Category

Persoonlijk

Category

 

We hebben nu ruim twee weken de sleutel van ons nieuwe huis. En er is gewoon al ontzettend veel gedaan. Wat een fijn gevoel. Want over 12 dagen gaan we er officieel wonen. Ik kijk er echt naar uit.

 

Klussen

 

We hebben de grote klussen in twee weken tijd afgekregen. Vriendlief, mijn moeder en peettante zijn de harde werkers. Zij hebben veel dagen ontzettend hard gewerkt.

 

Daarnaast heeft mijn broer, oom en schoonbroer ook nog wat hulp verricht. Altijd fijn, een dag een extra klusser is altijd meegenomen. Zelf heb ik af en toe wat kunnen helpen, maar voornamelijk bij de kinderen gebleven en de lunch verzorgt voor de harde werkers.

 

Wat we allemaal afgekregen hebben in deze 2 weken:

 

    • Boven en beneden alles gewit (Muren en plafonds)

 

    • Deuren schuren en geverfd

 

    • Deurklinken vervangen

 

    • Balkjes in de woonkamer allemaal wit gemaakt

 

    • Radiatoren geverfd

 

    • Gleuven allemaal gekit

 

    • Keuken eruit gehaald en stopcontacten verplaatst (stukadoor komt 17 jan en in week 4 komt de keuken)

 

    • Toilet eruit gehaald, inbouw toilet laten maken en laten betegelen (Alleen nog even voegen in het toilet)

 

    • Stopcontacten overal vervangen

 

    • Boven is al een gedeelte schoon gemaakt

 

    • Buitenlamp met sensor opgehangen

 

Dus met andere woorden we zijn zo goed als klaar. Dat dit alles gelukt is in ruim 2 weken tijd is gewoon fijn. De komende 1,5 week hebben we dan voor het opruimen van de spullen. En zodra de stukadoor is geweest kan beneden het beschermpapier van de vloer af en kan daar ook schoon gemaakt worden.

 

Opruimen en inpakken

 

Zelf ben ik wel thuis aan de slag gegaan. Zo heb ik de kasten al opgeruimd en veel spulletjes zitten al in dozen.

Zoals plastic bakjes van de keuken, helft van de puzzels en spelletjes, accessoires uit de woonkamer wat administratief werk, maar nog veel meer. In totaal staan er zeker al 20 dozen hier in huis. De komende week zullen er zeker nog dozen bijkomen.

En dan is het wachten tot vrijdag 20 januari. De dag dat de verhuizers komen en we naar ons nieuwe huis gaan.

 

Verder heb ik ook al gordijnen voor de woonkamer uitgezocht en besteld. Over 3 weken zijn ze klaar. Ook hebben we een nieuwe klerenkast voor ons zelf gekocht en een klein tafeltje voor de kinderen. Dit tafeltje komt in de woonkamer. Hier kunnen ze aan ontbijten, spelen of kleuren. We hebben dan wel een grote speelkamer, maar ze mogen evengoed in de woonkamer komen.

 

Wat moet er nog gebeuren

 

De stukadoor komt nog voor de keuken en de keuken moet nog geplaatst worden. We moeten dus even minimaal 1 en maximaal 2 weken zonder keuken leven. Maar met een klein fornuis komt dat wel goed.

 

Dan moeten we nog een nieuwe lamp voor boven de grote tafel. Deze grote tafel met stoelen komt 10 februari dus daarna gaan we voor een lamp kijken.

 

Zodra de gordijnen er zijn moeten deze nog worden opgehangen en voor het kleinere raam aan de zijkant moet ik nog iets halen. Ik weet wel al wat, dus dit zal binnenkort gehaald worden. Er komt een rolgordijn. Boven laat ik nog even de oude rolgordijnen, van de vorige bewoners hangen, maar ook hier wil ik nog nieuwe voor halen.

 

Tips

 

Ik kan je vertellen het geld vliegt eruit met verhuizen. Maar ook hier kun je geld mee besparen.

Zo hebben wij goed de krantjes in de gaten gehouden. Want bij praxis / gamma is geregeld verf in de aanbieding.

Ook zit er vaak een bonnetje met 20% korting in hun folder. Toch altijd weer mooi meegenomen.

