Author

Jon

Browsing

De laatste tijd kwamen er weinig creabea blogs online, maar vandaag eindelijk weer eens iets creatiefs. Via een Facebook groep mocht ik gratis kleine pompoenen ophalen. Ontzettend leuk voor de herfst en Halloween, al doen wij zelf eigenlijk weinig rondom dit thema. Samen met de kinderen hebben we de pompoenen gepimpt.

Mini pompoenen

Een mevrouw had kleine pompoenen die je gratis mocht ophalen. Ze had er enorm veel, achteraf jammer dat ik er niet meer heb mee genomen. Echter dacht ik ook aan andere mensen dus vond ik 5 dan wel netjes. Zo had ik een pompoen en beide kinderen hadden er 2.

Het zijn hele kleine pompoenen, maar ook hier kun je wat leuks mee doen.

Wij kozen ervoor ze simpel te versieren met watervaste stiften en verfstiften. Dit ging prima. Om ze net wat vrolijker te maken, gebruikten we cadeaulint voor wat haartjes.

Wat ik ook echt leuk vond was een bloempotje van de kleine pompoen. Je snijdt dat het bovenste gedeelte eraf, haalt de pompoen leeg en vult het met een klein plantje of bloemetje. Met zo’n kleine pompoen is het natuurlijk lastig ze uit te hollen en dan een gezichtje eruit te snijden. Maar genoeg andere leuke dingen dus die je kan maken met deze schattige pompoenen.

Voor de kinderen weer een (korte) creabea middag in de herfstvakantie.

En zie hier het resultaat van de kinderen. Vrolijke pompoenen die we op de kast een plekje gaan geven, heerlijk die herfstsfeer.

 

In de vorige blog liet ik jullie weten welk boek ik kocht voor de kinderen. De kinderboekenweek is inmiddels afgelopen, maar toch deel ik nog even een lijstje van leuke boeken van onze dochter op dit moment. Ze zit in groep 6 en leest ook op dit niveau, M6/E6. Een boek is ook altijd leuk om cadeau te geven, voor een verjaardag of de decembermaand, dus wie weet staat er iets leuks tussen…

 

Meiden boeken

 

Onze dochter, 9 jaar, leest vooral graag de echte meiden boeken. Over vriendschap, dansen, dieren of liefde. Ik herken het wel, ik las deze boeken vroeger ook graag. Zo heb ik zelf de serie van balletclub de Zwaantjes gelezen. En ook dochterlief heeft de hele serie gelezen. Ze blijven nu eenmaal leuk om te lezen.

 

Haar “favoriete” boeken op dit moment:

 

    • De waanzinnige boomhut van…. verdiepingen. Hiervan is inmiddels een hele serie verschenen. Het begon met 13 verdiepingen en inmiddels zijn we al bij 117 verdiepingen, deel 9. Zo ver is ze nog niet met lezen, maar ze vindt ze geweldig. Het zijn dikke boeken, maar het perfecte boek voor jonge lezers: humor en veel tekeningen! Een boomhut zoals die van Andy en Terry heb je nog nooit gezien!

 

    • De boeken over Isa Bella. Ze zijn geschreven door Poppy Harper. Er zijn drie boeken uitgebracht en allemaal even leuk. Ze leest mij in de avond vaak voor, jaja hardop lezen is goed, dus ik heb mogen genieten van deze grappige serie over Isa Bella.

 

    • Heksje Lilly. Ook van dit boek is een hele serie. Je hebt ze ook op verschillende lees niveaus, zoals E4 en M5. Ze blijft ze leuk vinden. Een boek vol avontuur over Heksje Lilly en haar broertje.

