Author

Jon

Browsing

 

De maand januari is bijna om. We startten de maand eigenlijk positief. Of eigenlijk gingen we gewoon verder waar we in december eindigde. Positief blijven denken, genieten van de kleine dingen en gezond blijven.

De eerste dagen van januari ging dit ook prima en vierden we de 7e verjaardag van onze jongste. Helaas verliep daarna de maand januari minder prettig.

 

Het virus in huis

 

De eerste dagen van januari waren oké. We startten met het thuiswerken, vierden een lockdown verjaardag en genoten van de kleine dingen om ons heen.

Verder hielden we ons keurig aan de regels. Geen afspraakjes, geen groots verjaardagsfeest en verder natuurlijk de afstand, mondkapjes en goed handen wassen. Toch ging het mis….

 

Vriendlief was op het werk in contact geweest met een collega die helaas positief getest was. We dachten er niet zo bij na, want er was zeker 1,5m afstand geweest en het contact was van korte duur.

Totdat vriendlief opeens geen smaak en geur bleek te hebben. Zou het? Inmiddels was het contact met de collega al 8 dagen geleden.

Maar met deze klachten wisten we het eigenlijk wel zeker. Jawel, een positieve corona test.

Voor de rest van ons gezin betekende dit quarantaine. Ik probeerde nog op afstand te leven, maar het mocht niet baten. Een paar dagen later kreeg ik de eerste klachten. En jawel, ook ik kreeg een positieve uitslag.

 

Griep

 

Ik ben iemand die zelden ziek is. Of gewoon een paracetamol en doorgaan. Terwijl vriendlief eigenlijk vrij snel opknapte, voelde ik me toch wel wat minder goed. Een flinke griep kun je het wel noemen. Niks ernstigs gelukkig! En gelukkig ook geen last van kort van adem of mijn longen, maar een pretje was het zeker niet. Het vervelendste was het hoesten. Maar het gekke was, in de nacht had ik hier geen last van. Alleen overdag kwam het hoesten naar voren.

Na ruim een week knapte ik weer op. Doordat eerst vriendlief en daarna ik besmet raakte zijn we toch ruim 2 weken binnen moeten blijven. De kinderen hebben beide geen klachten gehad. Daar zijn we wel blij om.

 

Dus ja, januari startte helaas minder fijn. Daarnaast hadden we ook nog pech in huis. Hier ga ik verder niet op in. Dit probleempje is uiteindelijk met een sisser afgelopen, maar schrikken was het zeker! Het is nu verzekeringswerk. Dus dat komt wel goed.

 

Wat een maand

 

Kortom, januari willen we hier in huis snel vergeten. We gaan ons nu richten op een leuk uitje met ons gezin. Hier vertel ik later meer over. En over een kleine twee weken wordt onze dochter gewoon al 10! Ook voor haar gaan we er een gezellige dag van maken. Net zoals bij onze jongste,  kaartjes/post, slingers, cadeautjes en lekker eten. De oma’s zullen wel een bezoekje brengen, maar voor de rest zal er weinig tot geen bezoek langskomen. Het is niet anders. Zeker nu het advies nog maar 1 persoon is. Ook al hebben we beide corona gehad, we blijven net zoals voorheen ons keurig aan de regels houden. En ondanks dat, zie je maar weer dat je het sneller kan krijgen dan men denkt…

 

Voor jullie: Blijf gezond!!

 

 

Wat je nog wel kan doen tijdens deze lockdown is spelletjes spelen. En die hebben we genoeg in huis. Gelukkig maar. En anders zorgen we gewoon dat er wat nieuwe spelletjes in huis komen. In december met Sinterklaas kregen we een nieuw spelletje. Skip-Bo junior. En dit spelletje is al geregeld gespeeld de afgelopen weken.

Skip-Bo Junior

Dit spel kun je met 2 tot 4 spelers spelen. Wij hebben het tot nu toe alleen met 2 spelers gespeeld. Het is wederom een spel met cijfer kaartjes. Net zoals bij Uno junior. Cijfers zijn altijd leerzaam. Bij skip-bo junior gaat het om de cijfers 1 t/m 10.

Wanneer je dit spel speelt is het wel handig dat de kinderen de telrij t/m 10 kunnen opzeggen en leggen.