En zo koos ik ervoor om de gordijnen bij kwantum te kopen. Zij hadden een actie voor het gratis laten maken. In totaal was dat weer meer dan 100 euro goedkoper.

 

En ideaal wanneer je wat handige mensen binnen de familie of vrienden hebt. Zo is mijn broer handig met elektrische tijd, mijn moeder en peettante konden prima verven en voor het toilet hadden we een goede kennis. Ook hier bespaar je dan weer kosten mee.

 

Ik tel de dagen dus af…. nog 12 nachtjes…. Ik zal jullie daarna zeker wat kiekjes uit ons nieuwe huis laten zien.

 

 

 

 

 

 

Via facebook komen er geregeld leuke winacties voorbij. Van pagina’s of van bloggers. Dit zijn vaak mooie prijzen en eenvoudig om mee te doen. Zo zag ik bij Coolest Kid on the blog ook een winactie. Doorklikken naar haar blog en ik dacht “hier doe ik aan mee”.

 

Het ging om een stamboomhanger van names4ever. Een mooi rond sieraad met een prachtig klein boompje. Het sprak mij meteen aan omdat ik op deze manier onze kinderen maar ook mijn vader bij me kan dragen.

Mijn vader is helaas afgelopen mei gestorven na een zware operatie. De operatie was voor zijn lichaam, dat niet meer 100% fit was, teveel. Na een strijd van 3 dagen moesten we afscheid van hem nemen.

 

Ik was dus enorm blij toen ik vorige week een mailtje kreeg dat ik de gelukkige winnares was van het mooie sieraad. Ik koos voor een zilver stamboompje met 6 namen inclusief de bijpassende geboortesteentjes. De geboortesteentjes geven de maand van de geboorte aan. Het wordt met een klein, subtiel steentje weergegeven. Ik vind het persoonlijk erg mooi.

 

De 6 namen die erin staan zijn van mijn ouders (gewoon als mam en pap) onze twee kinderen en van vriendlief en mezelf.

 

    • Links bovenaan is onze dochter met Amethist (Februari)

 

    • Rechts bovenaan is onze zoon met Granaat (Januari

 

    • Links onder vriendlief met Saffier (September)

 

    • Links onder mijn eigen naam Geel Popaas (November)

 

    • Rechts onder mijn moeder met Aquamarijn (Maart)

 

    • Recht helemaal onderaan mijn vader met Peridot (Augustus)

 

Omdat ik ontzettend blij ben met deze mooie stamboomhanger wilde ik het graag met jullie delen. Names4ever heeft trouwens nog meer mooie sieraden.

 

Dit is geen gesponsord bericht, maar door mezelf geschreven omdat ik dit mooie sieraad graag met jullie wilde delen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allereerst nog voor iedereen een Gelukkig 2017 en dat het een mooi jaar voor iedereen mag worden!

 

 

Wij hebben twee kinderen. Een kleine man, die over 9 dagen 3 jaar wordt en een dame van 5 jaar. Door de week wanneer vriendlief en ik werken hebben we geluk met onze moeders. Beide oma’s passen graag op. Ze hebben dit zelf aangeboden. Ze weten beide ook, wanneer het teveel wordt of het gaat niet meer, wij een gastouder gaan regelen.

 

Oma’s als oppas

 

Schoonmoeder, omi past elke maandag op en mijn moeder op donderdag en vrijdag. We zijn dus ontzettend blij. Het bespaart ons kosten en de kinderen vinden het gezellig met oma. Ze zijn tussen de middag gewoon thuis en hoeven niet over te blijven. Daarnaast hebben wij het geluk dat vriendlief werkt van 5.30 tot 14:00 en hierdoor om 14:45 thuis is. En de oma’s dus geen lange dagen hoeven op te passen.

Toch merken wij ook wel dat de oma’s een jaartje ouder worden en beide 60+ zijn. Overdag oppassen vinden ze niet erg, maar om ook nog in de avonden en weekenden op te passen werd wat veel. Ze hebben beide ook nog hun eigen leventje en daarnaast werkt 1 van de oma’s nog een aantal uren per week.

