Category

Persoonlijk

Category

Begin maart deelde ik met jullie 10 facts about me. Dit werd goed ontvangen door de lezers. Mensen zijn schijnbaar toch wel nieuwsgierig. (Zelf hoor ik hier ook bij hoor) Daarom deel ik vandaag nog een keer wat leuke feitjes over mezelf. Zo leren jullie mij steeds beter kennen.

De vorige 10 facts about me gemist? Dan kun je ze hier terug lezen.

  1. De was opruimen vind ik vreselijk. Wassen en strijken zijn zo gebeurd, maar er staan geregeld boven 3 manden vol schone was. Ik vind het gewoon geen leuk klusje om alle was op te ruimen.
  2. Ik ben een opruim persoon. Ik heb er namelijk geen problemen mee om spullen af te geven of te verkopen. Opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd. Speelgoed, knutselspullen alles moet netjes geordend zijn.
  3. Koken doe ik zelden. En nee, we eten heus niet elke dag fast food of kant en klaar eten. Ik heb gewoon een lieve vriend die graag en lekker kookt. Dus uhm ja, ik kook gemiddeld 1 à 2 keer per week en hij de overige dagen.
  4. Ik ben dol op weekendjes center parcs. Niet altijd het goedkoopste, maar er zijn vaak leuke aanbiedingen. Dus gaan we meestal 2x per jaar een weekendje eropuit.
  5. Wij hebben thuis een poes Ollie en konijn Elsa. Beide lieve beestjes, maar verder ben ik geen echte dierenvriend. De poes is “van” vriendlief, het konijn “van” de kinderen.
  6. Ik bel dol op lijstjes, Overal vind je wel schriftjes, papiertjes of boekjes met “to do”. Ik moet eigenlijk gewoon 1 mooi boekje kopen en daar alles in opschrijven.
  7. Waar ik ook dol op ben? Sjaaltjes, een soort van kleine verslaving.
  8. Knutselen vind ik leuk en mogen de kinderen ook altijd van mij doen. Maar verven, pfff. De kleine man doet dit graag maar ik vind het vreselijk. Verf pakken, opruimen en het zit natuurlijk overal. Tegenwoordig is hij ook tevreden met waterverf en dat vindt mama heel fijn!
  9. Met zonnig weer draag ik heel vaak een zonnebril. Mijn ogen kunnen slecht tegen fel licht. Ik heb dan ook veel zonnebrillen (van die goedkope), zodat ze binnen handbereik liggen.
  10. Sushi, ik lust het niet! Ja, dat lees je goed. Ik zie op instagram en facebook berichten over sushi. Hoe lekker dat iedereen het vindt. Maar ik vind het echt niet lekker.

 

Vandaag is in Limburg de zomervakantie gestart. En ja, ook voor mij als juf. Heerlijk, bijna 6 weken zomervakantie. Het echte gevoel van vakantie moet nog komen, maar vanmiddag hebben we al geborreld met collega’s en nam ik afscheid van mijn huidige school.

 

Nieuwe uitdaging
Vandaag was mijn laatste dag op mijn huidige school. Na de zomervakantie start ik op een nieuwe werkplek oftewel nieuwe school. Ik heb een vast contract en binnen de stichting ga ik schuiven. Ik blijf nog steeds in de buurt werken en ook nog steeds binnen het cluster 4 onderwijs.

Cluster 4 onderwijs is voor kinderen met extra ondersteuning, veelal op gedragsgebied. Ontzettend leuk, uitdagend en soms ook wel zwaar werk. Maar zo trots en fijn gevoel wanneer je leerlingen vooruit ziet gaan.

 

Binnen de school waar ik nu werkte was een terugloop van leerlingen en moesten er een aantal leerkrachten gaan schuiven.

Bij een andere school was een plekje vrij, precies voor de dagen die ik graag wilde, namelijk 3 dagen oftewel een werktijdfactor van 0,6fte. Ideaal dus want zoals je vorig jaar kon lezen kreeg ik een vast contract voor 2 dagen. Gelukkig kreeg ik vanaf november wel een 3e dag erbij, maar dit was maar t/m vandaag.