 

    • Dan een schrijfster die ook in de smaak valt, Tosca Menten. Ze schrijft onder andere de boeken van Dummie de Mummie. Ook hiervan zijn al meerdere boeken verschenen. Tosca Menten is een rasechte verhalenverteller en staat bekend als de grappigste kinderboekenschrijver van Nederland

 

    • En nog een schrijfster, Carry Slee. Vooral bij mama (ik dus) valt dit in de smaak. Ik blijf het stuk voor stuk mooie boeken vinden. Juf Braaksel, de boeken, zijn leuk. Ook om als juf voor te lezen! Lotte en Thijs zitten op een fijne school en hebben een lieve juf, juf Evi. Maar dan wordt de enge juf Brakel directeur en alles verandert

 

Jongens boeken

 

Onze jongste is gestart in groep 3, maar heeft nog geen favoriete boeken. Hij leest Start / M3 niveau en dit zijn vooral nog de standaard boekjes. Hiermee bedoel ik dus de korte verhaaltjes over alledaagse zaken als de juf, de boot, de poes etc. Prima om mee te starten. Al ben ik wel benieuwd of hij net zo graag als mij en zijn zus gaat lezen… Voorlezen vindt hij in ieder geval erg leuk.

 

Wat zijn de favoriete boeken van jouw kind(eren?

 

 

De kinderboekenweek is nog bezig, deze is van 30 september tot 11 oktober. Zelf vind ik (voor)lezen leuk. Ook op de school waar ik werk wordt aandacht besteed aan de kinderboekenweek. Op deze manier wordt het (voor)lezen extra onder de aandacht gebracht en stimuleren we het lezen. Ik vind het daarom ook leuk om mijn eigen kinderen een nieuw boek te geven tijdens de kinderboekenweek! Welke boek ik kocht? 

 

Lezen is leuk

 

Ik ben zelf dol op boeken. Dit was als kind al en is nog steeds zo. Nu moet ik wel zeggen dat ik veel op mijn e-reader lees, maar lezen blijft ontspanning. Ook onze dochter heeft het boeken virus te pakken. Ze heeft zelf al een mooie verzameling en kijkt geregeld in onze eigen minibieb. Daar heeft ze al aardig wat leuke boeken uitgehaald om te lezen.

Onze jongste zit in groep 3, start net met lezen. Hij vindt het wel leuk, maar nog zoekende welke boeken hij graag wil lezen. Nu is dat bij de start ook lastig. De avi start en M3 boeken zijn vaak nog wat algemener.

 

We vinden lezen in ieder geval allemaal leuk in huis. En daarom vind ik het extra leuk om de kinderen te blijven motiveren en met de kinderboekenweek te voorzien van een nieuw boek. Ik was eigenlijk op zoek naar twee boeken. 1 voor de jongste en 1 voor de oudste. De boeken die ik zocht kon ik helaas niet vinden in de winkel, maar ik bedacht wat anders leuk.

 

Voorleesboek

 

Ik kocht namelijk een voorleesboek voor ze. Onze oudste kan dit boek natuurlijk zelf lezen, maar de jongste lees ik het voor. De andere delen van dit boek hebben we ook gelezen en vielen in de smaak. Zelfs vriendlief vond het leuk om deze boeken voor te lezen.

Ik koos het boek De gorgels en de grote operatie. En ja ook ik vind deze boeken over de gorgels erg leuk.

Ik weet dus zeker dat ik een juiste keuze heb gemaakt bij het kopen van dit boek.

 

Ik zal komende week ook nog een lijstje delen over de boeken die onze 9 jarige dochter erg graag leest. Dit dit deed ik bijna 2 jaar geleden ook. Haart lijstje vind je hier terug. En deze boekjes staan nog steeds in de kast, deze wil ze niet laten zwerven in onze minibieb. Begrijpelijk, wel jammer dat onze zoon ze waarschijnlijk niet wil lezen. Spekkie en Sproet denk ik trouwens wel, deze boeken zijn ook leuk om voor te lezen.

 

Koop jij wel eens een boek voor je kinderen?

 

Het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik ten huwelijk werd gevraagd. De ring draag ik met liefde en inmiddels zijn we ook al een beetje bezig met de voorbereidingen. En daar wil ik jullie vandaag in meenemen….