 

Nieuwe oppas

Hoe blij we ook met de oma’s zijn, het werd tijd om een oppas te zoeken. Een oppas voor de avonduren. Zodat de oma’s dit niet meer hoeven te doen. Op vrijdag komt het namelijk geregeld voor dat vriendlief en ik beide moeten tennissen. Een oppas voor dat 1,5 uurtje zou wel handig zijn.

We wonen in een klein dorp met genoeg jonge dames. Maar je wil toch graag een dame die bij je past, bekend is voor de kinderen en waarvan je weet dat zit wel goed.

We wisten wel een dametje, ze is bijna 14. Nog wat jong, maar wel een lief en verantwoordelijke dame. Ik besloot eerst haar moeder te vragen. Wel zo netjes, vind ik zelf. Haar moeder reageerde enthousiast en wist zeker dat haar dochter graag zou willen. En ja, zo kwam ze op een vrijdag oppassen. De kinderen waren helemaal blij. Ze kenden haar al. Ze woont immer een aantal huizen bij ons vandaan, althans nu nog. Want we verhuizen binnenkort.

 

Het oppassen ging prima, kinderen blij, oppas vond het leuk. En vooral, wij blij. We hebben wel besloten, gezien haar leeftijd, dat als we echt een hele lange avond weg gaan of ver weg, we de ouders nog inschakelen. Maar voor de vrijdagavond en korte uitjes is dit ideaal.

Zo zijn vriendlief en ik afgelopen vrijdag gaan uiteten. Oppas een berichtje gestuurd en en geregeld. Zo fijn. Zo hebben wij ook wat meer vrijheid en samen quality time. En met deze oppas kunnen wij met een gerust hart weg.

 

Voordeel van een jongere dame is dat ze zelf nog niet op stap gaat of druk in de weer is met vriendjes. Hierdoor zijn ze vaak toch wat flexibeler. En zou het toch een keer laat worden en de oma’s kunnen niet, mag ze altijd een vriendin meenemen. Geen enkel probleem.

Natuurlijk betalen we deze oppas. Dat hoeft bij oma’s niet, maar dat vinden we helemaal niet erg. Best lastig nog, wat betaal je een oppas. Even rondvraag gedaan bij mijn tennisvriendinnen en schoonzusje. Ook nog even via google gezocht. Ik denk dat we een keurig bedrag betalen voor een bijna 14 jarige met 2 kinderen waar ze op past.

 

Dus ja eindelijk een oppas gevonden, we hopen dat ze voorlopig nog graag oppast!

 

Hebben jullie een vaste oppas of ook de oma’s?

 

 

 

Het is vandaag 2 Kerstdag. Veel mensen brengen deze dag met familie en lekker eten door. Wij doen het dit jaar anders.

We hebben namelijk donderdag 22 december de sleutel van ons nieuwe huis gekregen. En wat is er nu leuker dan meteen aan de slag te gaan in dit huis.

Nu hebben we nog wel 3 1/2 week de tijd tot de verhuiswagen voor de deur staat en we officieel verhuizen, maar toch.

Vriendlief heeft de komende 2 weken vrij. Deze tijd willen we dan ook goed benutten met klussen in huis. Want we willen het natuurlijk wel graag meteen ons thuis maken.

 

We hebben al  klusdagen erop zitten, gecombineerd met Kerst. Kerstavond hebben we met schoonfamilie doorgebracht. Cadeautjes onder de boom en samen eten. Een fijne avond. 1e Kerstdag zijn we bij mijn moeder gaan gourmetten. Maar vandaag 2e kerstdag hebben we geen planning. Of eigenlijk wel; klussen in ons huis. Ik heb hierdoor ook minder een kerstgevoel dan andere jaren.

Maar stiekem vind ik het klussen in huis ook ontzettend leuk. Oké, ik klus zelf weinig. Met 2 kinderen niet ideaal. Maar ik verzorg wel de mensen die helpen, geef rondleidingen aan familie en vrienden die even langs komen en hier en daar kan ik een klein klusje doen.