Maar doordat ik nu wissel van werkplek / school krijg ik mijn 3e dag op mijn vaste contract erbij. Daarnaast wisselde ik ook graag, omdat de kans anders erg groot zou zijn dat ik naar een werkplek moest verder van huis. Of in ieder geval met een reistijd tussen de 30-45 minuten. Met 2 jonge kinderen geen ideaal plaatje dus. Nu heb ik een reistijd van 15 minuten.

 

In het begin heb ik nog getwijfeld want er was wel een kleine maar. Ik werk nu binnen het so (basisonderwijs) en de plek die vrij kwam was voor het vso (voortgezet onderwijs) Ik riep altijd dat ik dit liever niet wilde, maar met goed nadenken en gericht op de toekomst ben ik blij met mijn keuze. Ik ben uiteraard eerst gaan kijken bij het vso en ook gesprekken gehad. Hierbij had ik wel een goed gevoel.

 

So en vso
En nu kan ik verklappen dat ik gewoon binnen het so kan blijven werken, maar ook ga kennis maken met het vso. Een mooie nieuwe uitdaging. Dit kan, omdat deze scholen samen binnen 1 gebouw vallen en binnen het so ook nog plek vrij was voor 2 dagen. In overleg is deze keuze gemaakt en ik ben er tevreden mee. Nu eerst een aantal weken vakantie en daarna start ik met mijn nieuwe uitdaging. Voornamelijk het vso. Hier ga ik 1 dag werken bij 3e jaars leerlingen richting arbeid. Zeker spannend dus. En de overigen dagen zoals ik al schreef in groep 5/6 van het so.

 

Natuurlijk ga ik wel een aantal collega’s missen. Maar ik heb een fijn afscheidsfeestje gehad en gisteren door mijn groep 7a nog verwend met een eigen gemaakte taart.

En ik weet zeker dat ik snel genoeg ook weer nieuwe fijne collega’s krijg op mijn nieuwe werkplek. Maar eerst… VAKANTIE :

 

 

 

 

Wow, het waren twee prachtige, zonnige dagen. Eindelijk de zon waar we op gewacht hadden. En eindelijk de zomerkleren uit de kast halen. Want met dat warme was het toch echt nodig om wat luchtigs aan te trekken. Je wordt er gewoon blij van totdat…

 

Zomerkleding

Ik haalde mijn zomerkleding eens echt uit de kast. 3 korte broeken. 2 al zeker 3 jaar oud en 1 van mijn nichtje afgelopen zomer gekregen. Maar de korte broekjes zijn meer voor onze vakantie naar Zuid-Frankrijk of voor in eigen tuin.

Dan de rokjes. Leuk, maar 1 rokje heb ik gewoon al 6 jaar, oeps. De andere rokjes ook al zeker 1 of 2 jaar. Ik pas ze, passen nog prima, maar nee deze wil ik ook niet aan.

Dan verder met mijn jurkjes. Ja, daar kan ik wel wat mee. Luchtig, oké, de meeste jurkjes zijn ook al minimaal 2 jaar oud. Geloof dat ik vorige zomer 2 nieuwe jurkjes heb gekocht. Maar goed, zomerkleren draag je minder vaak en gaan dus langer mee.

 

Help de melkflessen!
Ik kies dus een jurkje om aan te trekken. Helemaal tevreden dat ik iets gevonden hebben totdat in de spiegel kijk. Probleem nummer 2. Mijn benen, geven ze licht? Of lijkt dat maar zo. Ze zijn wit, zoals de dames zeggen: “melkflessen benen”. Ik overweeg om toch maar voor een lange rok (jaja, ik heb er 1) of voor een dunne broek te kiezen. Ik zie de blikken van mensen namelijk al naar mijn benen gaan. Wow, die is wit! Maar hé, ik ben eigenlijk nogal gek. Ik zal toch ooit eens een beetje kleur op benen moeten krijgen. En dat lukt echt niet wanneer ik ze bedek.

