebruiken. Of misschien wel een dame op leeftijd die gewoon even wil genieten.


– Badedas doucheschuim

– Gezichtsmasker

– Bodylotion

– Zeep

– Zakje popcorn

– Mini pocket Jill Mansell, je bent geweldig

– Alles in een vrolijk blauw mandje!

Hoe doe je mee:
– Laat in een reactie weten dat je mee doet (Geef je wel even aan voor wie? voor jezelf of misschien wil je iemand anders wel verwennen)

-Dit bericht op facebook een like geven zou ik erg fijn vinden

Extra kans: volg mij dan op facebook, twitter of instagram; byjon.nl

Je kan meedoen t/m zondag 20 mei.


 

De laatste tijd hebben we het thuis een aantal keer over zakgeld gehad. Wanneer geef je je kind(eren) zakgeld. Hoeveel geef je dan?

We hebben dus ook hier en daar rond gevraagd. Nu onze kinderen 4 en 7 zijn, is het misschien toch een idee om zakgeld te gaan geven.

 

Spaarpot
Voor beide kinderen staat er een spaarpot in huis. Het is een spaarpot die niet geopend kan worden. Zodra de spaarpot vol is, kun je hem met een blikopener openen en het geld tellen, opmaken of naar de bank brengen. Wij doen het laatste. Deze spaarpotten zijn bedoeld als extra sparen. Wij stoppen er geregeld kleingeld in. Ook verjaardagsgeld van oma gaat in deze spaarpot.

Dit geldbedrag komt dan op hun spaarboekje te staan waar we ook maandelijks een vast bedrag voor ze sparen.

Maar wat gebeurt er nu geregeld? De kinderen krijgen bijvoorbeeld geld van oma, omi, ooms of tantes. Ze mogen hier dan een ijsje voor kopen of het in hun spaarpotje doen voor iets leuks. Dit geld komt dan in de spaarpot voor later. Helemaal niet juist dus!

Eigen spaarpotje & zakgeld
Ik vind het niet verkeerd dat kinderen leren om ook zelf te sparen voor iets leuks. En met 4 en 7 jaar willen we hier toch mee gaan beginnen.

Ik ga binnenkort op zoek naar twee spaarpotjes, die ze ook kunnen openen. Hier kunnen ze dan het geld dat ze van oma, omi en andere mensen krijgen instoppen. Geld dat bedoelt is voor een ijsje of een speelgoedje.

Op deze manier is het echt hun geld, belandt het niet op de grote hoop en leren ze omgaan met geld.

Daarom leek ons dit ook een goed moment om met zakgeld te beginnen. Dit is dan voor hun eigen spaarpotje.

Wij sparen natuurlijk gewoon voor hun verder voor later, via maandelijks sparen en de dichte spaarpotten. Maar van hun eigen centjes, mogen ze dan af en toe wat leuks kopen. Het zal gaan op kleine geldbedragen, maar ik ben van mening dat ze op deze manier wel leren omgaan met geld.

 

Vooral onze 7 jarige vindt dit idee erg leuk. Op school, groep 3, leert ze namelijk tellen en rekenen met geld. Een extra stimulans dus.

 

Krijgt jouw kind(eren) zakgeld?

 

 

De meivakantie is van start gegaan. De eerste dagen waren nog wat fris, maar de zon laat zich steeds meer zien. En dat is genieten.

Met frisse dagen is knutselen, creatief bezig zijn altijd wel een goed idee. En zo haalden wij de set om zelf kaarsen te maken uit de kast.

 

Kaarsen maken
De doos lag al een tijdje in de la. We waren er nog niet aan toe gekomen. De laatste weken zijn we wat minder aan het knutselen geweest in huis. Maar nu in de vakantie, met fris weer, is dit een leuke bezigheid.

 

De doos kost 10,99. De inhoud bevat 10 kleuren kneedkaars, een mesje, lont en een prikker.

Op de achterkant staat een zeer korte, eenvoudige omschrijving.

Samen met mijn 4 jarige en 7 jarige gingen we aan de slag.

In het begin was de kneedkaars vrij hard en daardoor lastig uit de verpakking te krijgen. De kneedkaars moet je duidelijk eerst goed kneden (met warme handen). Daarna kun je er figuurtje mee maken.

 

 

Figuurtjes maken
Op de doos vind je meerdere voorbeeldjes, maar je kan ook zelf aan de slag. Belangrijk is wel dat de figuurtjes goed kunnen staan. Want ze mogen natuurlijk niet omvallen zodra het lont wordt aangemaakt.

Gewone klei is makkelijker kneedbaar, maar met deze kneedkaars kun je toch best wel leuke figuurtje maken.

Beide kinderen vonden het leuk om te doen. Weer eens iets anders dan knippen en plakken. We hebben de kaarsjes natuurlijk ook even aangemaakt. En ja, ze doen het prima!

 

Dit artikel is niet gesponsord.