Je start allemaal met een stapeltje kaarten. Deze liggen omgedraaid, zodat je medespeler het niet kan zien. De bovenste kaart van deze stapel mag je omdraaien. Je kan zelf kiezen of je een stapel van 10 kaarten maakt of liever een stapeltje van minder. Bijvoorbeeld 8.

De kaarten moet je in de juiste volgorde wegleggen. Je start bij 1 en eindigt bij 10. Wie als eerste zijn stapel kaarten heeft weggespeeld heeft gewonnen.

De kaarten wegleggen gebeurt in het midden. Deze kaarten in het midden zijn voor jou, maar ook voor je medespelers. Je begint bij 1 en eindigt bij 10. Er mogen maximaal 4 rijtjes kaarten worden gemaakt in het midden. Wanneer een stapel bij 10 is mag je deze opruimen en kun je met een nieuwe stapel starten.

Wanneer je aan de beurt bent krijg je van de deler 3 kaartjes. Met je eigen stapel waar de omgedraaide kaart ligt heb je dus 4 speelkaarten.

Je kijkt naar je cijfers. Cijfer 1 begin je mee. Heb je deze kaart? Dan mag je hem in het midden leggen.

Liggen er al kaarten in het midden, bijvoorbeeld met een 4 en heb jij een 5. Dan mag je deze ook er bovenop leggen. Je mag net zolang spelen totdat je geen kaarten meer kan wegspelen.

Wanneer je een kaart kan wegspelen van je stapel omgekeerde kaarten, mag je dus de eerst volgende kaart omdraaien. Op deze manier zorg je er dus voor dat je je kaarten weg speelt.

Wat vinden wij ervan?

Wij vinden het een leuk spel. Het spel duurt qua tijd niet lang. Wel verschillend qua tijd. De ene keer ben je heel snel je stapel kaarten kwijt en de andere keer duurt het wat langer. Het is vooral fijn dat dit een spelletje is dat je even snel kan spelen.
Het neemt niet veel plaats in, je moet wel een beetje nadenken, en duurt niet te lang. Ideaal dus.
Net als uno dus zeker een aanrader om dit spel in huis te hebben. Onze dochter van bijna 10 speelt de junior versie ook. Al vermoed ik dat zei ook de grote versie kan spelen.

Het spel kun je hier kopen. Ik zeg, zeker een aanrader. En ook leuk om cadeau te geven,

 

 

We zijn inmiddels alweer in 2021. De eerste dagen van januari zijn gestart. Tja, wat kunnen we er over zeggen. We zijn eigenlijk gewoon verder gegaan waar we gebleven waren eind december. We zitten nog midden in de lockdown. Het enige verschil is dat de kerstvakantie voorbij is en we gestart zijn met thuisonderwijs. Vandaag een kleine kletsblog…

 

De Start

 

We zijn bij dag 7 van 2021. De start was voor ons vrij rustig. We vierden oud op nieuw met ons eigen gezin. We maakten het ons gezellig met wat hapjes en een filmpje. Prima avond. Ik denk dat de avond er bij veel gezinnen zo uit zag.

Het nieuwe jaar startten we met een lange wandeling en we mochten van ons zelf nog alle restjes opeten. Want eerlijk is eerlijk, tijdens zo’n lockdown kerstvakantie maak je het jezelf toch wel gezellig door wat lekkere hapjes erbij te nemen,

Dus vanaf maandag 4 januari is het weer voorbij met de pret en letten we weet wat beter op.

 

In de kerstvakantie had ik wat plannen. Niet alles is ons gelukt.

-Ik wilde heel graag met de kinderen samen de lego opnieuw opbouwen. Dat is ons totaal niet gelukt. De kinderen hebben wel fijn gespeeld met de lego. Voor Kerst hadden ze van mijn schoonmoeder beide een doosje lego gekregen. Maar andere dingen opnieuw opbouwen, daar zijn we niet aan toe gekomen.

-Deel 5 van de zeven zussen lezen. Dat is zeker gelukt. Ik had dit deel binnen 4 dagen uit. Ik moet zeggen, tot nu toe het mooiste deel van de serie. Deel 6 moet ik nog lezen, maar ik ben al blij dat deel 5 eindelijk gelezen is.

-Keukenkastjes uitsoppen, uhm hier ben ik wel aan begonnen…. maar heel ver ben ik niet gekomen.