In mijn puberteit werden mijn benen overigens wel bruin, laatste jaren helaas niet snel meer. Dus dit jaar ga ik gewoon weer voor de bruine benen. Ik heb nu eenmaal een lichte huid dus erg bruin zal ik niet worden.

Ik vertrek met mijn luchtige jurkje naar school, kinderen brengen en ophalen. Ik betrap mezelf…. ik verontschuldig me voor mijn melkflessen. Waarom? Vraag het me niet. Ik weet 100% zeker dat ik niet de enige dame ben met melkflessen. Dus bij deze Ode aan de Melkflessen benen!

 

Mijn doel
Wat nieuwe zomerkleren kopen. De mijne zijn niet versleten, maar ik heb mezelf al 2 jaar achter elkaar in dezelfde kleding gezien op de foto’s van Zuid-Frankrijk. Dat gaan we dit jaar toch anders doen. Ik had al een paar dingen gekocht (shirtjes, jurkje) en bestelde gisteravond nog een zomerjurkje en jumpsuit bij H&M (Nu nog afwachten of het gaat passen)

En mijn 2e doel, bij elke zonnestralen even minimaal een half uurtje met mijn benen in de zon. Van schoonmoeder de tip gekregen om de olie van het Kruidvat merk met zon bescherming te gebruiken. Dan wordt je sneller bruin. Wat houdt me tegen, niks. Of ja regendagen zoals vandaag. Zon kom maar op!

 

 

Ik lees eigenlijk altijd al graag. Vanaf het moment dat ik kon lezen las ik graag boeken. En nog steeds vind ik dat leuk. Alleen heb ik er de tijd niet altijd voor. Ofja tijd… de rust, de zin of wat dan ook.
Maar lezen is en blijft leuk en wanneer ik een boek uit heb denk ik altijd, zie je wel, gewoon tijd maken om te lezen.

 

Op kot met Jentel
Afgelopen maand heb ik dan ook 2 boeken gelezen. Het 1e boek ben ik gewoon in begonnen. Ik had het boek “Op kot met Jentel” al zeker 3 maanden geleden gewonnen via Onlybyme (houd je van boeken, dan moet je haar blog zeker volgen!). Ik begon erin te lezen en vond het meteen een leuk boek. Recensies over het boek kun je ook bij Onlybyme terug vinden.

Het gaat over een meisje dat voor het eerst op kot (kamers) gaat wonen. Ze leert nieuwe vriendinnen kennen en samen staan ze sterk.

 

Gestrand

Het 2e boek dat ik las was tijdens een paar dagen vakantie in Zeeland. Het boek was me aangeraden door mijn schoonmoeder. En wat was het een heerlijk boek. Het las zich makkelijk en vlot. Binnen 2 dagen was het boek dan ook uit.

Het boek gestrand gaat over een gescheiden moeder met 2 zoontjes. Ze besluit om eindelijk maar eens alleen met de kinderen op vakantie naar Turkije te gaan. Hoe dat afloopt? Ik zou zeggen lees het boek maar eens.

Ik ben zeker van plan om van deze schrijfster, Mariette Middelbeek, meer boeken te gaan lezen. Tenminste als ze allemaal op deze wijze zijn geschreven en zich zo makkelijk lezen.

 

Mijn boeken
Ik lees dus graag romantische of waargebeurde verhalen. Geen thrillers of oorlogsboeken. Gewoon van die boeken die zich heerlijk weg lezen. Ik hoop komende maand ook weer een boek te kunnen lezen. Er liggen er in ieder geval nog op me te wachten, om gelezen te worden.

Ik moet er gewoon vaker de tijd voor nemen. Lezen is ontspannend en leuke bezigheid.

 

Boeken die ik eerder gelezen heb vind je hier.

 

Welke boeken lees jij graag?

 

 

Ik ben een geordend persoon. De administratie is op orde, speelgoed gesorteerd en zo weinig mogelijk los slingerende spullen in huis. Oké, ik heb echt geen Pinterest waardig huis hoor. En ook hier liggen gewoon tijdschriften of post op tafel. Maar ik ben in ieder geval geen chaotisch persoon.

