Author

Jon

Browsing

Tekenen is een goede manier om je creativiteit te uiten. Tekenen is een geweldige manier om jezelf creatief uit te drukken. Je kan tekenen met potloden, pennen en stiften.

Leuke teken en knutsel ideeën 

Tekenen en knutselen kan een geweldige manier zijn om wat tijd door te brengen. Als je wat leuks wilt tekenen, probeer dan je favoriete dier of personage te tekenen. Als je een leuk knutselwerkje wilt doen, probeer dan eens een papieren bordje zonnevanger of origami zwaan te maken.Er zijn zoveel ideeën voor zowel tekenen als knutselen die je bezig kunnen houden. 

Leuke tekenideeën makkelijk 

Tekenen is een van de meest natuurlijke en toegankelijke vormen van zelfexpressie. Het is een geweldige manier om je gevoelens te uiten, je creativiteit te verkennen en plezier te hebben.

Er is niet veel voor nodig om te beginnen met tekenen. Je kunt tekenen op papier of op een whiteboard, je kunt stiften of kleurpotloden gebruiken, of je kunt een app op je telefoon gebruiken. Tekenen is ook een stuk makkelijker dan het lijkt!

Leuke dingen om te tekenen 

Tekenen is een geweldige manier om je creativiteit te uiten en plezier te hebben. Tekenen is een geweldige manier om je creativiteit te uiten en plezier te hebben. Het kan ook een creatieve uitlaatklep zijn voor mensen die zich niet op hun gemak voelen om hun gedachten hardop uit te spreken.

Tekenen is een van de beste manieren om te pronken met je vaardigheden en er beter in te worden. Tekenen kan overal, altijd en met alles, dus je kunt er altijd tijd voor vinden in je drukke schema. Alles is leuk om te tekenen, denk aan dieren, mensen, het weer, natuur etc. We hebben nog een filmpje toegevoegd met de handigste tekentips!

 

Genoeg geknutseld bij het thema Herfst. Aangezien Sinterklaas bijna in het land komt, ben ik gaan zoeken naar Sinterklaas knutselwerkjes. Voor groep 8 moet het wel iets leuks zijn en geen eenvoudig pietje. Ik ben nog niet heel ver gekomen in mijn zoektocht en daarom heb ik gisteren voor een werkje gekozen dat het altijd prima doet. Een ‘glas in lood’ raamwerk.

Je kent ze vast en zeker wel en hoogstwaarschijnlijk heb je ze zelf nog wel eens gemaakt op de basisschool. Althans ik wel. Het past bij het thema Sinterklaas maar je kan het ook prima laten hangen tot de andere feestdagen.

Het gaat namelijk om de ‘huisjes in het donker’.

Voor de meeste leerlingen in de groep was het best nog lastig om een huisje te bedenken en tekenen. Daarom zie je een aantal dezelfde huisjes. Ik had een voorbeeld mal gemaakt. Gelukkig heb ik ook een creatieveling ertussen en die maakte een mooie Big Bang Toren / Kerk. Ik vind het er zelf altijd wel sfeervol uitzien. Zulke leuke huisjes voor het raam. Uhm ja, je ziet het goed, een muur op de achtergrond. Gelukkig hebben we aan de andere kant mooi uitzicht naar buiten en zien we; de grote trampoline, stukje bos en stukje speelplein. Maar dat terzijde 😉

Je hebt door deze opdracht niet veel nodig. Namelijk het volgende:

    • Dik zwart papier
    • Doorschijnend papier
    • Schaar
    • Prikmatje en prikpen voor de deuren en ramen
    • Plaksel
    • Eventueel een voorbeeld mal

 

Wat vind jij van de huisjes?

 

 

 

Ik heb een handige partner. Eentje die graag klust en geregeld iets leuks maakt voor in en om het huis. En zo maakte hij een paar weken geleden weer iets moois van hout. Iets voor buiten in de tuin.