Pinterest

Tijdens onze vakantie in Zeeland, kwam daar de vraag: “Wil je met me trouwen?” Dit is alweer bijna 2 maanden geleden. Het eerste wat we deden was natuurlijk familie en vrienden inlichten. We kregen ontzettend leuke reacties. De meeste mensen, net zoals ik, hadden het niet meer verwacht. Des te leuker dus.

Het eerste wat ik gedaan heb, de dagen na het aanzoek, is op Pinterest rondstruinen. Hier is veel te vinden over het onderwerp bruiloft. Ik kreeg hierbij meteen een gevoel van dit gaat het wel worden en dit niet. Vriendlief of eigenlijk moet ik verloofde zeggen en ik liggen wel redelijk op 1 lijn wat betreft onze trouwplannen.

Waar trouwen en ons lijstje

We zijn daarna gestart met de vraag ” waar willen we trouwen? ” Thuis of op locatie. Aangezien we een vrij grote tuin hebben en we dit ook gezellig vinden om de bruiloft thuis te houden was dat onze 1e keuze. Echter zijn we daar een klein beetje van aan het afwijken. We hebben namelijk, een andere mooie locatie gevonden. In ieder geval zijn we gestart met wat offertes opvragen en aanvragen van feesttenten voor thuis. Hierdoor vielen meteen wat locaties af, te duur, toch niet zo ideaal als we dachten of al bezet.

Voordat we de offertes zijn gaan aanvragen hebben we eerst even een snelle lijst gemaakt qua gasten. Voor de aanvraag wel zo handig dat ze weten hoeveel mensen er ongeveer komen als dag gasten en avond gasten. Dit lijstje is zeker nog niet definitief, maar zo hebben we een richtlijn.

Jeps, daarna zijn we pas een definitieve datum gaan kiezen. Het is geen datum geworden met een bijzondere betekenis. Voor ons gewoon een fijne, praktische datum. Mede doordat we van maart t/m juni een lenteplek op de camping hebben, augustus weer zomervakantie is en september voor mij geen optie was. Tja, dan blijft juli (2021) over!

En verder…

We hebben dus nog niks definitiefs. Ook onze getuigen hebben we nog niet gevraagd, hier is nog even een kleine discussie over, haha. We hebben verder wel nagedacht over wat zaken, maar knopen doorhakken moet nog gebeuren.

Wel weten we dat we de auto van mijn broer gaan lenen als trouwauto, dat we geen mega dure bruiloft willen, maar een gemiddelde. Dat ik absoluut geen liedjes, abc’tjes op onze bruiloft wil, de bedankjes weten wel al én ik weet dat mijn moeder, schoonzusje (van mijn broer) en mijn dochter mee de jurk mogen gaan uitzoeken.

Dus ja, we zijn er zeker mee bezig geweest de afgelopen 2 maanden. Zodra we de definitieve keuze van onze locatie weten, kunnen we denk ik echt verder gaan plannen. Want bij een bruiloft komt toch wel wat kijken…

-Gastenlijst, wie als dag gasten en wie als avondgasten (Nee, geen receptie voor ons!)

-Taart of cupcakes

-Welk avondeten en welke hapjes

-Bedankjes

-De trouwauto

-Versiering / bloemen

-Gastenboek / foto apparaat

-Ringen uitzoeken

-Trouwjurk / pak en kleding voor de kinderen

-Kapsel / make-up

-Trouwkaarten (geen save the date kaarten, dat gaat eenvoudig per mail 😛 )

-Fotograaf (Nee, niet de gehele dag een camera op mijn gezicht)

Ben jij getrouwd? Laat de handige tips maar weten 😉

 

Ik loop wat dagen achter, want september is inmiddels al een paar dagen van start. Maar toch nog even een terugblik van blogartikelen van juli en augustus. Ook dit keer niet veel online gekomen. Deze maanden was het vakantie en de start van een nieuw schooljaar. Hiervan hebben we er inmiddels twee weken van opzitten, fijne weken.