 

Vaste lasten
De administratie heb ik dus keurig op orde. Nu we sinds januari een nieuwe woning hebben, heb ik alles nog eens op een rijtje gezet qua vaste lasten. Ik ben zo iemand die dat allemaal wil weten.

Vaste lasten zijn in orde, geen abonnementen die we stiekem toch niet gebruiken of allemaal loterijen waar we aan mee spelen. Beide één telefoon abonnement en de postcode loterij waar we dan wel aan meedoen. Gewoon zoals het hoort dus. Geen gekke uitgaves.

Na alle vaste lasten blijft er nog een mooi bedrag per maand over. Ik vroeg me eens af waar dat geld allemaal naar toe gaat. Ofja ik weet het wel ongeveer, tanken, boodschappen, kleding en overige dingen zoals uitjes, cadeautjes enz. Toch ben ik eens gaan bijhouden hoeveel geld waar aan op gaat.

 

Wat een schok!!
Ik hield alles in een schriftje bij. Ik verdeelde de uitgaves in 5 categorieën. Boodschappen, tanken, kleding, uiteten/uitjes en overige.

En wat schrok ik op het einde van de maand toen ik zag wat wij aan boodschappen hebben uitgegeven. Ik durf het bedrag nog niet eens te noemen. Mensen onder een gemiddeld inkomen zouden van ons weekbedrag een maand moeten doen. Dit was voor mij echt even een eyeopener. Zonde om zoveel geld uit te geven aan boodschappen.

 

Waar gaat het mis?
De grote weekboodschappen zien er trouwens niet eens gek uit. Meestal gaan we naar de lidl. Een volle kar boodschappen tussen de 40-60euro. Maar dan, dan gaat het mis. Er zijn bepaalde producten die we liever bij Jumbo halen of die ze gewoonweg niet bij de Lidl hebben. Deze boodschappen halen we niet keurig ook in één keer. Nee, die doen we wel 3-4 keer per week. En dan nemen we stiekem altijd veel meer mee dan nodig is! En daar zit dus het probleem. Al die kleine extra dingen. Dat maakte ons totaalbedrag echt schandalig hoog!

 

En nu?
Ik wil dus toch wat extra op de boodschappen gaan letten. Want hier kunnen we zeker 150euro (als het niet meer is) op besparen! Dat geld kunnen we veel beter sparen bijvoorbeeld.

We hebben nu afgesproken dat we naast onze weekboodschappen bij Lidl ook nog maar één keer per week naar de Jumbo (of Jan Linders/AH) gaan. Op deze manier kopen we in ieder geval niet al die extraatjes.

En beter erop letten dat we eerst echt alles opmaken voordat we weer nieuwe dingen kopen. Het gaat hier vooral op de snoepjes, koekjes en chips.

Verder gooien we nauwelijks eten weg, groente en fruit gaan eigenlijk altijd wel op. Dus daar hoeven we verder niet op te letten.

 

Deze maand hebben we dus een doel. Veel minder geld uitgeven aan onze boodschappen! En even voor de duidelijkheid, luiers en verzorgingsspullen heb ik hier niet bij gerekend.

 

Heb jij wel eens bijgehouden wat je per maand uitgeeft aan boodschappen?

 

 

 

Heerlijk vind ik dat zo af en toe. Juist ja, lekker rommelen in huis. Vandaag was daar een perfecte dag voor. Vriendlief vrij, ik vrij, kinderen thuis en geen planning. Dus wat ga je dan je dan doen? Ik zal eerst eens kort laten weten wat we gisteren deden…

 

1e Paasdag

 

1e paasdag hadden we een gezellige dag. Eerst in de ochtend met de kinderen naar de binnenspeeltuin geweest. We moesten nog even een social deal bon opmaken. Rond de middag thuis een paaslunch. Nog even spelen en relaxen en rond de klok van 4 naar mijn moeder.

De kinderen hebben daar samen met hun neefjes paaseitjes gezocht en we hebben nog met zijn allen lekker gegeten. Eenmaal thuis op de bank naar vt wonen en boer zoekt vrouw gekeken. Programma’s die ik leuk vind en vaste prik zijn op zondagavond.