-Wandelen, dit proberen we nog steeds geregeld te doen. Elke dag even naar buiten. Of een fijn stuk wandelen of gewoon even buitenspelen in -de tuin. Zeker nu met de lockdown vind ik het belangrijk om geregeld wat frisse lucht te krijgen.

-Foto’s bestellen, totaal nog niet aan toe gekomen. Of anders gezegd, totaal nog geen zin in gehad, haha.

-Recepten maken uit het kitchenmom kinderkookboek. Dit hebben we gedaan. Ontzettend leuk. De kinderen konden dit zelf. Een leuke bezigheid tijdens de kerstvakantie.

-Filmpje kijken en een thuis bioscoop. Ook dit hebben we gezellig gedaan, samen filmpjes kijken met lekkere hapjes.

-Me-time, ja! Niet te geloven, maar ik heb mezelf verwend. Ofja verwend. Ik heb gebruik gemaakt van een maskertje, lezen, ontspannen. Soms is dat gewoon even nodig. En zelfs een keer alleen een wandeling gemaakt.

-En als laatste stond op de planning stenen schilderen. Ook dit hebben we nog niet gedaan. We hebben wel al stenen gezocht. En dit willen we zeker nog gaan doen. Het probleem was meer dat we even geen goede verf hadden. Met dit vochtige weer gaat anders de verf er meteen af. En dat willen we natuurlijk niet.

 

En verder…

 

Verder gaat hier alles zijn gangetje. We zijn gestart met thuiswerken. De eerste dag weer even puzzelen. Zelf werken en zorgen dat de kinderen aan het werk werden gezet. Onze dochter in groep 6 kan al veel zelfstandig. Onze jongste zit in groep 3 en heeft wat meer hulp nodig. Maar alles is gelukt. Deze week heb ik ook een dagje opvang verzorgd op school. Best heerlijk even een dag op het werk zijn.

 

Helaas hoor ik al geruchten dat de lockdown nog 2 weken verlengd wordt. Even balen, maar we gaan gewoon door. Positief denken, genieten van de kleine dingen om je heen.

Voor nu richten wij ons op de verjaardag van onze jongste, maandag mag hij 7 kaarsjes uitblazen. We vieren verder geen (kinder)feest, maar zorgen natuurlijk wel dat hij een fijne dag krijgt. Ik vermoed dat de oma’s wel even binnen zullen wandelen, maar een groot feestje komt er op dit moment nog niet. De schade halen we later wel in.

 

Op bloggebied heb ik nog geen idee wat online gaat komen. Ik heb natuurlijk wel wat ideetjes, dus wellicht werk ik dat nog even uit. Maar geen vaste planning.

Voor nu dacht ik gewoon rustig te starten in dit nieuwe jaar met een klein kletsblogje.

 

Ik en wij als gezin zijn dit jaar in ieder geval rustig, maar goed gestart. We hopen dat er snel verbetering gaat komen in deze, niet zo leuke tijd rondom corona. Maar zolang we gezond zijn, familie en vrienden hebben, een dak boven ons hoofd en genieten van de kleine dingen gaat het vast en zeker een prima 2021 worden!

 

Tot de volgende blog weer 😀

 

Ben jij het jaar goed gestart?

 

 

Vandaag is het de laatste dag van december, de laatste dag van 2020. We gaan dit vreemde jaar afsluiten. Helaas kunnen we het stomme virus nog niet afsluiten, maar we gaan er van uit dat 2021 een mooier en beter jaar gaat worden.  Desondanks bracht dit jaar ook zeker mooie herinneringen. 

November

Ja, ook de laatste maanden was het op bloggebied rustig. Althans met artikelen plaatsen. Het vreemde of eigenlijk fijne is dat het aantal bezoekers wel groeide. Er werd vooral veel gezocht naar blogs over knutselen en spelletjes. Maar ook wel begrijpelijk. We zijn meer thuis en de decembermaand kwam eraan.

Je kon deze maand lezen over alternatieven die je kan doen in deze vreemde tijd. Wat ideetjes, hopelijk heb ik er iemand mee kunnen inspireren.
Verder zorgden wij dat ons huis weer wat gepimpt werd. Dit deed de man des huizes, hij maakte wat eenvoudige, leuke diy projecten. Nog steeds ben ik er blij mee. Zodra we weer naar de winkels kunnen wil ik hier en daar nog wat nieuwe aankleding voor in huis.