Overkapping

Wij hebben een grote overkapping achter ons huis. Ideaal voor de warme dagen, er is dan schaduw. Maar ook ideaal voor zomerse regendagen. We kunnen dan droog zitten. Echter was er 1 klein probleempje. Met wind tochtte het onder de overkapping. En ja, mijn handige klusjesman bedacht daar iets op. Hij maakte 1 kant dicht met houten planken en leuke raampjes erin. Dit deed hij niet over de gehele lengte. Want voor het laatste stukje bedacht hij iets anders leuks.

Een buiten bar

Om de wind een klein beetje tegen te houden bedacht hij een buiten bar. Wanneer je zit in de tuinset houdt deze bar de wind tegen. Zeer fijn. Maar deze “schutting” dient tevens voor buiten bar.
Hij maakte de bar van houten planken. Gaf de bar een leuk kleurtje en zocht via marktplaats naar barkrukken. Geen moeilijk klus. Wel zorgen dat je alle planken even lang afzaagt en goed, stevig aan elkaar bevestigd. Het eindresultaat is ontzettend leuk geworden. En onze tuin wordt stukje bij stukje afgemaakt en opgevrolijkt. Met het mooie weer dat al geweest is, hebben wij dus ook al gebruikt gemaakt van onze bar.

Aankleding

Op dit moment zijn we nog iets leuks met de bar aan het doen. Dit deel ik z.s.m. met jullie. Het heeft te maken met een leuke aliexpess aankoop. De bar wordt dus ook nog eens op een leuke manier aangekleed. Dus houdt mijn blog in de gaten voor het echte eindresultaat van onze buiten bar en tuin.

Wat vind jij van onze buiten bar? En heb jij ook zo’n handige man?

 

En vandaag deel ik weer een spelletje dat ik samen met dochterlief speel. Vorige keer deelde ik een bordspel en vandaag een kaartspel. Het spel heet Uno Junior. Het spel is geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar en je kan het spelen met 2 tot 4 spelers. Wij hebben Uno Junior met het thema Pooh beer. Het maakt de kaarten net wat vrolijker en ze zijn van extra groot formaat. Voor kleine kinderhanden is dit wel prettig.

Doel van het spel

Uno is een kaartspel met de cijfers 1 t/m 7 op de kaartjes. Zo leren de kinderen meteen de cijfers. Het doel van het spel is als eerste je kaarten kwijt te raken die je in je hand hebt.

Je hebt bij het opleggen, drie mogelijkheden.

    • Een kaart in dezelfde kleur opleggen dan de kaart op de stapel
    • Een kaart met hetzelfde cijfer opleggen dan de kaart op de stapel
    • Een kleuren toverkaart. Deze kaart mag je ten alle rijden opleggen en zelf een kleur bepalen

Dan is er ook een pestkaart in het spel. Deze kaart is er in alle 4 de kleuren. Het spel heeft namelijk kaarten in 4 kleuren. Wanneer je deze kaart oplegt, moet de speler na jou 2 kaarten rapen.

Onze mening

Het is een eenvoudig spel om te leren waarbij ze meteen kennis maken met de cijfers. Dochterlief heeft het ook al een keer met een vriendinnetje gespeeld. Ik lette wel een beetje op, maar het spelletje kunnen ze ook prima alleen spelen.

Het is ook een spel dat over het algemeen niet te lang duurt, ideaal dus. En natuurlijk is een kaartspel ook altijd makkelijk mee te nemen, leuk voor op vakantie of een weekendje weg.

Voor de oudere kinderen is er ook Uno. Deze variant heeft wat meer uitbreiding. De kinderen op mijn werk in het onderwijs, bovenbouw leerlingen, spelen het spel graag.

 

 

Onze dochter gaf al een aantal weken geleden aan dat ze graag een “andere” slaapkamer wil. Niet totaal anders hoor, maar wat minder roze. En gelijk had ze, wat minder kinderachtig mocht best. Samen zijn we eens gaan kijken naar welke veranderingen we konden doen.

Veel roze

Januari 2017 zijn we in onze huidige woning komen wonen. Ze was toen bijna 6 jaar. We kozen voor een roze tapijt, roze dierengeheimen gordijn en ze had een roze met paars bed. Oh en niet te vergeten een roze make-up tafeltjes. Om het geheel af te maken roze hartjes, muurstickers, aan de muur.