Mocht je door de vakantie artikelen gemist hebben, lees dan mee….

 

Juli

 

In juli startte onze zomervakantie. En eerlijk gezegd kwam er deze maand weinig online. De reden? Ik weet het eigenlijk niet. Te druk met andere dingen, geen inspiratie of zin. Wel liet ik weten dat squla leuke, nieuwe boekjes had uitgebracht. Onze dochter heeft er in de vakantie zeker in gepuzzeld en ook nu pakt ze de boekjes nog geregeld uit de kast. Verder liet ik jullie weten hoe onze eerste twee weken zomervakantie verliepen. Van niet op vakantie kunnen door omstandigheden naar toch nog groen licht en dus wel op vakantie kunnen.

 

Meer dan die twee artikelen kwam er eerlijk gezegd niet online.

 

Augustus

 

Ik begon enthousiast met het delen van leuke tekenboeken. Dus binnenkort een verjaardag, kinderfeestje of verlate communie? Zeker de moeite waard om eens bij de Hema langs te gaan.

In de zomervakantie heb ik verder goed gebruik gemaakt van mijn e-reader. Ik liet jullie dan ook mijn gelezen boeken weten. Daarna heeft de e-reader een tijdje op de kast gelegen, maar inmiddels begonnen in een nieuw boek “Langs de lijn.”

En natuurlijk deelde ik nog een nieuwtje met jullie. En daar ga je echt wel meer over lezen de komende maanden. Wij zijn al bezig met wat voorbereidingen.

Ondanks dat het een fijne vakantie was, knaagde er toch iets aan me. En daar heb ik lieve reacties op ontvangen. Van moeders die dit herkende. Inmiddels heb ik het naast me neergelegd. We genieten gewoon zoals het is, wat meer thuis momenteel, maar dat mag de pret niet drukken.

 

Zoals je ziet kwamen er de afgelopen 2 maanden maar 6 blogartikelen online. Niet veel maar ondanks dat vind ik het fijn dat er toch elke dag wat bezoekers langs komen! En ook bepaalde blogartikelen het goed blijven doen!

 

In ieder geval een fijne maand gewenst! De maand waarin de herfst van start gaat….

 

 

In Limburg is vandaag de laatste vakantiedag. Als juf ben ik de afgelopen week al een paar dagen op school geweest. Mijn klas ingericht, opgeruimd en de startvergadering gehad. Vakantie is fijn, maar ik heb ook wel weer enorm zin om te starten. Toch knaagt er ook iets aan mij na deze vakantie…

 

Zomervakantie
De afgelopen 6 weken hadden we zomervakantie. De kinderen en ik. Vriendlief had ook een aantal weken vrij, helaas de eerste weken ziekteverlof maar zoals jullie weten toch nog naar Zeeland kunnen gaan. Hij is de afgelopen twee weken weer gestart met werken.

Al met al hebben we over het weer niet te klagen. Er kwamen nog heel wat zonnige dagen voorbij. Zelfs een hittegolf. Heerlijk, maar op een gegeven moment is dat ook wel klaar die warmte.

 

Weinig gedaan?!

Bij de start van de vakantie had ik allemaal plannen om te gaan doen. Zeker omdat onze vakantie naar Zeeland nog wat onzeker was wilde ik het voor de kinderen toch leuk maken. Ik bedacht leuke uitjes en andere dingen om te gaan doen. Na de eerste vakantieweek bleek dat we toch fijn naar Zeeland konden. En dit was zeker twee weken genieten. Op vakantie hebben we geen bijzonderheden gedaan, zwemmen, strand, dagje Arsenaal, speelboerderij en gewandeld. Eigenlijk een prima, relax vakantie. De kinderen hadden vriendjes en vriendinnetjes op ons veldje en vermaakten zich ook goed.

 

Toch knaagt het aan mij, nu aan het einde van de vakantie. Waarom?