Verder deed ik met vele andere bloggers mee aan de Sinterbloghop. Op deze manier leer je vaak nieuwe, leuke bloggers kennen.

En als laatste deelde ik deze maand mijn verjaardagstaart in mijn kleuterklas. Lekker freubelen en een klas vol kinderen die blij zijn met een grote taart met echte kaarsjes.

December

Uhm ja, de maand waarin de lockdown van start ging. We weer allemaal even moesten zoeken naar een weg hierin. Inmiddels is de vakantie voor de kinderen alweer bijna voorbij. Over 4 dagen start het thuisonderwijs weer. Er waren veel fijne dagen, maar ook dagen dat het mij en de kinderen teveel was. De verveling sloeg toe of we hadden gewoon even onze dag niet. Gelukkig waren er wat lichtpuntjes. Kerstavond met mijn schoonmoeder en partner. Kerstdag met mijn eigen moeder en familie.

We hebben nog de toverroute met vrienden gewandeld en ik bezocht nog een vriendin, die begin van de maand jarig was. Keurig volgens de regels, maar toch wat gezelligheid. Daarnaast hebben we veel gewandeld. Al moet ik eerlijk zeggen dat de laatste paar dagen het wandelen ver te zoeken is. Ik denk dat we even wandelmoe zijn, haha.

Ik liet jullie al weten welke plannen ik had voor de komende lockdown en kerstvakantie. Ik zal er later nog op terugblikken.

En ook liet ik jullie weten dat onze bruiloft plannen van 2021 verplaatst zijn naar 2022. We wilden de gok niet nemen, dat we straks niet het feest kunnen vieren dat we graag willen.

Dag 2020….

Ik heb dit jaar geen doelen, geen wensen… niks. Althans daar heb ik (nog) niet over nagedacht. We gaan wel zien wat dit jaar ons gaat brengen.

We gaan in ieder geval weer starten met thuis onderwijs. En ik hoop van harte dat dit echt bij 2 weken blijft. Ook starten we dit nieuwe jaar met een lockdown verjaardag. Onze jongste wordt 7 jaar. Helaas nog even geen kinderfeestje, dat halen we wel in.

Maar we gaan er in ieder geval voor zorgen dat hij 11 januari een feestelijk dag gaat krijgen.

We gaan duimen dat ons campingseizoen dit jaar wel door kan gaan en we in de zomer ook weer kunnen genieten aan het strand bij Domburg. En verder blijf gezond en wees lief voor elkaar!

Voor al mijn lieve lezers, fijne jaarwisseling en de beste wensen voor 2021!


 

Het jaar 2020 is bijna aan het einde. Wat een vreemd jaar. Toch bracht het ook iets moois. In juli werd ik ten huwelijk gevraagd. Iets wat ik totaal niet verwacht had, maar ontzettend blij mee ben.

Ik ben enthousiast gestart met jurken zoeken, voorbereiden en vooral veel zoeken op pinterest. Toch kwam er opeens een twijfel…

 

De locatie

 

In september schreef ik mijn eerste deel over de bruiloft. We waren toen vooral gestart met wat algemene dingen noteren en offertes opvragen. Inmiddels kan ik verklappen dat we een mooie locatie gevonden hebben. We vieren het feest dus niet thuis in onze eigen tuin, want hierover hebben we ook nagedacht. We hebben een locatie gevonden die past bij ons. Heerlijk buiten in een weide staat een grote pagode. Perfect voor ons. Deze pagode kan verwarmd worden wanneer het wat frisser is, maar kan ook helemaal open zodat je van het mooie weer en omgeving om je geen kan genieten.

Vriendlief, ofja mijn verloofde en ik zijn er beide blij mee. Maar toen kwam de twijfel…

 

De twijfel … wel of niet trouwen

 

De locatie hebben we in oktober vast gelegd voor juli 2021. Dit zou de maand worden voor onze bruiloft. Maar opeens komt dat vreselijk virus weer meer op de voorgrond. Meer besmettingen en meer maatregelen. En daar begon de twijfel. Gaat dit wel de goede kant op? Kunnen we in juli al het feest vieren wat we graag willen? En dat is met meer dan 100 personen. En hoe zit het met de vaccinatie? De geruchten gaan dat ze eerst starten met de zorg en kwetsbare mensen. Hoe groot is de kans dan dat in juli nog niet eens iedereen gevaccineerd is?