Veranderingen

Nu bijna 3 jaar later en in februari wordt ze 9, wil ze graag wat minder roze. Samen hebben we eens gekeken naar wat we kunnen veranderen. Het roze tapijt is nog mooi en mag blijven. Het roze make-up tafeltje is nog twijfel, maar voor alsnog mag deze blijven.

Haar bed is inmiddels vergeven aan een ander meisje. Op dit moment heeft ze het oude bed van haar broertje, blauw met wit. Dit wordt in de toekomst nog aangepast. Het huisdieren geheimen gordijn is ook naar een nieuwe eigenaar.

En als laatste hebben we de roze hartjes van de muur gehaald. Zodra haar hele slaapkamer klaar is komt er misschien nog wel een blog over. Ik heb namelijk nog wat dingen in gedachte. Maar voor nu een leuke, goedkope, tip!

Slaapkamer pimpen

Ik zag het niet zitten om de muren in de Kinderslaapkamers een kleurtje te geven. Ze veranderen nogal eens van lievelingskleur. Maar met leuke accessoires kun je een kamer maken zoals je wil. Onze dame wilde dus minder roze en wat stoerder, maar toch meisjes achting. We kozen daarom voor gouden muurstickers. Ik bestelde ze bij alie. Ze plakken echt heel goed. Wij hebben zelf een muur die niet helemaal glad is en daarop blijven ze gewoon goed plakken.

Dochterlief en ik zijn beide tevreden! En de komende weken gaan we nog verder om van haar kamertje te maken zoals zij het mooi vindt. Maar deze stickers kun je een kinderkamer al pimpen!

 

Foundation is een van de belangrijkste onderdelen van een make-up routine. Het kan je hele look maken of breken, dus het is cruciaal om de juiste te vinden. Sommige foundations zijn beter voor een droge huid, terwijl andere juist beter zijn voor een vette huid. Er zijn ook foundations die goed zijn voor alle huidtypes. De beste foundation hangt af van je huidtype en wat je wilt bereiken met je make-up routine.

Wat is foundation

Foundation is een make-up product dat op het gezicht wordt aangebracht om een glad, egaal oppervlak te krijgen. Foundation kan worden gebruikt om een breed scala aan verschillende looks te bereiken, van natuurlijke en transparante dekking tot zware en volledige dekking. Foundation kan worden gebruikt als laatste stap in een make-up routine voor volledige dekking na concealer of als eerste stap voor gerichte dekking op probleemgebieden.

Welke foundation past bij mij

Een foundation is de basis van je make-up routine, het is het belangrijkste onderdeel van je make-up. Er zijn veel verschillende soorten foundation, maar welke moet je gebruiken? Er zijn twee hoofdtypen foundation: vloeibaar en poeder. Vloeibare foundations zijn meestal lichter van gewicht en bieden meer dekking. Poeder Stichtingen zorgen doorgaans voor een meer natuurlijke uitstraling met minder dekking. Het is het beste om beide uit te proberen om te zien wat het beste bij je past.

Hoe krijg je foundation uit kleding

Foundation wordt gebruikt om onvolkomenheden te verdoezelen en de huid er gladder uit te laten zien. Het wordt aangebracht met een borstel of vingers en vervolgens vermengd met de huid. Het kan even duren om foundation van kleding te verwijderen, afhankelijk van het soort stof en hoeveel er is gebruikt.

Hoe foundation uit kleding te halen:

  1.  Dep eerst de vlek met een papieren handdoek of doek totdat deze vochtig is maar niet drijfnat.
  2.  Meng vervolgens een deel afwasmiddel met twee delen koud water in een kleine kom of bak.
  3. Wrijf het op de vlek met je handen of een oude tandenborstel voordat je het in warm water wast.

