Category

Persoonlijk

Category

 

Vandaag een frustratie blogje. Herken je dat? Dat je je soms enorm ergert, maar er weinig aan kan doen? Dat heb ik dus op dit moment. Ik weet dat ik het moet loslaten, maar dat is soms heel moeilijk.

Loslaten in de zin van “beter weten”. Ik moet erboven staan. Maar soms lukt dat gewoonweg niet.

 

 

Soms…

 

Soms zijn er gebeurtenissen in je leven die ergernis opwekken. De gebeurtenissen waar ik het nu over heb, spelen al jaren. Dat is niet iets van de 1 op de andere dag. Het gebeurt geregeld, maar ik kan er weinig aan doen.

Soms ga ik er tegenin, soms uit ik mijn frustraties bij vriendlief of vrienden en soms kan ik gewoon beter even tot 10 tellen en het loslaten.

 

Ik vermoed dat de tegenpartij het niet eens door heeft, maar dit gewoonweg het karakter van deze persoon is. Bepaalde gebeurtenissen in mijn leven hebben een enorme invloed op mij gehad. Je wil niet weten wat de tegenpartij daar over te melden had. Ik dacht dat ik van mijn stoel viel, uhm ik viel van mijn stoel van verbazing. Ik stond letterlijk met een bek vol tanden en wist er op dat moment niet eens op te antwoorden. En knikte alleen maar wat.

 

Achteraf gezien had ik mijn mond moeten opentrekken, maar och waarschijnlijk weet deze persoon in kwestie niet eens wat er gezegd wordt. Denkt er nauwelijks over na en denkt veelal aan zichzelf.

Tja, wat doe je dan? Ermee proberen te leven, negeren of het contact verbreken? Ik heb er voor gekozen om het zo maar te laten en wat vaker proberen tot 10 te tellen. Het is niet anders en het zal waarschijnlijk ook nooit anders worden.

 

Ergernis of frustratie

 

Ik weet eerlijk gezegd ook niet of het puur ergernis van mijn kant uit is of ook een stukje frustratie. Frustratie dat ik het niet kan veranderen en het zo blijft. Frustratie dat het niet gaat zoals ik zou willen, frustratie omdat de persoon in kwestie het altijd “beter”of  juist “erger” heeft. Ik erger me dan weer hieraan.

 

Maar ik kan je verklappen, dit lucht op. Even mijn ergernis of frustratie, hoe je het ook wil noemen, met jullie te delen. Heerlijk is dat. Af en toe zo’n persoonlijk “opluchtingsblogje” moet ik vaker doen. Ja, heerlijk gevoel is dit… Nog even tot 10 tellen 1,2,3… en ik kan er weer voor een tijdje tegenaan 😉

 

 

 

Ons “oude” huis

 

 Zoals je al eerder hebt kunnen lezen zijn wij bezig met verhuizen. Inmiddels is ons huis verkocht. Koopcontracten (voorlopig) ondertekend en de 3 dagen bedenktijd zijn ook al ruim verstreken. Wat een fijn gevoel is dat. Nu is het nog even wachten totdat de financiering van de kopers definitief is goed gekeurd, maar dat zit wel goed.

 

We wisten tijdens het tekenen van de koopcontracten nog niet waar we zelf heen zouden gaan. Overbruggen zat er wel in. Of in een huurhuis of bij (schoon)moeder. Daar zag ik wel tegenop. Hoe ga je dat straks precies doen met 2 jonge kinderen?

Totdat we een huis zagen dat we toch ook wel erg leuk vonden. Wel net buiten ons dorp, maar hè, wat is 2 km nu.

 

We zijn het huis gaan bekijken en waren beide enthousiast. Het huis voldeed in ieder geval aan onze eisen. Grote tuin, mooie badkamer met toilet boven en een extra ruimte voor de kinderen. Ja, hier zie ik ze wel lekker in spelen. En ik zie me zelf wel bij de open haard zitten. Want ja, ook die is aanwezig.