 

2e Paasdag

 

Voor vandaag hadden we geen planning en dan vinden vriendlief en ik het heerlijk om in en rondom het huis te rommelen. Zaterdag was ik al begonnen met de knutselspullen en vandaag ruimde ik hier en daar wat spullen op. En plaatste wat dingen op facebook groepen en marktplaats. Stond al een tijdje op mijn lijstje, maar het kwam er niet van.

Ohja, ik ben echt zo’n lijstjes persoon. Een schriftje even oppimpen en vullen met to do lijstjes. Lijstje voor een dag, langer termijn of mijn blog. I love it.

 

Maar even terug naar het rommelen in huis, vriendlief rommelde vooral in de tuin en ik dus in huis. De eerste spullen zijn al verkocht. Ook dat geeft een opgeruimd gevoel.

Ook verzamelden ik al spullen voor de vrijmarkt. Wat dit is inmiddels vaste prik. Samen met een vriendin naar de vrijmarkt. Ik dacht dat ik niet veel spulletjes meer zou hebben na de verhuizing, maar jeetje wat bewaart een mens veel. Conclusie, nog meer dan genoeg om te verkopen.

 

In de ochtend kreeg ik nog een telefoontje. Mijn nichtje uit Nijmegen was in Limburg, of ze even naar ons nieuwe huis mocht komen kijken. Natuurlijk mag dat.

Na de lunch zijn we even eropuit gegaan. Eerst even naar VanCranenbroek, oké, net zo’n slecht idee als Ikea en een woon boulevard. Ontzettend druk, maar dat mocht de pret niet drukken. Daarna nog even langs de kringloopwinkel. We komen er eigenlijk nooit, maar bij rommelen in huis past dit er wel bij. Ik vond er voor 1 euro een prachtige vaas.

 

De rest van de middag hebben we weer al rommelend door gebracht. De kinderen speelden voornamelijk buiten, want gelukkig kwam er nog een paaszonnetje. Ik vulde mijn schriftje met wat lijstjes voor de meivakantie. En ik bereidde de gourmet voor.

Samen met mijn moeder en ons gezin hebben we gegourmet.

 

Af en toe is zo’n heerlijk rommeldagje heerlijk! Wat hebben jullie vandaag gedaan?

 

 

 

Ik blog nu bijna een jaar op mijn eigen domein byjon. Dit bevalt me overigens goed. Bloggen is een hobby en ik vind het leuk om te doen. Een vast groepje lezers, af en toe een leuke samenwerking en soms een gastblog.
Maar ik blog nooit heel persoonlijk. Mijn blogs gaan over ons gezin, de kinderen (overigens zonder gezichtfoto’s of diepe details), creativiteit,  leuke uitjes en spelletjes (tips voor kids), recepten noem maar op, veelal wat ik leuk vind.

Maar vandaag deel ik eens wat persoonlijks. Namelijk 10 feitjes over mezelf. Zodat je ook mij, de persoon achter dit blog, stapje voor stapje leert kennen. Dus hier komen 10 willekeurige feitjes over mezelf…..