 

We besloten de maand november af te wachten, maar helaas werd het er niet beter op. En dan slaat de twijfel toe, want is het niet beter om de bruiloft te verzetten? Na lang wikken en wegen hebben we dus besloten onze bruiloft uit te stellen. Geen heel jaar, maar wel 9 maanden…. onze bruiloft staat nu gepland voor april 2022. Het voorjaar, heerlijk! En onze gevonden locatie blijft nog steeds de perfecte locatie voor ons. Het was geen enkel probleem om dit op te schuiven.

 

Achteraf gezien ben ik blij met deze keuze. Eerst baalde ik wel. Nog eens 9 maanden langer wachten. Maar het is het zeker waard. We hopen dan dat we het feest kunnen vieren dat we graag willen.

De voorbereidingen staan nu op een iets lager pitje, omdat we nog wat langer de tijd hebben. Daarnaast is het bespreken, regelen, zoeken van een jurk in deze lockdown periode toch niet mogelijk.

 

Op naar april 2022

 

Ik ga jullie zeker nog meenemen in onze bruiloft. Voor nu staat de locatie vast. Dat is definitief. Maar voor de rest komt het de komende 17 maanden helemaal goed!

 

We gaan nu zorgen dat we allemaal gezond blijven en het corona virus eens naar de achtergrond verdwijnt…

 

 

 

 

Nog een weekje en dan start de kerstvakantie in ons land. Van de ene kant kijk ik er naar uit, weer even bijtanken. Zeker na het feit dat ik afgelopen week flink verkouden was (jaja, gelukkig negatief getest), maar wel veel gesnotter en gehoest. En dat kostte energie. Anderzijds, wat gaan we doen in deze vakantie. Want ik vrees dat er nog maatregelen bijkomen…

 

Het is zoals het is.

 

Om het kort te houden, we kunnen er niks aan veranderen. We maken er maar gewoon het beste van. Dit hele jaar is al anders dan anders. Dus ook de kerstvakantie zal er totaal anders uitzien. Als leerkracht heb ik samen met onze twee kinderen vrij. Vriendlief werkt de eerste week en mag daarna nog een week met ons mee genieten.

 

We houden ons qua bezoek eigenlijk goed aan de regels. We spreken alleen met onze vaste vrienden en hun kinderen af. En ook niet met meerdere tegelijk.

Ook Sinterklaas vierden we niet met meerdere personen samen. En kerst zal er eveneens zo uitzien. (Mits het niet veranderd van 3 personen naar minder.)

 

Uitstapjes naar een pretpark, speeltuin of stad deden we eigenlijk al niet meer. De bios wil ik nog graag bezoeken deze kerstvakantie, maar ik denk dat dit na morgen ook niet meer lukt.

 

Maar goed, de kerstvakantie. Hoe kom je die door? Dat spookt toch wel door mijn hoofd. De eerste paar dagen zijn vast heerlijk, maar dan gaat de verveling toe slaan. Niet alleen bij mij, maar ook bij de kinderen.

 

Wat heb ik bedacht…

 

Ik heb voor mezelf dus wel al wat bedacht. Daar komt’ie…

 

    • Lego opbouwen. Op het kleine zoldertje staat de Lego van de kinderen. We hebben ze beloofd om beetje voor beetje weer wat Lego opnieuw op te bouwen. Dat kan dus prima in een thuisblijf vakantie.

 

    • Starten in deel 5 van de boeken serie De zeven zussen. In de vakantie kan ik er eindelijk rustig voor gaan zitten.

 

    • De keukenkastjes eens goed uitsoppen en opnieuw inrichten.

 

    • Veel wandelen. Frisse neus halen is belangrijk. Voor de kinderen ook een manier om even uit te leven. Want ik weet zeker dat zij dit ook nodig hebben.

 

    • Bioscoop thuis. Matrassen beneden, filmpje aan en wat lekkers erbij. Dit deed het in de herfstvakantie erg goed bij de kinderen.

 

    • En me-time. Eindelijk eens mijn maskertjes gebruiken. Dochterlief zal wel mee willen doen.