Ik had me dus voorgenomen om leuke dingen met de kinderen te gaan. En eerlijk gezegd? Daar is gewoon niks van gekomen! De eerste week was dochterlief flink verkouden en dus lukte ons dierentuin uitstapje niet. De tweede week stonden wat afspraken gepland en toch inpakken voor de vakantie. De 3e en 4e week verbleven we in Zeeland.

Week 5 en 6 nam ik me voor om dan nog iets met de kinderen te gaan doen, maar ook dat is er niet van gekomen. Onze 5e vakantieweek was de hittegolf. Ja, gewoon te warm. De kinderen en ook vriendlief en ik vermaakten ons in het zwembad in de tuin.

En nu de laatste vakantieweek moest ik al wat dagen aan het werk, beide kinderen een kinderfeestje en ja…. komt het er dus weer niet van.

 

Als moeder zijnde voel ik me dan “schuldig” een knaaggevoel. Want ik heb geen uitjes meer met mijn kinderen gedaan. Daarnaast met corona is dat ook allemaal al anders dan normaal, maar toch. Was er echt geen mogelijkheid? Anderzijds hebben ze wel genoeg gedaan, gewoon eenvoudige, leuke dingen. Denk aan een logeerpartijtje met een hun beste vriendjes, ergens een ijsje gaan eten, wandelen, filmavondje thuis en beide hadden ze kinderfeestjes. Kortom, ze hebben echt niet te klagen gehad en dat hebben ze ook niet eens gedaan.

 

Ik heb ze niet horen vragen “gaan we naar de Efteling, dierentuin of een ander uitje.”  Wij hebben natuurlijk twee weken kamperen gehad en in de herfstvakantie staat er nog wat leuks om de planning. Heus ze komen niks te kort. Maar de uitstapjes van pretpark of dierentuin zijn er dus niet geweest.

Maar vast herkenbaar, als moeder wil je een top vakantie voor je kinderen, terwijl de kinderen met de kleinste dingen al tevreden zijn. En stiekem weet ik echt wel dat ze genoten hebben van deze 6 weken! Maar ook beide heel blij zijn dat ze maandag in groep 3 en groep 6 mogen starten!

 

Kortom, onze zomervakantie was prima! En zelfs met corona en zonder uitstapjes ging de tijd snel voorbij!

 

 

Onze vakantie in Zeeland was heerlijk. We verbleven twee weken met onze caravan op de camping. Door omstandigheden hadden we bijna niet kunnen gaan, maar met wat aanpassingen ging het prima. De twee weken dat we er verbleven, Hof Domburg van Roompot, hadden we ook nog eens goed weer. Deze vakantie was extra bijzonder, want er gebeurde iets dat ik niet had zien aankomen…

 

Zeeland
We zijn dus twee weken gaan kamperen naar Hof Domburg. De planning was drie weken, maar uiteindelijk zijn we dus nog twee, heerlijke weken kunnen gaan. Het weer was ook prima. Op twee kleine regenbuien na, voornamelijk zon gehad. Deze camping ligt op loopafstand van het strand. Of met de fiets zelfs maar 5 minuten. Dus wij zijn geregeld op de fiets gestapt om te genieten van de zon, zee en het strand.

We bezochten deze camping voor de 3e keer. In 2016 en 2019 verbleven we hier ook met onze caravan. Extra gezellig, vrienden verbleven er ook en hadden een plekje tegenover ons. Overdag onze eigen planning maar in de late middag of avond samen een drankje gedaan of lekker een ijsje gaan eten.

 

Uitstapjes en Ja ik wil!
In Zeeland maken we standaard een paar uitstapjes. Zo vinden we  Domburg, Zoutelande en Veere mooie dorpjes. Verder met de kinderen naar de Jonge Johannes en aangezien het een dag regen was, bezochten we het Arsenaal.

Maar 1 uitstapje dit jaar was heel bijzonder.