10 facts about me

  1. In mijn vrije tijd (lees thuis) draag ik het liefst een joggingbroek, heerlijk. Wanneer ik een rokje of jurkje ergens naar toe heb aan gehad, vervang ik dit thuis vrijwel meteen voor een joggingbroek.
  2. Ik ben een buikslaper. En volgens mij ben ik dit al van jongs af aan. Beide kinderen hebben dit van me over genomen.
  3. Zittend ontbijten? Uhm tijdens werkdagen heb ik hier echt geen tijd voor. Ik eet mijn ontbijt terwijl ik genoeg andere dingen (lees tassen klaarmaken, kinderen verzorgen, schoenen aantrekken) doe.
  4. Ik koop mijn kinderen wel eens om met een snoepje. Maar hè, welke moeder doet dit nu niet.
  5. Ik vind een boterham met paté en puntjes curry heerlijk. Geen idee waar dit vandaag komt? Ik at het vroeger al volgens mijn moeder.
  6. Ik lees graag kinderboeken. Ze blijven gewoon leuk, lezen makkelijk en ja ik vind het gewoon leuk.
  7. Ik speel vals met mijn lengte. Ik ben maar een mini mens. Volgens mij ooit gemeten op 1.59m, maar dat klinkt zo klein. Ik maak er dus gewoon altijd 1.60m. Wat maakt die ene cm nu uit? Ik zal me binnenkort eens goed meten.
  8. Ik draag lenzen en een bril met twee verschillende sterktes. Links -6,00 en rechts -2.50
  9. Ik ben dol op chipjes. Ik probeer ermee te stoppen om 1,5kg lichter te zijn. Ik mag eigenlijk niet klagen (ja, dit mogen jullie ook weten, ik weeg 56,5kg) over mijn gewicht. 55 kg is mooi, maar die chipjes zijn gewoon te lekker. Vooral de deep ridged van Lays. Dus ja, ik eet geregeld chips.
  10. Sport kijken op tv vind ik vreselijk. Voetbal vooral. Zelfs met een EK of WK zul je mij niet zien kijken. Ik heb overigens geluk dat vriendlief er ook weinig aan vindt. Al kijkt hij wel met een EK of WK.

Dat waren ze dan. En wie weet deel ik over een tijdje weer andere feitjes over mezelf.


 

Ik schreef eind december een persoonlijke blog over mijn doelen. Doelen die voor mijn gevoel zeker haalbaar zijn. Doelen die algemenere zijn en doelen die ook voor een langer termijn gelden. We zijn inmiddels een kleine 7 weken verder. Oh en echt waar, ik heb nog nauwelijks iets aan mijn doelen gedaan. Te druk, vergeten, ik weet het niet. Het gaat dus meteen al mis!

 

    • Het eerste doel heeft toch een beetje met lijnen te maken. En nee, niet opeens drastisch lijnen….

 

Ik kan gelukkig opgelucht ademhalen, want er zijn in ieder geval geen kilo’s bijgekomen. Maar van het meer bewegen is nog weinig terecht gekomen. Mijn tennisles heb ik 2 keer moeten afzeggen en dat is al niet wekelijks. Bewegen en sporten krijgt dus al een dikke min! Minder snoepen, uhm ook helaas pindakaas. De chipjes in de avond blijven lekker.

 

    • Minderen met mijn telefoon, social media.

 

Zoals ik al eerder schreef, 2 apps zijn al verwijderd van mijn gsm. Begin januari ging dit doel vrij goed, maar dat had een reden. Onze wifi was al omgezet naar ons nieuwe huis. In ons oude huis, waar we nog ruim 2 weken woonden, hadden we een tijdelijk internet. Ik zette mijn wifi, maar ook mijn 4G bewust uit. Ik vond het niet erg, miste het niet.

Maar zodra we in ons nieuwe huis woonden en ik weer volledig wifi kreeg, ging mijn gebruik weer omhoog. Ik zag laatst een app waarop je kan zien hoeveel tijd je doorbrengt op je gsm. Misschien dat ik dat eens moet gaan proberen en er zo meer bewust van wordt.

 

    • Mijn blog. Daar wil ik ook weer wat meer aandacht aan gaan besteden.

 

Dit gaat nog niet zoals ik wil. Mijn hoofd zegt steeds om de dag een blogje plaatsen. Maar dit lukt me gewoonweg niet. Ik zou op mijn twee vrije dagen vooruit moeten werken. Ideetjes zijn er in ieder geval genoeg. Het gaat wel beter dan december en begin januari maar ik wil nog meer. De diy blogs voor Onlybyme staan (voorlopig) stil. Zelf had ik er weinig tijd voor en de blog van Onlybyme is vooral gericht op boeken. Recepten en Diy’s (wekelijks) pasten er niet meer goed tussen. Maar je kan me toch nog af en toe tegen komen bij Onlybyme, met een review of gastblog (uitje).

 

    • Ons huis echt ons thuis maken.