 

    • Foto’s bestellen. Ik ben nooit verder gekomen dan een boek voor onze dochter tot haar 3e verjaardag en van onze zoon tot zijn eerste verjaardag. Ze worden over een aantal weken 7 jaar en 10 jaar. Ik heb wel nog een boek voor ze met foto’s die ik zo af en toe afdruk. Op die manier hebben ze gelukkig wel foto’s van elk jaar. Dus foto’s afdrukken, heel veel!

 

    • Op www.kitchenmom.nl vind je een ontzettend leuk kinderboek. Vol met heerlijke recepten voor de feestdagen. Ook hier wil ik mee aan de slag.

 

    • Stenen versieren en verstoppen. En natuurlijk er proberen te vinden. Woon je in Limburg? Kijk dan eens op Facebook bij stenen@limburg

 

En ja, zo maken we er het beste van. De dagen vullen met kleine activiteiten. En vooral genieten van ons gezin samen en hopen dat iedereen gezond blijft!

 

We hopen natuurlijk wel dat we kerstavond naar mijn schoonmoeder kunnen gaan. Ook al is dit zonder andere familie, maar in ieder geval wel met haar samen. En 1e kerstdag hoop ik nog samen te kunnen eten met mijn moeder. Laten we duimen dat dat nog mag…

 

zie jij op tegen de kerstvakantie? Ik zeg maar zo… maak er het beste van en blijf gezond! 

 

 

Ik werk al meer dan 10 jaar in het onderwijs. De laatste twee jaar doe ik dit in een kleutergroep. Weer even wennen van bovenbouw naar onderbouw maar ontzettend leuk. En in de onderbouw worden verjaardagen gevierd. Geen traktaties op onze school maar wel lekker zingen en swingen. En daar hoort natuurlijk een kroon en taart bij. En de taart, die kun je eenvoudig zelf maken…

 

Kroon

 

Kleuters die jarig zijn vinden een kroon natuurlijk leuk. Dit hoort er nu eenmaal bij. De kronen die ik maak zijn niet heel bijzonder. Maar prima eigenlijk. Van karton een ronde mal en daar wordt een mooie kaart aan vast gemaakt. De jarige job mag deze kaart zelf kiezen. De kleuterjuffen maken er dan nog wat bloemen aan vast en plakken een aantal stickers erop. De kinderen zijn er in ieder geval blij mee.

 

Taart

 

De school waar ik werk had een taart. Maar eerlijk? Deze was volgens mij al jaren geleden gemaakt. Niet van deze tijd meer en enorm stoffig. Samen met een collega wilden we een nieuwe taart maken. Even zoeken op pinterest en je komt er genoeg tegen.

De basis voor deze taarten zijn ronde dozen. Helaas lastig te vinden voor een fijne prijs. Uiteindelijk vond ik wel hele mooie, maar daar betaalde ik wel 14,99 voor bij Ikea.

De dozen zijn stevig en vrij groot, dus voor die prijs is het dan wel goede kwaliteit.

 

De taart gaf ik met Action spuitverf een kleurtje. Lichtblauw/groen met wit. Daarna kreeg de taart ballonnen. Dit zijn plakstickers dus makkelijk te bevestigen. In de kleutergroepen worden de kinderen 5 of 6 jaar. Maar heel soms wordt een kindje 7, wanneer het jaar wordt over gedaan. Dus ik gaf mijn taart een 5,6 en 7 erop.

Om de taart wat om te vrolijken plakten ik er kwastjes op. Deze kwastjes zijn van een knutselslet die ik eens mocht reviewen. Je kan ze dus voor van alles gebruiken.

En onderaan beplakte ik de taart met een wit lint.

En als laatste horen er natuurlijk kaarsjes op de taart. Wederom genoeg kaarsjes voor kinderen die eventueel al 7 jaar worden.

 

En klaar…. het resultaat mijn mijn mooie taart die bij elke verjaardag tevoorschijn wordt gehaald. Blije snoetjes, want ze mogen immers echt de kaarsjes uitblazen!

 

De dozen zelf waren dus wat prijziger, maar de taart versiering was budgetproof. Bij winkels als Action, wibra en zeeman vind je genoeg leuks.

En mocht je nog meer inspiratie zoeken? Kijk maar eens op pinterest. Veel creativiteit en gegarandeerd een succes bij de kleuters om zoń mooie, grote taart in je klas te hebben!

