Begin september kocht ik voor dochterlief twee paar schoenen. Ze was van maat 26 naar maat 28 gegaan dus daar moest ze de herfst / winter wel mee doorkomen. Twee paar schoenen vind ik gewoon nodig. Zeker met regen- en sneeuwdagen. Dan heb je altijd een reserve paar wanneer iets nat geworden is. Maar dat dacht ik verkeerd…

 

Te klein en miskoop

 

Een week of 2 geleden gaf ze aan dat haar schoen niet lekker zat. Ik haalde het zooltje eruit om even te kijken waar het probleem zat. Ik schrok van de afdruk van haar voet op het zooltje. Helemaal vooraan. Even voet erop gezet en ja hoor te klein. Ik vond het zo jammer, want het waren mooie, dure laarsjes van Shoesme.

Gelukkig had ze nog een 2e paar. En meteen dezelfde dag na school zijn we naar de schoenwinkel gegaan voor nieuwe. We vonden een nieuw 2e paar schoenen. Evengoed maat 28. Dat paste. De schoen van Shoesme valt schijnbaar gewoon klein.

Dochterlief bij met een nieuw paar,  de dag erna meteen aan gehad naar school. Toen ze thuis kwam zag ik dat de neus van de schoen al beschadigd was. Meteen terug naar de winkel. Ze deden daar erg vriendelijk en ik kreeg mijn geld terug.

 

Nieuw schoenen… keer 3

 

Einde van de week weer op schoenenjacht. We gingen naar een winkel waar ze leuke, maar dure merkschoenen hebben. Er was 50% korting en daarna nog eens 20% extra kassakorting. Dochterlief vond een paar stoere, blauwe, soort van sneakers. Met wat glitters dus helemaal blij. Mama ook blij, want ze waren afgeprijsd van zo’n 108 euro naar ongeveer 40 euro. En daarbij kan ze een sneaker ook door dragen t/m de lente.

 

Na een paar dagen haar nieuwe schoenen aan te hebben gehad wilde ze haar “oude” paar aantrekken. Ze riep “mijn hak zit niet lekker”. Te klein konden ze niet zijn, want dat had ik meteen gemeten na het andere te kleine paar.  Maar wat bleek de hak was gewoon helemaal stuk. Ze waren al goed gedragen dus laten maken was geen optie.

 

Online

Aangezien ik toch graag 2 paar schoenen heb voor de kinderen moesten we dus weer op schoenenjacht. Maar wanneer?! School, werk, afspraken. Ik had echt geen idee wanneer we moesten gaan kijken. Ik ben toen online gaan kijken. Via wehkamp zag ik dat je schoenen kon bestellen, volgende dag bezorgd zouden worden, achteraf betalen en gratis retour. Nu ben ik normaal niet zo van het online schoenen bestellen. Schoenen vind ik toch lastigere dan kleding. Maar ik dacht proberen kan altijd.

Terwijl dochterlief op school was, bestelde ik een zilver en roze paar. Beide kleuren die ze leuk vindt. Ook nog eens in de sale. De zilveren voor 17,50 en de roze voor 29,90
De volgende dag werden ze bezorgd. Dochterlief meteen enthousiast. De zilveren vond ze prachtig. Maar mama vond de roze mooier. Even advies aan oma gevraagd. “Och voor dat geld neem je ze toch beide? ” Ik twijfelde nog even. Maar het zijn wel laarsjes die ze beide nog kan door dragen gezien de kleur. Oma stelde voor om de zilveren te betalen, dochterlief is immers bijna jarig. Een extra cadeautje van oma.

 

En ja hoor, zo heeft dochterlief opeens 3 paar nieuwe schoenen! Voorlopig kan ze dus vooruit. Want helaas is het niet gelukt om met de 2 paar schoenen die we aan het begin van de herfst kochten de herfst en winter door te komen.

 

Heb jij wel eens 3 paar schoenen in 1 week tijd gekocht?

 

Comments are closed.