 

Wat er zoal moet gebeuren:

 

    • Muren verven (beneden en boven)

 

    • Toilet beneden vernieuwen (staat gepland en al afgesproken met een mannetje)

 

    • Deuren schuren en verven

 

    • Kozijnen verven

 

    • Radiatoren lakken

 

    • Gleuven dicht kitten

 

    • Nieuwe keuken dus de ouder keuken moet eruit

 

Uhm ja, dat zullen de grootste klussen zijn. We hebben gelukkig wat hulptroepen dus het komt allemaal wel goed. Natuurlijk komen er dan nog andere zaken bij kijken. Zoals nieuwe overgordijnen uitzoeken en voor de kinderslaapkamers ook een nieuw rolgordijn. Ik heb al wat voorwerk gedaan via internet. Vandaag even alles opmeten.

Overgordijnen voor beneden heeft minder haast, de oude bewoners zijn zo lief geweest om de gordijntjes an jalozieën. te laten hangen. Boven vind ik het belangrijker i.v.m. de nachten. Het moet dan wel donker zijn, wanneer de kinderen slapen. Al zal dat geen probleem zijn. Op dit moment gaan ze naar bed en staan ze op met buiten donkere lucht. Het zijn helaas vroege vogels.

 

 

 

 

 

 

 

Deze twee weken kerstvakantie gebruiken wij dus nuttig. Natuurlijk zorgen we voor de kinderen dat er tussendoor ook nog leuke uitjes zijn. Dochterlief heeft al geluk, op het einde van de vakantie een kinderfeestje met een leuk uitje!

 

Dus ja, wij klussen vandaag 2e Kerstdag! Wat doen jullie?

 

 

Nog een week en dan is ook de laatste maand van het jaar voorbij. Veel mensen gaan goede voornemens bedenken. Ik zelf doe hier ook vaak aan mee, maar iedereen weet dat er weinig van terecht komt. Doelen als lijnen, meer sporten, stoppen met roken. Dat laatste doe ik (gelukkig) niet. Maar de rest, uhm nog nooit gelukt!

 

Dit keer zag ik wat persoonlijke doelen op blogs voorbij komen die wat groter of algemener zijn. Dat zette mij aan het denken. Daarom deel ik vandaag doelen met  jullie die ik graag wil uitvoeren in 2o17.

 

Mijn persoonlijke doelen

 

    • Het eerste doel heeft toch een beetje met lijnen te maken. En nee, niet opeens drastisch lijnen. Maar doorgaan zoals ik nu bezig ben. Wat minder suiker, snoep, chipjes en wat vaker gezonder eten. Dit lukt aardig. Ik ben er misschien een klein beetje mee afgevallen, maar daar blijft het dan ook bij. Het liefste wil ik 2,5 kilo nog afvallen, maar dan zou ik toch meer moeten sporten en … oeps, de chips en chocolade lech 100% moeten laten staan. Dus dat gaat hem niet worden.

 

    • Minderen met mijn telefoon, social media. Ik heb al twee apps van mijn iPhone verwijderd. Snapchat, dit heb ik overigens helemaal verwijderd (mijn account) en twitter heb ik eraf gehaald. Dit scheelt al in gebruik. Maar momenten met de kinderen, moet die telefoon gewoon even aan de kant.

 

    • Ik wil het wandelen, wekelijks weer oppakken. Gezond, beweging en gewoon even je hoofd legen.

 

    • Mijn blog. Daar wil ik ook weer wat meer aandacht aan gaan besteden. Sinds november werk ik weer 3 dagen en hierdoor minder tijd gehad. Ook door onze verhuizing, waar we momenteel mee bezig zijn, schiet het bloggen erbij in. Dus na de verhuizing (eind januari) wil ik weer meer bloggen. Een blog planner ligt al klaar met wat leuke onderwerpen.

 

    • Ons huis echt ons thuis maken. We hebben inmiddels de sleutel van ons nieuwe huis. Er wordt ook al druk geklust. Halverwege/eind januari gaan we helemaal om en zullen we er voor het eerst slapen. Ik wil het dan gezellig en knus in huis gaan maken.

 

    • Vaker knutselen met dochterlief. Ze vindt dit zo leuk. Maar door alle drukte de laatste weken niet vaak meer gedaan. Dus ook hier ga ik voor zorgen.