 

 

 

 

Een maandje geleden kregen de muren een nieuw likje verf. We wonen in januari 4 jaar in ons huis, maar door een kleine lekkage vonden we het nodig om het plafond opnieuw te witten. Dus ja, meteen maar de muren mee gedaan. Uhm, niet ik natuurlijk, maar de man in huis vond dit klusje geen probleem. En als we dan toch bezig zijn is het altijd leuk om wat kleine veranderingen in huis aan te brengen….

 

Wandplanken

 

We hebben witte muren en daar hingen ook witte wandplanken tegenaan. Je kent ze vast wel, de schildersplankjes. De plankjes zelf vind ik erg leuk maar dat wit op wit was het toch net niet. Ik koos dus voor nieuwe planken in een houtlook.

Daarnaast zag ik andere leuke houten planken vast gemaakt met een leren riempje. In eerste instantie kochten we deze riempjes, maar schrokken van de prijs. Maar we kregen een goede tip.

Riempjes snel terug naar de winkel gebracht. Je kan het namelijk eenvoudig, betaalbaar, zelf maken.

 

-Koop een plank

-Koop bij bijvoorbeeld Action, twee riemen.

-En dan is dit het resultaat… je kan er ook nog voor kiezen om bovenaan de riempjes een ijzeren rondje erin te maken. Dit is nog net wat mooier.

 

Maar ik vind het er zelf ontzettend leuk uitzien. Een makkelijk diy met een leuk resultaat.

 

Afscheiding

 

De man des huizes kreeg nog een idee. We hebben namelijk een open verbinding van de woonkamer naar de keuken. Vanuit de bank in de woonkamer kijk je zo de keuken in. Niet heel erg, want de keuken is vrijwel altijd wel opgeruimd, maar toch.

Hij bedacht een afscheiding voor de woonkamer en de achterkamer / keuken.

Ook dit is een diy project. Er werd hout gehaald en een klein “muurtje” geknutseld.

Deze staat nu naast de bank met twee bloempotten erop. Op deze manier hebben we een kleine afscheiding en kijk je niet meteen van de bank de keuken in.

 

 

Het “muurtje” is niet heel hoog. Bewust wel hoger dan de bank gemaakt en mooie potten erop gezet. Precies groot genoeg oftewel op zithoogte.

 

Met wat kleine aanpassingen heb je toch al snel een “nieuw” huis.

Het hout naast de bank komt ook weet terug in het hout van onze bar tafel. Zo alles een mooi geheel.

 

 

 

 

 

 

We weten het allemaal, we zijn er al maanden mee bezig en het zal ook nog wel even duren, covid-19. Hierdoor zijn er veel leuke activiteiten niet doorgegaan, speeltuinen, pretparken etc zijn momenteel ook allemaal gesloten.
Begrijpelijk, maar zo jammer. Zeker nu er een mooie tijd van het jaar aankomt met verschillende activiteiten. Toch hebben wij in het dorp wat alternatieven en dat is fijn!

 

Afgelast

 

Overal worden activiteiten nu afgelast i.v.m. het virus en alle bijkomende maatregelen. Heel jammer, maar het belangrijkste is natuurlijk dat we gezond blijven. Ik ben al blij dat de kinderen nog gewoon kunnen sporten. Ook voor de kinderen is sociaal contact en beweging belangrijk.

En toch mogen we niet klagen, overal worden alternatieven bedacht om activiteiten te laten doorgaan.

 

Wat kan wel

 

Er zijn dus nog andere mogelijkheden om activiteiten te laten doorgaan. Vorig jaar was in ons dorp voor de eerste keer een “dorpskwis”. Een avond met een groep vrienden bij elkaar met verschillende vragen en opdrachten. Alles te maken met ons eigen dorp. Een week later feestavond met de uitslag.

Ook dat stond dit jaar op de planning, maar helaas. Echter bedacht de organisatie een alternatief. Met een kleine groepje, maximaal 6 personen, kun je toch meedoen. De vragen worden online verstuurd en kun je dan verdelen met je groepje. Elke maand krijgen we een nieuwe vraag/opdracht.

Het zijn allemaal vragen /opdrachten die we buiten of thuis online kunnen maken. Met de maatregelen allemaal goed te doen.

Ze hebben ook aan de kinderen gedacht. Dus ook zij spelen met een groepje mee. Elke maand een nieuwe opdracht en elke maand kans op een prijsje. Ontzettend leuk dus!