Welke foundation is het beste

TLM Foundation® Kleurveranderende Foundation – Color Changing Foundation® – Volledig dekkend – Natuurlijk – Normale huid – Vloeibaar

TLM Foundation® is een kleur veranderende foundation die opgaat in je natuurlijke huidskleur. Deze vloeibare formule is waterafstotend en bevat SPF 20, dus je kunt hem dragen tijdens het zonnen of bij buitenactiviteiten. Het is ook gemaakt met natuurlijke ingrediënten en biedt volledige dekking.

NYX Professional Makeup – Can’t Stop Won’t Stop Foundation – Porcelain

Deze foundation is perfect voor mensen met een mooiere huidskleur. Het heeft een matte afwerking en is volledig dekkend, wat geweldig is voor het verbergen van vlekken en onvolkomenheden.

De NYX Professional Makeup – Can’t Stop Won’t Stop Foundation – Porselein is een geweldige basis voor mensen met een mooiere huidskleur. Het heeft een matte finish en biedt volledige dekking, waardoor het perfect is om oneffenheden en onvolkomenheden te verbergen.

L’Oréal Paris Accord Parfait – Lin/Linen – Poeder

L’Oréal Paris heeft een poederfoundation gecreëerd die je de dekking van een vloeistof geeft met het gemak van een poeder. Het is belangrijk om zonnebrandcrème te dragen, maar hoe zit het met je make-up? Het merk heeft deze longwear-formule ontwikkeld die niet alleen beschermt tegen UVA- en UVB-stralen, maar ook eventuele huidonvolkomenheden camoufleert.

L’Oréal Paris True Match Foundation – 2.C Rose Vanilla – Natuurlijk Dekkend

De True Match Foundation van L’Oréal maakt deel uit van hun “Skin Genius”-lijn, die speciaal is ontworpen om met uw huidskleur te werken. De foundation heeft een natuurlijke dekking die perfect is voor dagelijks gebruik en ervoor zorgt dat je er de hele dag perfect uitziet.

Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Foundation met SPF10 – 3C2 Pebble – Volledig dekkend – Natuurlijk – Normale huid – Vloeibaar

Estée Lauder Double Wear Stay-in-Place Foundation is een olievrije, langhoudende make-up die niet verandert van kleur, vegen of loslaten. Dit product bouwt volledige dekking op met één applicatie en bevat SPF10 om je huid te beschermen tegen UV-stralen.

L’Oréal Paris Accord Parfait Foundation – 3.R/3.C Rose Beige

L’Oréal Paris Accord Parfait Foundation is een vloeibare foundation die medium dekking, een natuurlijke finish en een SPF van 20 biedt. Het product is verkrijgbaar in 13 tinten: 3.R Rose Beige, 3.C Creamy Beige, 3.N Natural Beige, 3.O Olive Beige, 3.P Pink Beige, 3.S Sandy Beige, 4.D Dark Sand ( een diepe tint), 5.M Medium Sand (een lichte tint), 6.G Golden Sand (een lichte tint), 7.S Soft Sand (een lichte tint) en 8-13.

Sinds deze week zijn er versoepelingen wat betreft winkels. De winkels zijn op afspraak open. Click en collect werkt overigens prima, maar even de winkel ingaan leek me ook wel fijn. Maar dan hoor je dat je maar 10 minuten de Action in mag, hmm. Toch maar niet dan?

Op afspraak

Gewoon weer even de winkel ingaan, spulletjes in het echt zien en voelen. Heerlijk! Echter toen ik hoorde dat je maar 10 minuten de tijd krijgt in de Action, dacht ik nog eens na. Nee, click en collect werkt eigenlijk prima. Niet alles is te bestellen, maar rennend door de winkel zie ik ook niet zitten.

 

Ik besloot dus gewoon online te bestellen. Tot ik bij Wibra uitkwam. Ik hoorde via vriendinnen dat de meiden collectie hard gaat dus ik snel moest zijn voor de leuke setjes. Toen ik dus met click en collect bezig was, besloot ik toch opeens te kijken voor een afspraak. Toch wel handig om de maat in handen te hebben, valt het goed of kleiner / groter. Uitverkocht? Dan hangt er misschien nog iets anders dat niet online verkrijgbaar is.