 

Hee, een doel dat best wel goed gelukt is! Sinds 20 januari wonen we in ons nieuwe huis. Op wat kleine dingen na is het huis af. We genieten volop, er staan al leuke spulletjes en ik voel me ook echt al thuis. .

 

    • Vaker knutselen met dochterlief.

 

Nog een doel dat er nog niet van gekomen is. Ik had wel ideetjes klaargelegd, maar daar is het dan ook bij gebleven. Maar dit doel gaat zeker goed komen.

 

    • En een doel dat ik eigenlijk ook al geregeld met mezelf heb afgesproken, maar toch niet lukt. Wat meer sieraden dragen en mooie kleding.

 

Ook dit gaat mis. Haha, wat erg. Natuurlijk is dit een doel waar ik alle tijd voor heb, maar ik moet het ook gewoon echt doen! Ik heb wel al een keer mijn nagels gelakt en armbandjes gedragen. Dus het begin is er. En nee, ik loop er nog steeds niet als een slons bij, maar wat meer vrouwelijker mag wel.

 

We zijn natuurlijk pas halverwege februari en nog tijd genoeg in 2017. Maar als het nu al mis gaat…. Ik ben benieuwd wat de komende weken gaat gebeuren. Ik ben nu in ieder geval weer opgefrist met mijn doelen 😉

 

 

Wanneer je met zijn tweetjes bent, kun je vaak gaan en staan waar je wil. Spontaan zin in een avondje uit? Trek de jassen aan en je kan gaan.
Zodra er kinderen in het leven komen wordt dit lastiger. Je kan niet spontaan met zijn tweetjes weg, want waar breng je de kinderen heen? Dit is toch iets wat je van tevoren moet afspreken, quality time met je partner.

 

Met zijn tweetjes

 

Voor een relatie is het belangrijk dat je ook af en toe iets zonder je kinderen doet. Hoe lief en leuk je kinderen ook zijn, hoe gezellig het ook is als gezin, toch is het belangrijk.

Vriendlief en ik proberen dit ook wel te doen. In ieder geval 1 keer per maand. Klinkt niet heel vaak zou je zeggen, maar wekelijks is gewoon niet haalbaar. En voor ons is dat ook niet nodig. Ik denk eerlijk gezegd voor de meeste mensen niet.

Wanneer we maar gewoon af en toe heerlijk de tijd samen hebben.

 

Wat doen wij?

 

Wanneer vriendlief en ik samen iets willen doen is het meestal even naar het thermaalbad of een hapje eten. En soms gaan we naar een musical of theater. Zo staat er vrijdag 7 april al een theaterbezoek gepland voor de grote improvisatie show. Het duurt nog even, maar wel een avondje voor ons tweetje. We zorgen dan voor een oppas. Dit kan 1 van de oma’s zijn of onze nieuwe oppas. Meestal kan 1 van die personen wel. Kunnen ze maar even oppassen wordt het een etentje, kunnen ze langere tijd oppassen, wordt het thermaalbad of iets anders.

 

Toen we nog maar 1 kindje hadden, gingen we ook wel eens een nachtje weg. Nu met 2 kinderen komt dit eigenlijk niet meer voor. Vaak vinden de oma’s het te lang om een hele dag en nacht op te passen. Ze zijn immers 60+, waarvan 1 werkende oma en ze hebben ook een eigen planning. Hierdoor lukt een nachtje weg dus niet snel. Zou het noodzaak zijn, doen ze het met alle liefde hoor. Dat weet ik zeker.

 

Wat kun je doen?

 

Ik zou best eens iets anders met zijn tweetje willen doen dan uiteten of thermaalbad. Want er is genoeg dat je met zijn tweetjes kan doen voor quality time of date night.

Samen weer eens naar de film, naar een leuke stad lunchen / winkelen, nachtje weg, naar Scheveningen (zonder kinderen) of een avondje naar een leuk concert.

 

Wat doen jullie wanneer je een dagje/ avondje alleen bent met je partner? Of nog leuke tips.