 

    • En een doel dat ik eigenlijk ook al geregeld met mezelf heb afgesproken, maar toch niet lukt. Wat meer sieraden dragen en mooie kleding. Ik heb leuke kleren hoor, maar gewoon casual kleding. Ik ben niet zo van de make-up, hoge hakken en strakke jurkjes. Maar toch vind ik het altijd prachtig bij anderen. Ik neem me daarom altijd voor om wat meer rokjes, jurkjes en hakken te dragen. Afmaken met wat make-up en sieraden. Ik ben gewoon zo’n moeder die er verzorgd uit ziet, maar verder niks bijzonders. En in de avonden, na werktijd, gewoon heerlijk een jogging outfit kan aantrekken.

 

Best nog wat puntjes. Ik ga er in ieder geval op letten en hopen dat het me lukt. Er zullen vast nog meer dingen zijn, maar hier ga ik me eens op richten.

 

Heb jullie voornemens of doelen?

 

Iedereen is denk ik wel ergens verslaafd aan. Dit kan van alles zijn, chocolade, winkelen, schoenen of wat dan ook. En ja, ook ik heb een verslaving. Of ja, verslaving is misschien een groot woord. Maar er is wel iets dat ik graag verzamel of beter gezegd draag.

Sjaaltjes

Ik ben een sjaaltjes mens. Of het nu warm of koud is, ik draag bijna dagelijks een sjaaltje. Ik vind het gewoon leuk staan, maar vooral in de herfst en winter lekker warm bij mijn nek.

Maar ook in de lente of zomer kan ik rustig een sjaaltje dragen. Dit zijn dan niet zulke dikke, maar toch heb ik al snel iets om mijn nek hangen.

Ik weet nog dat mijn vader wel eens zei “Doe die sjaal af” of “Zonder sjaaltje ben je mooier”. Ook kreeg ik op het einde van het schooljaar een vriendenboekje van mijn groep 8. En ook daar stond het: de juf met de sjaaltjes of het nu warm of koud is.

Ik herkende mezelf er meteen in, want ja… deze leerling had gelijk.

Ik heb thuis dan ook een mand vol sjaaltjes. Gewoon gekocht in de winkel of via een vrijmarkt. Het is trouwens niet zo dat ik elke keer een sjaaltje koop wanneer ik in een winkel ben. Zo erg is mijn verslaving nu ook weer niet. Maar wel verslaafd in het dragen van een sjaaltje.

Zonde…

Op een of andere manier voel ik me kaal zonder sjaaltje. Ik vind mezelf dan ook witjes. Ik heb nu eenmaal een lichte huid. Maar tevens vind ik het ook zonde wanneer ik er eentje draag. Want op deze manier draag ik al mijn leuke kettinkjes weer niet. Terwijl ik echt wel leuke heb, die zeker gezien mogen worden. Ik probeer daarom met een etentje of uitje geen sjaaltje meer te dragen, maar gewoon een shirtje of blousje met een mooie ketting.

Ik denk dat het ook een kwestie van wennen is voor mezelf, mezelf gewoon mooi vinden zonder sjaaltje

 

Vandaag gewoon een babbel blogje. Ik heb nog genoeg ideetjes waar ik over wil schrijven, maar de tijd ervoor ontbreekt. December is nu eenmaal een drukke maand met de Sinterklaas en Kerstdagen. Wel ontzettend leuk. Deze maand krijgen we natuurlijk ook de sleutel van ons nieuwe huis. Ook hier zijn we druk mee. Deze maand wellicht wat minder blogjes. Vanaf januari ben ik er gewoon weer  en hopelijk ook weer bij Onlybyme, voor de diy en knutsel blogs.

 

Sinterklaas

 

De goede man is vandaag weer op weg naar huis. Leuke dagen, maar ook fijn wanneer hij weer terug naar Spanje gaat. De kinderen hebben twee fijne dagen gehad. Zondag bij oma samen met mijn broer en gezin. Frietjes gegeten en pakjes uitgepakt.

Maandag avond thuis gegourmet met natuurlijk pakjes. Ze zijn weer goed verwend.

Stiekem blij dat ik alle pietenpakjes en het sinterklaaspak weer heb kunnen opbergen. Ze slingerde door het hele huis. Ook de andere Sinterklaas spulletjes zijn opgeruimd. Rust!

Hiervoor in de plaats wat Kerstspullen van zolder gehaald. Maar erg veel Kerstspullen zal ik niet neer zetten. Gewoon wat leuke versiering, en dat is het. Want….