 

Wibra

 

Wibra geeft je 15 minuten de tijd. Prima, de winkel is ook nog eens kleiner dan een Action. En klik… afspraak gemaakt. Vanmorgen stond ik op het afgesproken tijdstip voor de deur. Mijn afspraak werd gecontroleerd en winkelen maar. Bij het belletje werd ik verzocht om te komen afrekenen. Ik had een doel of ja meerdere doelen. De tijd ging trouwens sneller dan ik dacht, maar ik ben geslaagd. Precies met het belletje stond ik bij de kassa. Kleding voor de kinderen en dasty. Er stonden nog 2 dingen op mijn lijstje, maar deze heb ik niet kunnen vinden.

 

Wat vond ik ervan?

 

Ik dacht van tevoren dat je je zo verplicht voelt om wat te kopen. En dat de verkoopsters op je letten. De verkoopsters waren druk met bestellingen en de winkel inruimen met nieuwe spullen. En kopen deed ik toch wel, je maakt immers niet voor niets een afspraak. Het was fijn om even te winkelen. Kort, met een doel, maar fijn. Ik zal niet wekelijks een afspraak maken. Ook zal ik niet kiezen voor grotere kledingwinkels. Maar een Wibra is prima. Zeeman zal ook nog wel aan de beurt komen. En dan hopen dat de winkels snel helemaal open mogen!

 

Heb jij al ergens een afspraak gemaakt?

 

 

 

 

Deze kortste maand van het jaar is alweer bijna voorbij. Vandaag de laatste dag. En ik kan zeggen dat februari een fijne maand voor ons was. Er kwamen veel leuke dingen voorbij. En daar blik ik samen met jullie op terug.

Leuke dingen

    • Begin van de maand werd onze dochter 10 jaar. Wat een mijlpaal. Zeker omdat ze zo klein ter wereld kwam. Ze werd met ruim 30 weken geboren en woog maar 1235gram. En nu, nu is ze een geweldige tiener. Ze werd goed verwend. Samen met haar “bubbel” vriendinnen had ze een klein thuis feestje. De meiden genoten van frietjes, het spel 30 seconds en keken een filmpje. Het was erg gezellig en de meiden onderling zijn samen zo leuk!

 

    • Sneeuw! Hoe leuk dat we in de sneeuw konden spelen. We zijn dan ook een paar keer met de slee eropuit gegaan. Schaatsen hebben wij zelf niet gedaan, maar ik werd wel vrolijk van alle schaatsfoto’s die voorbij kwamen.

 

    • Daar tegenover waren er ook prachtige lente dagen deze maand. Zo bizar, van heel koud naar heerlijk genieten. Maar van beide werd ik ontzettend blij.

 

    • De carnavalskwis. Ons dorp organiseerde voor zowel de volwassenen als de kinderen een geweldige kwis. Online met vrienden speelden we mee. Veel werk, maar een leuke bezigheid. Ons kids team deed het super, want zij hebben de eerste plaats behaald. En wij kregen een 12e plaats.

 

    • Er was voor de kinderen door de pannenkoekenbakker een speurtocht georganiseerd. Samen met een vriendin en de besties van onze kinderen hebben we deze speurtocht gelopen. Afgesloten met poffertjes. Ook dit was een + punt deze maand.

 

    • En dan nog de gezelligheid met onze camping vrienden. Op een zondag samen gewandeld bij de camping en daar genoten van een kleine picknick. Mochten er bij de persconferentie op 9 maart geen gekke dingen worden gezegd, dan mogen wij eind maart naar de camping voor onze voorseizoensplek. Met die zon, zoveel zin in.

 

    • Niet voor mij, maar wel voor de kinderen van leuks. De lessen hiphop en breakdance zijn deze maand weer gestart. Ze doen dit buiten, maar wat genieten ze hier beide van.

 

    • En voor mij, genieten van mijn kleuters. Samen in de klas, weliswaar met wat afspraken, maar zo fijn.

 

    • En ik vergeet nog bijna prachtig nieuws. We zijn weer oom en tante geworden. Het broertje van vriendlief is papa van een mooie zoon. Helaas wonen ze niet in de buurt, lees Amerika. We moeten dus nog even wachten om dit manneke in levende lijve te zien.