Dinsdag 28 juli scheen een klein zonnetje, maar verder wat wind. Een prima dag om eropuit te gaan. We kozen voor Veere. Een mooi dorpje, waar we graag wandelen. Daar bezoeken we ook wat leuke winkeltjes en kijken we bij de haven. Normaal gesproken zouden we er een hapje gegeten hebben, maar door de omstandigheden van mijn partner sloegen we dat even over.

Bij Veere kun je mooi wandelen tussen het water door. Dit deden we dan ook. Dochterlief zag een mooie inham en wees ernaar. Vriendlief meteen enthousiast en liep erin. En toen opeens… hij zakte door zijn knieën en zei “Ik ga mama wat vragen” Op dat moment had ik het al niet meer. Hij was al zo slim geweest om dochterlief zijn I-phone te geven voor foto’s. (Zij was net zo verrast dus de foto’s zijn wat scheef en half, maar ze deed haar best).

Achteraf moest ik lachen want na de vraag “Wil je met mij trouwen?” gaf ik als antwoord “heb je een ring dan?”. Deze had hij zeker, maar ik moest natuurlijk wel even ja zeggen.

 

Verrast
Ik was echt enorm verrast. Dit had ik niet zien aankomen. In 2016 is mijn vader overleden en wilde ik eigenlijk niet meer trouwen. Ik had het plaatjes in mijn hoofd dat hij mij zou weggeven. Maar deze gedachte veranderde toch langzaam. Stiekem wilde ik toch wel trouwen. Pap* zou van boven toekijken. Maar vriendlief of eigenlijk moet ik nu verloofde zeggen, liet niet duidelijk merken of hij wilde trouwen. Echter werd er nooit nee gezegd.

En dat is nu gebleken! En hoe mooi, onze kinderen (nu) 6 en 9 jaar zullen dit dus ook meemaken. We willen in 2021 gaan trouwen. Ik kan me nu dus lekker gaan bezig houden met  de voorbereidingen. We zijn het beide er mee eens dat we geen al te duren bruiloft willen. Nu is een bruiloft al snel duur, maar we willen geen “gekke” dingen.

 

Blog
Ik wil jullie dus hier en daar gaan meenemen in mijn voorbereidingen. Wat willen wij wel en niet? Wat zijn de kosten of kan het ook hier en daar budgetproof? Wie gaat er mee mijn jurk uitzoeken? Welke bedankjes zijn er allemaal? En vast nog veel meer….

 

 

Zoals jullie konden lezen, besloot ik mezelf een cadeau te geven. Na lang wikken en wegen kocht ik namelijk een e-reader. Ik noemde het maar een moederdagcadeau ook al kocht ik het zelf. Inmiddels zijn we 3 maanden verder. Hoe het me bevalt en welke boeken ik al gelezen heb? Dat lees je vandaag.

 

Kobo-Libra H20

 

Ik kocht dus een e-reader. De Kobo-Libra. Ik was eigenlijk al meteen erg blij met deze aankoop. En nu, 3 maanden later, ben ik dat nog steeds. Via Ali kocht ik er een hoes omheen. Deze is erg stevig. Ik kan de e-reader neerzetten maar ook zorgen dat deze met een elastiek / handvat vast zit aan mijn hand tijdens het lezen. Kleine tip dus, je hoeft niet meteen een dure hoes erbij te kopen. Via Ali kun je voor rond de 15 euro een super hoes bestellen.

 

Ik heb de e-reader niet alleen thuis gebruikt, maar deze is ook al mee op vakantie geweest. Zo veel lichter en kleiner om mee te nemen dan een stapel boeken. Zelfs in de auto heb ik gelezen. Ja, dat krijg je met een spannend en mooi boek. De e-reader is ook mee naar het strand geweest. Liggend lezen met een “zwaar” boek in handen is soms lastig. Op een gegeven moment krijg je kramp. Met de e-reader totaal geen last van gehad. Heerlijk licht in je handen. Het scherm bleef ook met fel zonlicht rustig om de letters te lezen. Ik ben dus echt blij met deze aankoop.