 

Ons “nieuwe” huis

 

Natuurlijk kijk je ook even meteen naar de klussen in het huis die gedaan moeten worden. En dan ga je thuis nadenken, we waren het beide eens. Dit huis past bij ons en we gaan een bod doen. Opeens ging het allemaal snel en kan ik verklappen, we hebben het huis “gekocht”. Officieel moet het nog geregeld worden, maar mondeling is alles besproken en het voorlopig koopcontract is onderweg of beter gezegd word getekend.

En het mooiste nieuws van alles we kunnen er eind dit jaar nog in. Dat betekent dat we nog zo’n 5 weken de tijd hebben om te klussen voordat we ons eigen huis moeten verlaten.

 

Klussen

 

We hebben al op een rijtje wat er moet gaan gebeuren in ons “nieuwe” huis. Er komt in ieder geval een nieuwe keuken in. Dus binnenkort op keukenjacht.

 

Verder mag in de gang wel iets aan de muren gebeuren. Het is nu een grove muur. Wij willen de muur liever strak hebben. Hiervoor zijn we op zoek naar een stukadoor. Gelukkig zijn daar tegenwoordig goede oplossingen voor te vinden. Online kun je op zoek naar een stukadoor bij jou in de buurt. Je vult wat gegevens over je huis in en zo ontvang je offertes. Ideaal dus.

 

De wc beneden in de gang frissen we dan ook meten even op. Dan ziet dat er in ieder geval weer keurig uit.

De vloeren in het huis zijn in orde. Wij vinden ze mooi en ze zien er ook nog prima uit. Dat scheelt ons weer wat werk. De bovenverdieping is verder ook in orde. De badkamer is vrij recent en ook wel onze smaak. Dus ook dat is handig.

 

Verven

 

 Maar dan komt toch wel de grootste klus die gedaan moet worden. Het schilderwerk. In een “nieuw” huis wil je toch wel even alles een fris uiterlijk geven. De muren mogen wit. Hier en daar is er wat houtwerk dat we ook liever wit willen hebben. Vriendlief wil zelf ook wel wat schilderen maar voor het grootse gedeelte denken we er toch over na om een schilder te zoeken. Deze werken nu eenmaal sneller dan wanneer je zelf aan de slag gaat.

 

De komende weken zijn we dus druk in de weer met wat dingen uitzoeken en regelen. Maar ook dat hoort allemaal bij verhuizen. En ik houd jullie natuurlijk op de hoogte zodra er weer iets te vertellen valt over onze verhuizing.

 

Het is nu vooral wachten tot de financiering van de kopers en ons zelf definitief wordt goed gekeurd. Al zien we bij beide geen grote problemen.

 

 

 

 

Nu we bij ons thuis bezig zijn met het onderwerp verhuizen, lijkt het me leuk om jullie hierin mee te nemen. Mee te nemen in het verkopen van ons huis en de zoektocht naar een nieuw huis. Er zal niet wekelijks een blog verschijnen, maar wanneer er voortgang is of iets leuks om over te schrijven plaats ik een blogje over dit onderwerp.

 

Ons huis

 

In 2009 kocht ik samen met vriendlief ons 1e huis. Een huis in een dorpje in Midden-Limburg. Een 2 onder 1 kap woning met 3 slaapkamers, een fijne tuin en ja eigenlijk gewoon een leuk huis. Nog steeds vinden wij het huis leuk, maar we zijn toe aan iets anders. Of beter gezegd aan een huis met iets weer ruimte en een grotere badkamer.

Inmiddels hebben we een dochter van 5,5 jaar en zoon van 2,5 jaar die ook de nodige plaats innemen met hun speelgoed. Begin 2014 hebben we wel een klein stukje aangebouwd. Net die extra ruimte voor de wasmachine, droger en wat kasten. Maar nu zijn we toe aan iets nieuws.

 

Te koop

 

Zo’n ruim 4 maanden geleden was alles geregeld en ging ons huis de verkoop in. En dan is het wachten op kijkers. Er waren voor- en nadelen.