 

Minder leuke dingen

 

Heel eerlijk, dit gaat deze maand een zeer kort lijstje worden, want zoals ik al schreef, dit was een fijne maand. We deden ondanks de maatregelen leuke dingen en genoten van zowel de sneeuw als de zon.

 

    • Iets voor mezelf, mijn rugklachten. Ik heb deze maand dus alweer 2 keer een bezoekje gebracht aan de fysio en komende week nog een keer.

 

    • Dan een ergernisje, de gordijnen in huis. De gordijnen zijn eigenlijk te zwaar voor de rails. Hierdoor vallen er wel eens haakjes af. Met als resultaat dat de gordijnen lelijk hangen. En de haakjes krijg ik helaas niet zo makkelijk terug eraan.

 

    • Oeps, ik heb gewoon maar 2 blogartikelen geplaatst in deze maand. Dat kan en moet toch echt beter.

 

Dus ja, zoals je leest het was voor ons gewoon een hele fijne maand! Op naar de derde maand van het jaar. Een maand met drie verjaardagen van familie leden en (hopelijk) de start van ons campingseizoen.

 

De maand januari wilden we graag positief afsluiten. We besloten eens te kijken naar vakantie huisjes om een weekendje eropuit te gaan. Even een andere omgeving dan thuis en even andere muren dan die van ons eigen huis. En ja, we vonden een prima plek. En ook tijdens de lockdown is dat goed mogelijk.

Eropuit tijdens de lockdown

Met je eigen gezin is het goed mogelijk om even een andere omgeving op te zoeken. Nu is er tijdens de lockdown weinig te beleven, maar een andere omgeving doet gewoon al veel. We besloten daarom op zoek te gaan naar een plekje aan zee. Even uitwaaien, genieten van de zee.

Omdat er weinig te doen valt, wilden we geen hoofdprijs betalen. We vonden via roompot een huisje met sauna voor een mooie prijs.

 

Je hebt je eigen huisje dus corona proof. Verder mag wandelen en kun je je ook op een vakantiepark goed aan de regels houden. Daarom besloten we te boeken. Dit deden we last minute en ik zeg je, een goede keuze.

 

Roompot Beachresort Kamperland

 

We boekten dus een huisje via Roompot. We wisten dat via deze organisatie alles goed geregeld is rondom de regels omdat we al eerder een weekendje weg gingen en ook onze zomervakantie op een Roompot park was.

We hoefden ons niet te melden, want per post hadden we de inlogcode voor ons huisje al ontvangen. Aangekomen in Zeeland meteen door naar ons huisje. Klein, maar fijn. We hadden een prachtig uitzicht op de haven en op 5 minuten loopafstand van de zee.

 

De winkel was er gewoon geopend, wel niet de gehele dag. En genoeg mogelijkheden om eten af te halen. Dat hebben we dus ook zeker gedaan.

Op het park zelf was het redelijk druk. Maar niet druk in de zin dat je elkaar moest ontlopen. Nee, gewoon wat gezinnen en afstand houden ging makkelijk. Daarnaast hield iedereen zich aan de regels.

 

Verder was het fietsverhuur, midgetgolfen en de buitenspeeltuin geopend. De speeltuin hebben we zeker bezocht. Van de andere twee activiteiten hebben wij geen gebruik gemaakt.

Voor de kinderen waren er nog activiteiten georganiseerd zoals een speurtocht. Ook kon je knutselspullen afhalen. Dat hebben we dan ook 1 dag gedaan, een Koos Konijn masker maken.

 

Een weekendje weg is dus zeker te doen tijdens een lockdown. We hebben heerlijk gewandeld bij zee, over de dijk en om de haven heen. Verder genoten van de sauna, netflix, spelletjes en eten. Twee avonden hebben we eten besteld. Niks zelf koken, maar echt genieten.