 

Gelezen boeken

 

Ik ben geen wekelijkse lezer. Ik lees wanneer ik zin heb. Soms twee boeken per week en dan opeens drie weken niet lezen. Kan allemaal bij mij. Toch heb ik al een aantal boeken gelezen.

 

1.De Zeven zussen deel 2, Lucinda Rilery, Storm

De zeer bekende serie. Een vader adopteert een aantal meiden, zussen. Wanneer de vader Pa Salt overlijd, laat hij voor al zijn dochters een aanwijziging achter over hun afkomst. Mooie boeken, die zorgen dat je wil blijven lezen. De boeken wisselen af over de tijd nu en het verre verleden.

 

2.De Zeven zussen deel 3, Lucinda Riley, Schaduw

 

3.De zeven zussen deel 4, Lucinda Riley, Parel

 

4.Ik wil met je mee! Jill Mansell

Jill Mansell is een schrijfster die ik fijn vindt. Ze schrijft van de heerlijke feel good boeken. Ze lezen makkelijk weg, hoeft er niet bij na te denken. Ook dit deel was weer heerlijk om in weg te dromen.

 

5.Ik ben je niet vergeten, Chrtistina Lauren, Ireen Niessen

Een boek dat afwisselt tussen nu en toen. Het gaat om Macy. Een boek dat gaat over liefde en het verleden. De hoofdstukken van nu en toen wisselen zich steeds op een spannend moment af, waardoor je wil blijven lezen. Want wat is er nu 11 jaar geleden gebeurt tussen Macy en haar grote liefde?

 

Tussendoor las ik toch nog een “echt” boek. De stroopwafel shop, Astrid Harrewijn. Ook dit boek is een aanrader. Ik vind de schrijfster ook weer top, makkelijk leesvoer zonder teveel na te denken. Via de e-reader heb ik een Kobo Plus abonnement. Hiervoor betaal je net geen 10 euro per maand. Ik kan er veel boeken mee downloaden. Helaas de allernieuwste boeken niet en moet ik dan los betalen. Daarom lees ik soms nog een fysiek boek. Zo vond ik de orchideeën tuin van Lucinda Riley in de minibieb. Een boek dat ik nog graag wil lezen, maar op de e-reader nog extra voor moet betalen. Dus ook dan lees ik het gewoon op de “oude” manier.

 

Mocht je twijfelen over een e-reader? Ik zeg, doen!

 

 

 

Gelukkig is het weer deze zomervakantie wel goed. Er hoeft niet elke dag zon te zijn, zolang Het maar droog is. Afgelopen week hadden wij maar 1 dag regen. En voor zulke dagen zoek ik altijd wat teken- of knutsel materiaal. Niet alleen voor regendagen hoor, ook leuk voor een rustmoment of om de warme middag zon te vermijden.

Tekenboeken

Onze 6 en 9 jarige vinden tekenen en knutselen leuk. Nu koop ik voor de vakantie vaak puzzelboekjes of vakantieboeken. Ook dit vinden ze namelijk super. Dit keer ging ik eens naar de Hema. Hier vond ik ontzettend veel leuke tekenboeken.

Voor onze kinderen kocht ik “hoe teken ik”. Voor onze dochter poppetjes (prinsessen) en onze zoon dieren. Het boek laat stap voor stap zien hoe je kan tekenen. De boeken zien er vrolijk uit qua kleur. En ze kosten maar twee euro per stuk. Je vindt ze hier.

Naast deze Hoe teken ik boeken lagen er ook nog veel andere teken- en kleurboeken. Ik kocht alleen deze, maar zal zeker nog eens terug gaan. Er lag bijvoorbeeld ook een verbind de puntjes. Onze zoon gaat naar groep 3 na de zomervakantie. Op deze manier is hij spelenderwijs met cijfers bezig. Dit boekje kost maar 1 euro en vind je hier.