 

Dan Sint Maarten. Ook dit kan niet doorgaan. Ook hier heeft de jeugdvereniging, JongNL, een alternatief bedacht. Thuis een lampion knutselen en deze online posten. En ook hier maken de kinderen kans op een prijsje voor de mooiste, creatiefste lampion. Als moeder zorg ik dan ook dat we zoveel mogelijk meedoen met deze activiteiten. Ze moeten al veel missen dus extra leuk dat er dan andere mogelijkheden komen.

 

En dan hebben we nog Sinterklaas. Wederom afgelast, want tja, we mogen nu eenmaal niet met zijn allen bij elkaar komen om de Sint en zijn Pieten te verwelkomen.

En je raadt het al, de werkgroep jeugd van het dorp heeft dit opgepakt. Sinterklaas komt zaterdag 14 november in ons land. Zondag 15 november worden de kinderen thuis verrast. Op afstand, verder laten we ons verrassen.

 

En als laatste hebben we ook creatieve mensen in het dorp. Zo is een moeder met haar 2 dochters aan de slag gegaan met stenen kleuren, kijk maar eens op facebook bij stenen@limburg. Ze versieren de stenen en verstoppen ze in het dorp. Hoe leuk, zo heb je tijdens het wandelen een doel. Mooie stenen zoeken. Ook dit willen de kinderen en ik nog doen. Zodat ook zij stenen kunnen zoeken.

Deze actie kende ik al vanuit Zeeland, daar kwamen we ook mooie keien tegen met een tekening erop. Als je zoek op keitof, via instagram of facebook kom je ook mooie stenen tegen. Dus zoek maar eens goed in je eigen dorp, wellicht vind jij er ook.

 

Feestdagen

 

Hoe de feestdagen er verder uit zullen zien, dat weten we nu nog niet. Maar ik vermoed in ieder geval dat we dit voornamelijk vieren met ons eigen gezin. En wie weet wordt voor Kerstmis ook nog wel wat leuks bedacht. Ik vind het echt heel leuk en fijn dat er zoveel mensen creatief denken en toch alternatieven bedenken!

 

Hoe is dat bij jouw dorp / vereniging etc?

 

 

De maanden gaan toch wel snel voorbij. Ondanks deze vreemde tijd, gaan de dagen, weken voor mijn gevoel snel. Inmiddels hebben we september en oktober ook weer achter de rug. De maanden waarin we weer strengere maatregelen kregen en we verjaardagen niet goed konden vieren. Ook de maand waarin onze midweek naar de Ardennen helaas geannuleerd moest worden. En op bloggebied ging het niet veel beter. 

 

September

 

Ik ga gewoon maar de vreemde periode door Covid-19 oftewel corona de schuld geven. Op bloggebied komt er weinig online op dit moment. Gelukkig worden nog steeds bepaalde blogartikelen goed gelezen waardoor de bezoekersaantallen hetzelfde blijven.

In september kwamen maar 2 artikelen online. Een terugblik van juli en augustus en een eerste deel over onze bruiloft. Ik vind het ontzettend leuk om hier mee bezig te zijn. En in november wil ik jullie meenemen in deel 2 van onze bruiloft. Hebben we een definitieve locatie? Ben ik al op jurken jacht geweest?

 

Oktober

 

Deze maand stond op bloggebied in het teken van boeken. Er was namelijk ook kinderboekenweek. En als moeder, juf en zelf dol op boeken kocht ik voor de kinderen dit boek. Verder deelde ik ook een lijstje met boeken die onze 9 jarige dochter leuk vindt om te lezen. Ze heeft zelfs op haar verlanglijstje (jaja, dit hebben ze al gemaakt) een boek gezet, ik (sinterklaas) mag van haar kiezen. Heksje Lilly of een deel van de waanzinnige boomhut. Dat zal wel goed komen.

 

Verder vermaakten wij ons tijdens de herfstvakantie thuis in plaats van in de Ardennen. En voor de herfst en Halloween maakten we deze leuke mini pompoenen.

 

Helaas kwam er niet meer online de afgelopen twee maanden. Ik kan nog niks beloven voor de laatste twee maanden van dit, toch wel vreemde, jaar. Maar ook deze twee laatste maanden gaan we er het beste van maken 🙂