 

Opladen

 

2 nachtjes, maar voldoende om even op te laden. Zoals ik al schreef, even een andere omgeving, andere muren om eens heen. De kinderen hebben het zwembad niet eens gemist. Ze genoten volop van het strand, koud was het wel, maar warm aangekleed was dit top. Schelpen zoeken, graven en spelen met de bal. Dit kan dus ook in de winter.

 

Mocht je nog twijfelen, met een eigen huisje kan het dus goed!

 

 

 

 

 

De eerste maand van 2021 is inmiddels voorbij. En daarom weer tijd voor een korte terugblik van deze maand. Dit keer een overzicht met leuke en  minder leuke dingen en een terugblik op mijn blogartikelen.

 

Leuke dingen

 

Laten we maar beginnen met de positieve dingen van de maand januari 2021.

 

    • Onze jongste in huis was deze maand jarig. We vierden zijn 7e verjaardag. Ondanks de lockdown is hij toch ontzettend verwend. Cadeautjes bij de deur en van klasgenootjes kreeg hij kaartjes, tekeningen en snoepjes. Onze jarige voelde zich echt jarig.

 

    • Sneeuw. Het was niet veel, maar we hebben toch 2 keer een laagje sneeuw gehad. De eerste keer zeer weinig en de 2e keer wat meer. Dus meteen naar buiten, wandelen en sneeuwpoppen maken. Voor de kinderen was dit toch wel een feestje.

 

    • Mijn nieuwe minibieb. In april 2020 maakte vriendlief een minibieb / kinderzwerfboekstation voor mij. Ik ben dol op boeken en vind zo’n eigen kastje enorm leuk. Er wordt ook veel gebruik van gemaakt. Vriendlief was niet helemaal tevreden en maakte een mooi nieuw kastje.

 

    • Het laatste weekend van deze maand zijn we nog even eropuit geweest. En ja, dat kan in corona tijd. We verbleven 2 nachtjes in Zeeland. Hierover komt nog een blogpost online.

 

Minder leuke dingen

 

    • Helaas kreeg eerst vriendlief corona en daarna raakte ook ik besmet. Dit was geen pretje, maar we zijn inmiddels weer gezond.

 

    • Nog een minder ding, onze schoorsteen vatte vlam. Gelukkig kwamen we hier vrij snel achter en was de brandweer zeer snel ter plaatse. Kort samen gevat; alles met een sisser afgelopen.

 

    • De scholen en winkels die dicht zijn. Tja, dit is en blijft minder fijn. Nu bestaat er wel online bestellen, maar dat is toch anders. En de kinderen missen ook echt wel hun vriendjes en vriendinnen. Zeker nu ze deze maand, door de corona bij onszelf, extra lang moesten binnen blijven.

 

Blog

 

    • Op bloggebied was januari geen slechte maand, maar wel minder dan de maanden ervoor. Ik wil meer schrijven, mijn thema aanpassen, artikelen nalopen, maar helaas komt dat er eigenlijk niet van. Wie weet lukt het me de komende weken een keer…

 

    • Wat kwam er online? De start van januari, hierin liet ik weten wat me wel en niet lukte tijdens de kerstvakantie. Ik had wat plannen van tevoren bedacht.

 

    • Er kwam een artikel online over het spelletje Skip-Bo junior. En nog steeds wordt dit spel geregeld gespeeld.

 

    • Ook deelde ik een lijstje met boeken voor beginnende lezers. En dit was het lijstje van onze zoon. En wat een geluk. De juf heeft deze week een kopie gegeven van een boek over Agent en Boef. Laat dit nu net een boek zijn dat onze zoon op zijn lijstje heeft staan. Er wordt dus met plezier gelezen!

 

    • Daarna liet ik jullie weten, net zoals je hierboven al hebt kunnen lezen, dat januari voor ons ook iets minder fijns had. Het virus kwam namelijk bij ons thuis. Maar nogmaals, inmiddels weer gezond.

 

We zijn nu bezig met maand 2, februari. Er is al goed nieuws gekomen, de scholen gaan vanaf maandag 8 februari weer open. Dat is al een mooi begin…. Wat de maand ons nog meer gaat brengen? Dat lees je weer op het einde van deze maand….