Dus meer dan genoeg keuze. Ook doe-boeken en stickerboeken. En de prijzen zijn 1, 2 of 3 euro. Niks van te zeggen dus. Ook ideaal voor een verjaardagsfeestje.

Fijne is dat je er niet perse voor naar de winkel hoeft, maar ook online kan bestellen.

De kinderen vermaken zich in ieder geval weer prima met hun nieuwe tekenboeken.

 

In Limburg is vrijdag 10 juli de zomervakantie van start gegaan. Dat houdt dus in dat we er al bijna 2 weken op hebben zitten. En die 2 weken zagen er totaal anders uit dan we van tevoren gedacht hadden. De komende 4 weken, die we nog over hebben, zien er gelukkig anders uit. 
Daarnaast heeft mijn blog ook stil gelegen, oeps. Maar ook daar komt hopelijk de komende weken verandering in. 

 

Start vakantie… pech
Net voor de zomervakantie verliep een kleine ingreep bij mijn partner totaal anders dan verwacht. Ik ga hier niet teveel op in, maar helaas werd een “fout” gemaakt met alle gevolgen van dien. Om te herstellen was een operatie nodig. Echter duurt het gehele herstel wel een aantal weken.

We zagen onze vakantie dan ook aan onze neus voorbij gaan. Maar het was niet anders, herstel is belangrijker.

Gelukkig kregen we vorige week van de chirurg nog groen licht om er toch nog wat van de te maken. Met wat aanpassingen gaat dit wel lukken. Het zal dan wel geen actieve vakantie gaan worden, maar we kunnen genieten.

 

Daarnaast verliep onze eerste vakantie week ook anders dan anders. Deze week zou dochterlief met de jeugdvereniging op kamp gaan. Maar ze hebben een juiste keuze gemaakt om deze niet te laten doorgaan. Voor de staf is dit onmogelijk te doen met de 1,5m regel en andere aanpassingen. Er komt nog een vervangende activiteit voor terug op een later tijdstip. Prima oplossing dus.

 

Nu had dochterlief ook nog de pech dat ze de eerste vakantieweek erg verkouden was. We besloten daarom om thuis te blijven. Nu had ze wel geen koorts, hoesten deed ze niet en ook niet in de buurt van corona patiënten geweest, maar toch. We houden ons aan de regels en bleven dus thuis.

 

De 2e week
Toch vloog deze eerste week voorbij. Sneller dan gedacht. De tweede vakantieweek is ook al bijna voorbij. En eerlijk gezegd, ook deze week ging vrij vlug. Ondanks dat we niks op de planning hadden staan. De week werd gevuld met zwemles van de jongste, boodschappen, afspraak bij de fysio en wat wandelen. Dochterlief haar verkoudheid was over en dat was maar goed ook. Zij had deze week twee kinderfeestjes. Een crea feestje en een slaapfeestje. Daarnaast mochten de kinderen nog een nachtje bij Omi logeren. Dus niks te klagen voor ze.

Want eigenlijk zouden we afgelopen week in Zeeland hebben doorgebracht, maar door de medische ingreep van mijn partner hebben we dit verschoven naar een ander moment.

 

Nog 4 weken over…

Als juf heb ik dus 6 weken vakantie. Nu ben ik in de eerste week wel even een dagje op het werk geweest en de laatste vakantieweek ben ik ook weer aanwezig. De klas mag dan worden ingeruimd en we starten met een vergadering. Maar min of meer zijn dit gewoon 6 weken vrij.

De laatste 4 weken zien er in ieder geval wat beter uit dan de eerste twee weken, ondanks dat we ons niet verveeld hebben.

Ik ga proberen het bloggen weer wat op te pakken en met jullie te delen hoe de rest van onze vakantie eruit gaat zien of jullie in ieder geval achteraf laat weten wat we nog allemaal gedaan hebben.

We gaan in ieder geval toch nog richting Zeeland ergens in de komende 4 weken. Dus dat vooruitzicht is al fijn.

 

Hebben jullie tot nu toe een fijne vakantie of nog leuke plannen?