 

Nog 16 dagen…

 

Nog 16 dagen totdat we de sleutel van ons nieuwe huis krijgen. Ik heb er zo’ zin in. Eerst wat klusjes en in januari verhuizen we dan echt. Dus je raadt al dat rondom de Kerstdagen veelal zullen klussen.

Ik ben dus, zoals je al eerder kon lezen, ook hier en daar opruiming aan het doen. Het zijn vaak maar kleine dingetjes die ik weg gooi of verkoop, maar het zal vast wat verhuisdozen schelen.

Verhuizen heeft dus als voordeel dat je een opgeruimd huis krijgt.

 

Vorig weekend hebben we al een ritje naar Ikea gemaakt. We kochten een nieuwe speelgoedkast en wat kleine dingetjes. We willen de speelkamer namelijk zo snel mogelijk in orde maken. Zodat wij kunnen klussen en verven in de Kerstvakantie en de kinderen er al kunnen spelen.  Nog even geduld dus tot we de sleutel krijgen en dan mogen we aan de slag.

 

Mijn blog

 

Het bloggen vind ik nog altijd leuk. Een hobby. En dit is ook duidelijk te merken. Ik blog gewoon wanneer ik zin en tijd heb. Soms krijg ik leuke samenwerking en dat maakt me blij. Ook de vaste lezers groeien langzaam.

 

Leuke, kleine, maar positieve veranderingen. Komende tijd ga ik aan de slag met de categorieën op mijn blog. Deze mogen wel eens opgefrist worden en aangepast. En zo zullen er nog meer dingen zijn die ik even ga doen.

Een nieuw jaar komt eraan dus tijd om even mijn blog op te frissen.

 

De wist je dat rubriek op het einde van de maand wil ik ook in 2017 voortzetten. Ik denk erover na of ik nog meer terugkerende artikelen wil gaan plaatsen. Of bepaalde  artikelen op vaste dagen. Hier ben ik nog niet over uit. Gezien het feit ik blog als hobby, wanneer ik zin en tijd heb.

 

Ik merk wel dat ik het leuk vind om spelletjes en tips met jullie te delen. Dit blijf ik dus zeker doen. En verder, laat je verrassen, want ook voor mij is het nog onduidelijk wat ik wil of ga doen.

 

Dit was even een korte babbel. Er zullen snel wat leuke knutselwerkjes rondom Kerst verschijnen.

 

Meer lezen over een verhuizing?

 

Deel 1, deel 2, deel 3, deel 4

 

 

 

Onze verhuizing komt steeds een beetje dichterbij. Het aftellen tot we de sleutel van onze nieuwe woning krijgen is begonnen. En het leuke voorwerk hoort daar ook bij. Want ik vind het heerlijk om op zoek te gaan naar nieuwe accessoires en ideetjes voor bijvoorbeeld de speelkamer. Zo wil ik graag voor dochterlief een kledingrek maken in de speelkamer, voor al haar prinsessen jurken. Een boekenrek voor hun boekjes. Genoeg leuke ideetjes dus.

 

Vloerkleed
Waar ik ook op naar zoek ben is een nieuw vloerkleed. In onze nieuwe woning krijgen we een donkere onderhoudsvrije vloer. Ideaal met kinderen, maar ik wil het evengoed gezellig en warm hebben. Zo’n vloer is toch wat frisser aan de voetjes. Daarbij is het een donkere vloer, wat kleur zou dan mooi staan.

 

Dus ook op zoek naar mooie vloerkleden. Tijdens mijn zoektocht kwam ik terecht op de webpagina van sukhi. Sukhi heeft allemaal handgemaakte kleden. Wat ik meteen fijn vond is dat ze kleden op maat maken. Het past dan perfect in je interieur. Dat is weer mooi mee genomen. Want hoe vaak kom je niet een mooi vloerkleed tegen, maar is het er niet in de juiste maat. Ze hebben verschillende soorten kleden, maar waar ik meteen verliefd op werd zijn de bolletjeskleden.