Voordeel: weinig huizen in ons dorp te koop voor deze categorie vraagprijs.

Nadeel: het is en blijft een dorp waar niet snel mensen van buitenaf naar toe komen.

Nadat het huis te koop staat op de makelaars website en funda is het zeker goed om zelf je huis te delen via social media. Mensen gaan met je meedelen, waardoor het huis vaker bekeken wordt.

En toen kregen we een telefoontje. Kijkers… best spannend. Natuurlijk ging ik als een gek door het huis om alles zo opgeruimd en schoon mogelijk te hebben. De makelaar was enthousiast of anders gezegd de kijkers. We kregen namelijk een bod. Je onderhandelt iets en dan valt er opeens het woord verkocht.

Uhm wat? Nu al na 3 maanden. Het bod was goed en we willen verhuizen dus ja verkocht. Inmiddels is het koopcontract ondertekent en weten we dat we 1 februari ons huis “afgeven” aan andere mensen, een jong koppel.

 

Zoektocht naar een nieuw huis

 

En dan op zoek naar iets anders. In onze woonplaats waren 3 woningen die ons wel leuk leken. Huis 1 werd verkocht, huis 2 werd verkocht. Help, daar gaan alle huizen. We wilden namelijk eerst ons eigen huis verkopen voor we daadwerkelijk iets anders kochten.

Huis 3… 1x gaan kijken, 2x gaan kijken. Leuk huis, maar voor een 2 onder 1 kap woning, wel groot, vonden we de vraagprijs voor dat huis wel hoog. Ook de makelaar en contactpersoon waren het met ons eens. De vraagprijs is te hoog, maar een bod kan altijd. Maar er waren meer kapers op de kust. Wat doe je dan? Even vissen bij de makelaar. Zo kwamen we erachter dat de verkopers, die het huis nu tijdelijk verhuren, ook graag een hoge prijs wilden hebben voor het huis.

En eerlijk is eerlijk, daar hadden wij geen zin. Hier en daar moet er ook nog iets gebeuren in het huis en dan de hoofdprijs betalen. No thanks…. dan is het toch niet ons droomhuis.

Natuurlijk is het even een domper, maar er komen vast andere leuke huizen. We gaan gewoon verder met onze zoektocht!

 

Overbruggen

 

We gaan nu goed nadenken waar we gaan overbruggen. Huurhuis, (schoon)moeder of misschien een ander huis bezichtigen dat we leuk vinden. (met wat voor- en nadelen).

En wat we zeker al kunnen doen en ook gaan doen! Opruimen. Langzaamaan al de kasten uitzoeken. Wat kan weg, verkocht of moet bewaard blijven. Alles wat niet gebruikt wordt, overbodig is of wat dan ook gaat de deur uit! Zodat we zo min mogelijk moeten verhuizen 😉

Want ja, waarschijnkijk wordt het door het overbruggen 2x in- en uitpakken.

 

Dus ja dit avontuur wordt vervolgd!

 

 

Ik las er een hele tijd geleden al eens over op een blog. Ik kwam het tegen via social media en instagram.En ja, zo ben ik er op dit moment ook mee bezig. Waarmee? Met 10.000 stappen per dag.

 

Sinds een tijdje heb ik namelijk een app op mijn telefoon die mijn stappen telt. Nu is het niet zo dat ik na elke wandeling op mijn app kijk of er steeds mee bezig ben, maar leuk is het wel.

Zeker gezien het feit dat ik meer wilde bewegen, is dit dus een leuke manier. Want het minder snoepen en meer water drinken gaat best goed. Dit merk ik ook, want er is al een kilo van mijn gewicht af. Niet dat ik perse moet afvallen, maar ik wel op gewicht wil blijven. Mijn gewicht is in principe prime in verhouding met mijn lengte.

 

Via de blog van Huisvlijt, kwam ik 2 artikelen tegen over de 10.000 stappen. Ze schreef waar de “hype” vandaag komt en hoe je aan de 10.000 stappen per dag kan komen. Via haar tip heb ik de app dus nu op mijn gsm en vind ik het leuk om te kijken of ik de 10.000 stappen op het einde van de dag haal.

Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik mijn gsm niet dagelijks bij me draag. Tijdens mijn werk, voor de klas, ligt mijn gsm in mijn la. Dus de stappen die ik dan maak worden niet mee geteld. Ook in huis heb ik mijn gsm niet altijd op zak.

 

Natuurlijk maak ik ook wel eens een extra wandeling om meer stappen te behalen. En nee, ik haal zeker (nog niet) dagelijks de 10.000 stappen.

Op dagen dat ik de kinderen naar school breng ben heb ik duidelijk meer stappen op de teller. Of wanneer ik een boodschapje (tevens rondje winkels) doe ook.

En dat ik de 10.000 stappen niet dagelijks haal, vind ik niet erg. Het maakt me in ieder geval bewust van meer bewegen, meer lopen op een dag.

 

Haal jij de 10.000 stappen op een dag?

 

 

 

 

Een volwassen persoon heeft gemiddeld 1,5l – 2l vocht per dag nodig. Vocht zit in eten en drinken. Het meeste vocht krijgen we dan ook via drinken binnen.

Vocht is belangrijk bij de opname van voedingsstoffen in de darm, het transport van voedings- en afvalstoffen in het lichaam, en het regelen van de lichaamstemperatuur.

 

Ik drink zelf veel te weinig. Dit is altijd al geweest. Afgelopen dagen met het warme weer merk ik dat dan ook. Sneller hoofdpijn bijvoorbeeld. Ik weet dat dit deels komt omdat ik te weinig drink.

Op een of andere manier heb ik ook geen dorst. Totdat ik op opeens merk dat mijn mond droog is. En dan neem ik pas snel iets te drinken.Maar dit moet ik eigenlijk voorkomen.

 

Drinken thuis
Tegen de kinderen zeg ik geregeld, goed drinken. Dat is belangrijk. Ik geef ze dan ook vaak genoeg op een dag wat te drinken.

En nee, zelf neem ik dan vaak niks. Kleine moeite om voor mezelf ook een glaasje in te schenken. Thuis drink ik meestal wat ranja of sap, tijdens het avondeten klein glaasje water en in de avond 1 glaasje cola. Veel is het dus niet.

 

Drinken op mijn werk

Op mijn werk start ik met een kopje thee. Tussendoor komen leerlingen samen met de conciërge met de koffiekar rond. Ik neem een 2e kopje thee. Vaak blijft dit kopje half vol met inmiddels koude thee erin. In de middag komen ze nog een keer, maar dan heb ik gewoonweg geen zin meer in thee.

Sinds een tijdje hebben we via school, i.v.m. gezonde leefstijl, allemaal een dopper gekregen. Ik vul deze aan het begin van de dag met water. En op het einde van de dag moet deze leeg zijn.

Tja, makkie zul je denken. Maar ik ben blij als de dopper op het einde van de dag leeg is. En eerlijk is eerlijk, vaak is het water niet meer koud genoeg en gaat er alsnog een gedeelte de gootsteen in.

 

Mijn voornemen
Mijn doel is dan ook om meer te gaan drinken. Water of water met een klein smaakje. Niet alleen voor het vocht, maar ook voor de “lijn”. Want op deze manier worden mijn afvalstoffen beter verwerkt.

Mijn dopper wil ik dus ook thuis gaan gebruiken. Naast de drankjes die ik al drink. In de dopper past een (kleine) halve liter. Dus dat moet gewoon op! En dan het liefste nog een 2e keer vullen.

 

Ik hoop echt dat het me gaat lukken. Ik weet gewoon dat meer drinken nodig is. Via Joyfromjoyce las ik ook nog wat tips. Ook zij dronk erg weinig.

Dus ook gewoon in mijn tas een flesje water stoppen of wanneer ik eropuit ga altijd een flesjes of mijn dopper met water te vullen.

 

Drink jij voldoende op een dag? Of heb je nog tips?