 

 

Het was even een paar dagen stil op mijn blog. Ik was druk bezig met de laatste dingen inpakken. Daarnaast was er in ons oude huis geen wifi meer. Dit was al omgezet naar ons nieuwe huis. Ook nog werken, kinderen en de dagelijkse zaken dus het bloggen stond op een laag pitje. Maar ik ben er weer!

 

We zijn verhuisd – Verhuisbedrijf

 

Jaja, we wonen in ons nieuwe huis. We hebben al 1 nacht hier geslapen en het is goed bevallen. Gisteren om 8:00 stond het verhuisbedrijf klaar. 3 mannen gingen deze klus klaren. En wat ging het snel. Ze liepen een rondje door het huis en daarna inladen. Nog 2 keer koffie pauze en om 11:30 was de klus geklaard.

Ons huis was leeg. Zelfs de zolder, waar ik nog wat losse rommel had liggen en dacht dat komt van de week wel, hadden ze allemaal meegenomen.

Aangekomen bij ons nieuwe huis weer even een rondje gemaakt. Zelf hoefde ik niks te doen. Ik stond naast de vrachtwagen en gaf aanwijzingen waar alles naar toe mocht. Ideaal. En om 14:30 was de vrachtwagen weer leeg en stond alles op zijn plek in ons nieuwe huis.

Een verhuisbedrijf is gewoon een aanrader. Het is niet goedkoop, maar je hebt wel alles in 1 dag tijd verhuisd. Zeker met kinderen is dit prettig.

De mannen draaiden onze bedden en kasten uit elkaar en hebben vervolgens alles weer netjes in elkaar gedraaid. Zelf hoef je dus alleen maar in- en uit te pakken en aanwijzingen te geven.

 

Uitpakken!

 

En gisteren ben ik meteen, met wat hulp, begonnen met uitpakken. En ik kan je verklappen, bijna alle dozen zijn leeg. De kinderenkamers waren als eerste klaar. De kamertjes zijn echt leuk geworden. Een room-tour zal zeker nog volgen.

Er staan natuurlijk wel nog dozen op de kleine zolder met papierwerk en boeken. Maar deze dozen pak ik allemaal rustig uit zonder de kinderen.

Op de grote zolder staan ook nog dozen, maar deze kunnen zo blijven staan. Het zijn dozen met fotoalbums van vroeger, een oude trein (van vriendlief) en de seizoensspullen (Carnaval, Pasen, Sint en Kerst)

 

Help, geen keuken

 

En er staan nog veel dozen met keuken inhoud. Helaas moeten we nog 12 dagen zonder keuken. Dan wordt de nieuwe keuken namelijk pas geplaatst. De oude keuken hebben we er wel al uitgehaald. Dit was wel zo handig i.v.m. stof en stucwerk dat nog moest gebeuren.

Er staat nu dus een tafel met wat spulletje en een elektrisch fornuis met 2 pitten. We kunnen ons dus wel redden. Koelkast en vriezer zijn gewoon aanwezig.

Het enige nadeel is dat we geen kraan met wasbak hebben. Wel een kraantje om water te pakken, maar geen warm water. Ik verheug me nu al op de nieuwe keuken. En ook op onze nieuwe grote tafel. Deze wordt 10 februari geleverd. Nog even geduld hebben dus.

Sfeer in huis

 

Ons huis wordt wel al gezellig. Hier en daar nog wat kaal, omdat van een kleiner naar een groter huis zijn verhuisd. Maar dat zal de komende weken allemaal gezellig worden gemaakt. Rondje Ikea en Action doet al wonderen. Wat plantjes in huis ook. We hebben al 1 grote plant gekregen en we weten dat er nog 1 aan komt. Dit zijn de kleine dingen die een huis warmte geven.

Oh en natuurlijk de gordijnen. Dit geeft ook warmte en sfeer aan een huis. De gordijnen zijn besteld. Ik vermoed dat ze eind volgende week opgehaald kunnen worden.

Dus langzaamaan wordt ons huis een echt thuis.

 

Ik geniet nu in ieder geval al van ons nieuwe huis.