 

Bolletjeskleden
De bolletjeskleden worden gemaakt door vakmensen uit Nepal. De bolletjeskleden bestaan uit wel duizenden bolletjes en uit 100% pure wol. Je kan zo’n kleed zelf samenstellen. Je kan voor een rechthoekig kleed gaan, maar ook voor een rond. Maar het beste van alles, je kan zelf je kleuren kiezen.

Gezien wij een donkere vloer hebben vind ik een licht bolletjeskleed mooi. En dat is nog niet alles, je kan ook voor een patroon gaan. Persoonlijk vind ik de kleden zonder patroon het mooiste. Een prachtig kleed dus voor in de woonmaker, met lichte kleuren.

 

Natuurlijk keek ik nog even verder naar de kleden die ze hebben. Want ook in de speelkamer wil ik een kleed. Er liggen tegels in onze toekomstige speelkamer. Handig voor als de kinderen daar knutselen en spelen. Zo’n vloer is makkelijk schoon te maken.

Maar voor als ze lekker op de vloer willen spelen zijn de tegels wel koud.

 

 

Patchwork kleden
De patchwork kleden uit Turkije zijn hier wel geschikt voor. Ook deze kleden zijn handgemaakt. De kleden zijn in vrolijke kleuren te koop. In een speelkamer mag wel een gekleurd kleed komen. Sukhi biedt deze kleden namelijk in 14 verschillende kleuren aan. Er zal dus zeker iets tussen zitten wat we mooi vinden voor de speelkamer. De kleden worden trouwens gemaakt van geitenharen  (50%) en de andere helft van het kleed bestaat uit katoen. Deze patchwork kleden hebben trouwens een vintage look. Daar houd ik wel van.

 

Mijn zoekwerk heeft dus al leuke ideetjes opgeleverd. Ik kan niet wachten tot we straks de sleutel krijgen en aan de slag kunnen met wat kleine klusjes en verven. Om vervolgens het huis mooi te maken met o.a. nieuwe vloerkleden en leuke accessoires.

 

 

 

 

Yes, vandaag kan ik zeggen: ons huis is officieel verkocht. Huh? Denken jullie nu vast, het huis was toch al verkocht?

Ja, dat is ook wel zo, maar wanneer je een huis koopt heb je zo’n 6 weken de tijd om alle financiële zaken in orde te krijgen. Onze kopers hadden tot vandaag de tijd. En zoals we van onze contact persoon begrepen hebben is het rond. Dus dan is vanaf vandaag ons huis officieel verkocht! Er zal nu ook een bordje verkocht in de tuin komen i.p.v. te koop. Zo fijn!

 

En wij zelf hebben de zaakjes ook rond dus het is nu echt aftellen tot we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis. Ook wel spannend allemaal, want HELP, wat moet er allemaal geregeld worden.

Stiekem komt er toch best wel wat bij kijken.

 

Keuken
Afgelopen weken zijn we al op zoek gegaan naar een nieuwe keuken. Eerst even oriënteren, daarna bij twee zaken langs gegaan voor een offerte. En het is gelukt! We hebben een mooie keuken gevonden en gekocht. Zo blij, want een keuken uitzoeken is best nog wel een karwei. Alleen al de vragen die gesteld worden: welke kleur, welke handvatten, vorm wasbak, welk fornuis, soorten kastjes?! Noem maar op…..  Maar dat kunnen we al afstrepen! We zijn blij met de keuken die we gekozen hebben.

 

En dan…
Er moet natuurlijk veel meer geregeld worden dan alleen de financiële zaken en een keuken uitzoeken. Je moet ook je post (adres) gaan omzetten, denken aan internet en televisie, wel of geen verhuisbedrijf. Pfff, ik dacht echt wel even help, waar beginnen we aan.

Via internet heb ik een fijne lijst gevonden met wat hulp en tips waaraan je moet denken. Het zal wel allemaal goed komen, maar ik ben tock bang dat ik iets vergeet. Gelukkig is vriendlief en familie er ook nog. Hulp genoeg dus.

 

Opruimen
Met opruimen ben ik al begonnen. Oke, we krijgen wel een ruimer huis met meer opbergruimte, maar spullen die we niet meer gebruiken gaan toch echt niet mee verhuizen!

De zolder is zo goed als klaar. Afgelopen zaterdag is vriendlief al naar de stort gereden en een auto vol rommel weggegooid. Marktplaats is ook gevuld en al wat verkocht. Dus dat gaat wel lekker.

Kleren liggen er ook meer dan voldoende op zolder. Deze pak ik netjes in en zoek ik later wel uit. Want om nu zomerkleren te gaan verkopen heeft weinig zin.

 

De kasten beneden wil ik 1 voor 1 al eens bekijken. Wat ligt er in de kasten? Wat kan weg, verkocht worden of gewoon mee naar het nieuwe huis.

Verhuizen heeft als voordeel dus dat je wel meteen een opgeruimd “huis” krijgt. Alleen met spullen die je ook echt nodig hebt. Maar ik kan je verklappen, het is toch meer werk dan je kan inschatten….

 

Ik verheug me in ieder geval straks op bezoekjes naar Ikea, Leenbakker en bijvoorbeeld de Action, op zoek naar wat leuke nieuwe aankleding in huis.

 

Meer lezen?
Verhuizen #1
Verhuizen #2

 

 

Vandaag is de dag dat Sinterklaas in ons land is aangekomen. Altijd leuk om samen met de kinderen naar te televisie te kijken. Zeker als het buiten koud is. Lekker knus binnen voor de tv.

Vanaf woensdag volgen we ook al het Sinterklaas journaal. De kleine man vindt de Sint en zijn Pieten gewoon leuk. Dochterlief van 5,5 jaar volgt het verhaal. Ze bedenkt zelf al prima oplossingen voor alles wat er gebeurt en wat ze ziet.

 

Aftelkalender
Samen met dochterlief maakte ik al een leuke aftelkalender tot aan pakjesavond. Een kalender met wasknijpers. Eenvoudig te maken en op deze manier kan er elke dag een wasknijper weggenomen worden. Zo kunnen ze precies zien hoe lang het nog duurt.

 

Wil je weten hoe je de kalender maakt? Uitleg geef ik op de blog van Onlybyme.

 

Schoen zetten en aantal cadeautjes
Bij ons mogen de kinderen alle zaterdagen tot aan pakjesavond hun schoen zetten. In totaal dus 4 keer. Meestal mogen ze ook nog 1x bij omi hun schoentje zetten. Dat maakt het totaal al op 5 keer. Genoeg dus 😉

Sinterklaas brengt nog pakjes bij Oma en nog thuis. Wij doen eerlijk gezegd geen bergen cadeautjes. Persoonlijk vind ik dat niet nodig. Natuurlijk is het feest voor de kinderen, maar bergen cadeautjes. Wat hebben ze eraan?

Wij doen natuurlijk wel meerdere pakjes, maar er is dan ook altijd een pakje bij met een pyjama of een ander kledingstuk. De kinderen vinden dit niet erg. Het gaat ze vooral om het uitpakken.

Daarnaast vind ik dat kinderen best mogen leren dat het niet altijd alleen maar speelgoed hoeft te zijn.

 

Ik heb nog niet veel gekocht voor pakjesavond en ook nog niet alle schoencadeautjes bij elkaar. Ik had wel al een paar dingen gescoord bij Kruivdat, maar daar is het ook bij gebleven.

Binnenkort dus even alleen op jacht voor nog wat schoencadeautjes en met vriendlief samen voor de cadeautjes voor pakjesavond.

 

Voor vanavond ligt er in ieder geval een klein cadeautje klaar met een chocolade ei. Deze kocht ik bij de lidl en bevatten kleine poppetjes, Sint, Piet, het paard of een cadeautje. Passend dus bij het Sinterklaas thema.

 

Versiering
Uhm ik beken. Hier in in huis is er nog geen versiering. Ik zag via social media al veel leuke ideetjes voorbij komen. Zelf ben ik er nog niet aan toe gekomen. Ik weet eerlijk gezegd ook nog niet welke versiering ik wil. Op de blog van mijnmamawereld staan in ieder geval genoeg leuke ideetjes!

Dus net als ik inspiratieloos, kijk dan zeker even bij haar op de blog. Maar verder zijn we hier in huis zeker klaar voor dit leuke kinderfeest. De pietenpakjes en kleurboeken zijn in ieder geval van zolder gehaald en al volop in gebruik!

 

Zijn jullie er klaar voor?